Unreal Tournament 2004

Permalänk

Någon som har hittat denna bilen? Den är tydligen gömd någonstans men har inga vapen eller ljud tråkigt nog. Tuff att bränna runt med annars:p

http://www.ina-community.com/forums/showthread.php?s=&postid=...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu när vi är inne på unrealed så tänkte jag fråga hur man importerar Lightwave objekt in i unrealed för det ska tydligen gå men det blir bara fel åt mig.
Jag har bara UT2003 än så länge ska springa och köpa UT2004 snart.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

köpte ut2004 för några timmar sen och den fans enbart i cd utgåva, det stör jag mig på jag fick uppfattningen av att den skulle gå att köpa i dvd format med.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

Erh.. matricks hittar inte cd nykeln i sin kartong.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Yay köpte Special Edition dvd utgåvan.....rätt najs...men priset låg på 599 kr!!!! damn iaf fick man ett coolt logitech headset på köpet men ändå....rätt mkt pengar

Permalänk
Avstängd

Fler än mig här på sweclockers, som har problem med att den levererade cdkeyn är ogiltig?

Jag har sett personer med samma problem på andra forum.
Jag har mailat Atari, med bilder och screenshots, ska bli
intressant att få höra deras respons.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burtas
Nu när vi är inne på unrealed så tänkte jag fråga hur man importerar Lightwave objekt in i unrealed för det ska tydligen gå men det blir bara fel åt mig.
Jag har bara UT2003 än så länge ska springa och köpa UT2004 snart.

Jag använder Lightwave 7.0 DE och det funkar perfekt att importera i UT2003 för mig. Vad är det som blir fel?

Permalänk

hm

Jag har inte hunnit hem och test än men man måste kolla sifrorna och bokstäverna nog så man inte blander ihop några..ska tydligen se rätt lika ut.
sedan kan det vara så att det ska vara en punkt och inte en streck mellan varje grupp bokstäver...

Visa signatur

[TH·Beliavski]

Permalänk
Medlem

Killer Krille det finns på DVD, både vanlig DVD-version och "special edition".

Visa signatur

hmm

Permalänk

kommer en vanlig dvd utgåva att dröjja lite då kanske?
jaja skadan är redan gjord.
lite synd bara då jag ville ha dvd verran.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Fler än mig här på sweclockers, som har problem med att den levererade cdkeyn är ogiltig?

Jag har sett personer med samma problem på andra forum.
Jag har mailat Atari, med bilder och screenshots, ska bli
intressant att få höra deras respons.

Jag hade det problemet.. Beware of B and 8 dom är skrämmande lika.. B är helt kantig i övrevänstra hörnet, 8:an är lite smygrund.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Jag hade det problemet.. Beware of B and 8 dom är skrämmande lika.. B är helt kantig i övrevänstra hörnet, 8:an är lite smygrund.

Ett dagens LoL utdelat till mig själv.
Du har rätt, haha

Jag trodde jag hade 4st B i min nyckel.
Nu visar det sig att 2 av dom är 8or.
hahah

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jo det är så här att jag gör en låda i Modeler (Lightwave 5.5) utan texturer eller nåt, sen så går jag in på Static Meshes:/Import i Unrealed och får följande fel:

--------
LWO import failed - 2 error(s), 0 Warning(s)! Fix the file in Lightwave an re-import!

Possible causes:
1. Non-tripled input data for static meshes.
2. Misspelled texture names.
3. Check the log for help!
---------
Och i loggen står det: (det som är relevant iaf..)

Cmd: STATICMESH IMPORT FILE="C:\asd.lwo" NAME="asd" PACKAGE="BulldogMeshes" GROUP="Simple"
Error: Lightwave file may be damaged or corrupt.
Error: Error reading from C:\asd.lwo.
Cmd: MAYBEAUTOSAVE
ExecWarning: Could not import C:\asd.lwo as asd

Jag har även testat att ladda hem några modeler från http://dmi.chez.tiscali.fr/models1.html men inte dom funkar heller.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe slapp B och 8:or i min nyckel.

Nu är det här en fråga: Var det inte så att vanliga DVD-versionen inte skulle komma i Norden?

Jag köpte mitt SE från gamesmix.com (det är slut där!). 588,50 kr inkl frakt tror jag det blev.

Någon som vet om det är demoservrar som kommer fram i serverbrowsern? Är ju sjukt många ONS-Torlan. Någe annat kan väll de köra när nu hela spelet har släppts?

Angående toalettbilen så står det här hur man får fram den:
http://forum.fz.se/viewtopic.php?t=36236
Jag har inte testat själv ännu.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hade kört någonting annat men tyvärr fick jag inte mitt ex idag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det är så här att jag gör en låda i Modeler (Lightwave 5.5) utan texturer eller nåt, sen så går jag in på Static Meshes:/Import i Unrealed och får följande fel:

--------
LWO import failed - 2 error(s), 0 Warning(s)! Fix the file in Lightwave an re-import!

Possible causes:
---------

Cmd: STATICMESH IMPORT FILE="C:\asd.lwo" NAME="asd" PACKAGE="BulldogMeshes" GROUP="Simple"

Jag har även testat att ladda hem några modeler från http://dmi.chez.tiscali.fr/models1.html men inte dom funkar heller.

Ok, det kommer upp varningar, men kan du se dina modeller i browsern då? Syns de där så går de att använda på din bana ändå.
Gör du lådan utan textur bara för att testa om det fungerar att importera?
Som du ser "nr 2. Misspelled texture names" så är det för att Unrealeditorn vill genast lägga på en textur när den importerar modeller från lightwave, det är därför modellerna du har laddat hem inte funkar heller för de har inte unreal-texturer. Men det är inget måste, det gör inget om dessa varningar dyker upp vid import, du kan ju lägga på texturen efteråt.
Men om du bestämmer dig för att lägga på en unreal-textur så se till att texturen du lägger på i lightwave har exakt samma namn som den i unrealeditorn och innan du importerar så måste du öppna den texture-package som denna textur ligger i.

Alltså gör så här:
1. Bestäm dig för en textur i unrealeditorn
2. Exportera texturen (Krävs att du har photoshop 7.0 och DDS-plugin för exporterade texturer sparas i DDS-format, som du sedan sparar till jpg.
3. Lägg på texturen i lightwave
4. Öppna texture-package med texturen som du bestämde dig för
5. Importera

Att det står "PACKAGE="BulldogMeshes" , har du försökt importera i en av unreals staticmeshes-packages? Det ska man INTE göra, då kan man förstöra vissa banor. När du importerar staticmeshes så ska du skriva i en egen package och efter importeringen så spar du din egen staticmeshes-package. Det samma gäller när man importerar texturer.

Det finns även andra orsaker till att varningar kommer upp vid import men modellerna funkar ändå att läggas ut på banorna. Fast det känns ju mer prydligt om det inte dyker upp varningar och jag vet inte heller, det kan förekomma nåt litet fel när man spelar men inget jag har märkt i alla fall.

Permalänk
Citat:

--------

Possible causes:
---------

har du triangulerat modelen?

Permalänk
Medlem

LWO filformatet ändrade sig någonstans mellan 6-7 om jag minns rätt.. Gick ifrån LWO till LWO2... du kanske borde testa med någon nyare version av LW.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
7,46GB "hur-man-gör-banor" material på bonus DVD:n ?
Det är ganska saftigt

Hursomhelst, idag får jag mitt exemplar

Fast ska börja jobba nu klockan 07:00 och fram tills kanske 01:00 så vidare mycket spelande blir det nog inte

Det är inte bara "hur-man-gör-banor" material, utan även hur man gör bilar, modeller, script o.s.v.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag köpte mitt SE från gamesmix.com (det är slut där!). 588,50 kr inkl frakt tror jag det blev.

betalade du 588 kr för spelet? för 399 kr kan du få spelet från Siba

Vilken game type gillar ni ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

Det är inte han som gjort ett dåligt köp då han snackar om "ultra" boxen som förutom en stor stilig plåtlåda innehåller DVD skivor, extramaterial och headset. Istället är jag skepptisk till ditt köp Jag har köppt liret på TVspelshuset i Lund för 299:- (priset gäller bara Fredagen och lördagen) Gratis på göpet fick jag prima UT2004 musmatta och nyckelband (självklart bergränsad upplaga) medvind kallas det

Såja!

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men det är väl knappast SE som kostar 399?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Det är inte han som gjort ett dåligt köp då han snackar om "ultra" boxen som förutom en stor stilig plåtlåda innehåller DVD skivor, extramaterial och headset. Istället är jag skepptisk till ditt köp Jag har köppt liret på TVspelshuset i Lund för 299:- (priset gäller bara Fredagen och lördagen) Gratis på göpet fick jag prima UT2004 musmatta och nyckelband (självklart bergränsad upplaga) medvind kallas det
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/2k4.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/2k4l.jpg
Såja!

Hur mycket vill du ha för nyckelbandet.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Och du tycker alltså att han gjorde en dålig affär?
Såvitt jag vet så kostar bara headsetet man får med ~325:-.
Själv betalade jag 548:-, vanliga versionen kostar ungefär 400 på CDON (där jag beställde), så för blott 150:- extra fick jag alltså headset värt över 300, extra dvd-skiva, exklusiv plåtlåda samt hela spelet på dvd istället för 6 cd-skivor. Vem var det som gjorde en dålig affär?

Själv gillar jag alla spelsätt.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som laddningstiderna är katastrofala? I assault är de andra nästan klara när jag kommer in...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Inte för att jag kollat men jag är ändå säker, siba har väll inte special edition för det priset? Isf är de ju helt blåsta. Typ jag har inte sett något ställe där de sålt den för under 500 kr.

edit:
Min inställning för antal inlägg per sida gjorde att ditt kom sista, och kunde inte låta bli att svara direkt!
Jag ser nu att andra redan har försvat mig
Påminner också om att det var med frakt det priset.

och JoBu, jäklar vad skrämd jag blev av bilderna innan jag läste texten. Först när såg bilderna så tänkte jag "det där fick inte jag! hjälp jag har blivit lurad!".
Jag tror du gjorde det bästa köpet. Jag vill också ha sådant där nyckelband.

edit2:
Untitled, har du en inställning kallad "preload player skins" eller något sådant påslagen? Jag tror den som standard är av men jag klickade i det innan jag hade kört någon match.
Det trog verkligen upp laddningstiden rejält. Stängde av det sen gick det lika snabbt som i demot.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
edit2:
Untitled, har du en inställning kallad "preload player skins" eller något sådant påslagen? Jag tror den som standard är av men jag klickade i det innan jag hade kört någon match.
Det trog verkligen upp laddningstiden rejält. Stängde av det sen gick det lika snabbt som i demot.

Tackar!

Har läst om den inställningen förut men då hittade jag den inte i varken cfg-filen eller menyn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Salem: Jag har testat det du skrev men det hjälpte inte, Men så testade jag med ett objekt från 7.5 och då fungerade det med att importera.
Synd bara att jag inte testade det först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Salem: Jag har testat det du skrev men det hjälpte inte, Men så testade jag med ett objekt från 7.5 och då fungerade det med att importera.
Synd bara att jag inte testade det först.

Kan ju stämma det Matrixs sa om LWO2 fast det står bara LWO i editorn. Nåja, huvudsaken det löste sig.

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har lekt runt på servrar med olika mutators? Satte själv upp en här hemma på nätverket för att testa lite.
Jag gjorde ett demoinspelning men kameran blev låst på bilen, så man såg inte så värst mycket
Så istället fick det bli skärmdumpar.
Jag har använt några olika mutators. Minns inte namnen men en som gav hälsa hela tiden (även åt fordon blir det), en för att hoppa med fordon och en som ger större däck när man får mer poäng.

Kan säga en sak också, leviathan "kan" hoppa dock orkar bara fjädringen röra på sig lite, medans hellbender och scorpion kan göra riktiga snurrar.
Bå bilderna där jag gjort över 1200 graders snurr så är det såklart från höga höjder på crossfire banan.

Bildarkiv här

Visa signatur