Unreal Tournament 2004

Permalänk

Unreal Tournament 2004

Det kanske redan finns en sådan här tråd, men sök knappen funkade inte för mig när jag tryckte nu, så vad sägs om att ha denna tråden till ALLT som har med UT2K4 att göra, istället för 474375835683 stycken olika trådar?

Jag har redan nu en fråga:

Finns det med någon ban-editor?

och i så fall, är den lätt att använda?

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem

Re: Unreal Tournament 2004

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
Finns det med någon ban-editor?

Finns i ut2004/system

Lite hjälp: http://www.ataricommunity.com/forums/forumdisplay.php?forumid...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Det var ju roligt att det låg där, tyvärr får inte jag mitt exemplar förrän imorgon...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag sysslar mycket med Unreal-Editorn. De flesta(jag medräknat) som testar editorn brukar fatta noll i början men när man väl fattar saker och ting så rullar det på. Men ska du göra helt egna banor, dvs att du inte använder färdiga modeller som finns i spelet, så måste du även ha ett 3D-program, för att göra egna static meshes som du importerar in i Unreal-editorn. I UT2003 följde en mindre version av Maya med, har för mig att det även kommer med i UT2004.

PM mig om du vill komma igång fort med Unreal-Editorn....

Permalänk
Medlem

Lite tunt med servrar nu i början...bara en massa demo servrar.. men det tar sig väl

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Än jag då som inte föll för Onslaugh, är det någon ide att skaffa UT2004? Tycker det verkar som att alla bara kommer lira gametypes med vehicles och kanoner. Är Deathmatch och Capture the flag på väg att dö ut nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salem
Än jag då som inte föll för Onslaugh, är det någon ide att skaffa UT2004? Tycker det verkar som att alla bara kommer lira gametypes med vehicles och kanoner. Är Deathmatch och Capture the flag på väg att dö ut nu?

Jag gillar inte heller ONS men jag köpte det iaf, 329kr är inte mycket att bråka om. För tidigt att säga något om TDM eller CTF nu men 1on1 scenen verkar rulla på bra.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Assault är gruvligt roligt på nätet... röj utav bara *sätt in valfritt kraftord*!!!
Länge jag spelade ett spel med sådant röj... måste typ ha varit planetside i början

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det är ett helvete att försöka lära sig unreal editor när man hållt på med hammer i alla år

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
det är ett helvete att försöka lära sig unreal editor när man hållt på med hammer i alla år

Hehe....det är alltid ett helvete att försöka lära sig ett nytt program.
Vad är hammer? ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är hammer? ett spel?

Half-Lifes baneditor

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är hammer? ett spel?

hammer editor, mapping för HL och dess modar kan vara nyttigt att lära sig för er som inte gjort det, om ni nu vill mappa till HL2 som kommer använda sig av en förnyad version av hammer

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Finns inte baneditorn till linux ?
Ligger en del filer som har med den att göra i system men ingen binär.

Permalänk

döp en slumpmässig fil till *.exe och prova, till sist kanske det funkar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

exe existerar inte i Linuxvärlden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det viktigaste man ska komma ihåg när man använder UnrealEd är att du inte bygger upp banor med boxar utan att man "skär ut" från en redan existerande massa.
UnrealEd ser svårt ut i början men när man väl har fått klämm på det så är det faktiskt mkt trevligt och inte alls svårt

Lycka till! :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN

Jag fick hem UT2K4-SE igår och där finns det mycket nyttigt med på extra DVD:n om allt som har med editorn att göra och mycket mer. (7,74 GB film)
Många timmar blir det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaGi
Jag fick hem UT2K4-SE igår och där finns det mycket nyttigt med på extra DVD:n om allt som har med editorn att göra och mycket mer. (7,74 GB film)
Många timmar blir det.

7GB? Är inte DVDn på 4,2GB?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
7GB? Är inte DVDn på 4,2GB?

Nej, men jag skrev lite fel, kollade igen nu och det var 7,46GB på bonus DVD:n

Permalänk

7,46GB "hur-man-gör-banor" material på bonus DVD:n ?
Det är ganska saftigt

Hursomhelst, idag får jag mitt exemplar

Fast ska börja jobba nu klockan 07:00 och fram tills kanske 01:00 så vidare mycket spelande blir det nog inte

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag sysslar mycket med Unreal-Editorn. De flesta(jag medräknat) som testar editorn brukar fatta noll i början men när man väl fattar saker och ting så rullar det på. Men ska du göra helt egna banor, dvs att du inte använder färdiga modeller som finns i spelet, så måste du även ha ett 3D-program, för att göra egna static meshes som du importerar in i Unreal-editorn. I UT2003 följde en mindre version av Maya med, har för mig att det även kommer med i UT2004.

PM mig om du vill komma igång fort med Unreal-Editorn....

Jag har UT2004 SE, på första DVD:n (play disc) så är det uppdelad i CD1-CD6. I CD6 katalogen finns det lite verktyg, bl.a. den har personal edition av maya.
Eftersom CD-versionen av UT2004 ska vara 6 st skivor antar jag då att det ingår där med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
Det viktigaste man ska komma ihåg när man använder UnrealEd är att du inte bygger upp banor med boxar utan att man "skär ut" från en redan existerande massa.
UnrealEd ser svårt ut i början men när man väl har fått klämm på det så är det faktiskt mkt trevligt och inte alls svårt

Lycka till! :>

Jag höll på med unrealEd för vanliga UT. För det för banskapande hade jag använt qoole för Q1 coh Q2. Själva konceptet med att sköra ut saker tycker jag är smartare än att flytta "block". Det är som en stor klump modellera, och man kan inneifrån skära ut saker med en "pensel" eller kniv som kan göra avancerade former i en utskärning.
Ska börja med UnrealEd för UT2004 (samma som UT2003 va?) snart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaGi

Nej, men jag skrev lite fel, kollade igen nu och det var 7,46GB på bonus DVD:n

Jag fick det till 7,45 GB .avi divx-filmer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören
7,46GB "hur-man-gör-banor" material på bonus DVD:n ?
Det är ganska saftigt

Hursomhelst, idag får jag mitt exemplar

Fast ska börja jobba nu klockan 07:00 och fram tills kanske 01:00 så vidare mycket spelande blir det nog inte

Nja det är inte bara om banor, jag har bara kollat rubrikerna och det är typ om att göra moddar och allt

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Nja det är inte bara om banor, jag har bara kollat rubrikerna och det är typ om att göra moddar och allt

Najs

Gissa om det är segt att sitta här, och veta att man ska hämta spelet under eftermiddagen, men det enda man kan göra med det, är typ att sitta och titta på det...

Ska i och för sig titta på The Last Samurai nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag ska också hämta spelet på eftermiddagen... *hoppas*
Fan om det kommer nästa vecka. Då tankar jag ner det tillfälligt

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

vart har ni beställt UT2004se ifrån ?

Permalänk
Medlem

USA

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

jo men mer exakt,amazon tar 80bucks för det,tycker det är väl saftigt att hosta upp 1000skr för ett spel (frakt inkl.)

Permalänk
Medlem

gameshop.ign.com eller gamestop.com samma plats för 40$ plus frakt

Visa signatur

Permalänk

strålande.tack

Permalänk
Medlem

jag tror faktiskt att SE är slutsålt där för länge sen. Men GOOD LUCK!

Visa signatur

Permalänk

det verkar dessvärre så,förutom på amazon där det kostar det dubbla