Elgiganten är SÄMST !

Permalänk
Medlem

Re: Elgiganten är SÄMST !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen

Detta var i Birsta utanför Sundsvall.

Hehe där ska jag börja jobba på måndag, just på data/tele avdelningen...
Får se till att det blir lite bättre ordning där då

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Men alltså netonnet är väl värst då ? Hela firman verkar skum eftersom ingen vet att det heter dator...

bevis:
http://w1.492.telia.com/~u49206558/netonet.JPG

Det verkade ju komma fram massvis med data när du tryckte där, vad är problemet?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weeh
Jag var den där andra killen som följde med lodisen till elgiganten! Det var roligt att vara med och lyssna på hur dum den är killen var!

Huh ? Du gick iväg efter någon minut när jag fortsatte att snacka med honom.
Tsss. Du kan inte höra på 50 mils avstånd. Eller kan du det ?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

n00bs

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
n00bs

Nehe ? Du säger det
Dom borde anställa mer kunnig personal.
Som Arne Anka. Då hade dom inte fått en enda dator såld.

Han - Nej, nej för fan. Det där är bara skit. Du ser jag kan fixxa en überelith4xx0r burk till dig billigt som fan. Sen du. Då kan jag överklocka den så att du slår WR.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Nehe ? Du säger det
Dom borde anställa mer kunnig personal.
Som Arne Anka. Då hade dom inte fått en enda dator såld.

Han - Nej, nej för fan. Det där är bara skit. Du ser jag kan fixxa en überelith4xx0r burk till dig billigt som fan. Sen du. Då kan jag överklocka den så att du slår WR.

WORD !

Permalänk
Medlem

Glöm inte den här från Siba:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hazel
Glöm inte den här från Siba:
http://gandakis.no-ip.org/mixedstuff/siba_hahaha2.jpg

Är den fejkad ?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Undrar vad det är för stackare de satt på att utforma den där annonsen? ;D

Permalänk

Jag föredrar Computer City, tycker de kan sina grejer där

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

HAHA
är inte det replikerna som dom lär sig när dom ska stå i "data hörnan" ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hazel
Glöm inte den här från Siba:
http://gandakis.no-ip.org/mixedstuff/siba_hahaha2.jpg

Uuuuhm?
Den var iofs lite halvrolig ^^

Permalänk
Medlem

Det här med att El-Gitantens support är kass är inget nytt i för sig. Okej , att ..."personalen"... har sina områden där man kan mer än på vissa andra områden i butiken. Men så ska man inte heller ge sken av att man är bäst och kan allt.

Finns inte mycket som jag blir förbannad över, men när hedligt folk bli mer eller mindre lurad av folk som tror att dom kan blåsa folk på pengar. Allt för att dom ska ha sitt på det torra, sånt kan göra min vansinne.

Ang. SIBA Annonsen:

Hårddisk 80 GB
Lagrinskapaciteten på denna dator är helt vanvettig: 80 miljader tecken !
Det betyder att den nästan inte har några begränsningar när det gäller lagringskapaciteten.
Om du inte jobbar för NASA, vill säga !

Började nästa tro att är ett skämt. Hur kan man överhuvudtaget skriva något dyligt ??
"Om du inte jobbar för NASA, vill säga" !!!!!

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Bilden från Siba har varit uppe tidigare och nej, den ska inte vara fejkad. Däremot om jag minns rätt så var den gjord av en överambitiös ungdom som drog på sig galoscherna och gick ut på mycket djupt vatten. =/

Jag kan tänka mig att dom anställda på Elgiganten får en grundkurs i hur man hanterar (läs=pratar omkull) en "normal" kund för att få sälja, folk som har kunskap och bygger sina datorer själva går inte till stormarknaden och köper färdiga paket varje dag. Självklart låter dom som om dom vet allt, inte fasen köper kunden av en nervös och "okunnig" säljare.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Minns en av de många gånger jag var inne på Elgiganten i Uppsala.

Var där med en polare för att browsa utbudet, då får jag höra en äldre herre som behöver hjälp för att han ska köpa ett grafikkort till sin son.

Killen bakom disken proklamerar vitt och brett att Geforce 2 MX400 är det snabbast kortet på markanden. (ja det här var ett tag sedan:))
Med detta kort kunde du spela alla spel på högsta upplösning och med dundergrafik. När säljaren vände sig bort en sekund kunde jag inte hålla käften, jag så åt gubben att åka till en av Datorbutikerna inne i centrum istället eftersom att han höll på att bli grundlurad. Gubben tackade och gick utan att handla något på Elgiganten den dagen:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr0bz
Men alltså netonnet är väl värst då ? Hela firman verkar skum eftersom ingen vet att det heter dator...

bevis:
http://w1.492.telia.com/~u49206558/netonet.JPG

ja men det är ju hela kategorin som kallas data, bläckpatroner å allt möjligt, tycker du det skulle stå dator istället?

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Avstängd

Var som när jag fråga dem om de kunde förklara vad "Hyper Threading" var. Killen i kassan börja ta sig i pannan så sa han:", ja du kan juh göra flera saker samtidigt då. Sen har den 2 cpuer å den ena är för spel och den andra för program. Frågade sen honom vad skillnaden mellan 128mb och 256mb på grafikkort gjorde. Då sa han att det blev mycket bättre grafik med 256mb :D.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan.k
ja men det är ju hela kategorin som kallas data, bläckpatroner å allt möjligt, tycker du det skulle stå dator istället?

sedan ska vi ju inte glömma att data och information inte är samma sak.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hazel
Glöm inte den här från Siba:
http://gandakis.no-ip.org/mixedstuff/siba_hahaha2.jpg

´

ADM? är det ett nytt märke? undrar om det är bra. snart ska jag besöka någon storkedja och titta runt och fråga svåra frågor..:P

det finns ett citat jag hört. "kolla hur mycket minne SIBA och såna säljer, köp sen det dubbla" (obs! inte ordagrant!)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

fråga dem om datorn har stöd för el torito (bootning från en cd)

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

Alltid kul att driva med SIBA's eller Elgiganten's anställa. Har faktist bara träffa en person på SIBA som verkade vara vettig och kunde något.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Elgiganten är SÄMST !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Jag gick till elgiganten, spelade totalt n00b.

Tsss
Då frågade jag om en 2500+ @ 2500 Mhz var snabbare än en P4 på 2600 Mhz. Nej blev svaret. Varför inte ?
Eh ? För att det är 100 Mhz mindre.

Har detta hänt er ?

Tack och hej.

Beror ju på hur man ställer frågorna till en viss del också.
Tror inte han riktigt hajade AMD skulle vara överklockad.
Men är ju välkänt såna TV ljud affärer har ganska inkompetent personal för det mesta.
OnOff, Siba, o allt vad dem heter.

Tandys Computer City har faktiskt överraskande kompetent personal, i alla fall han jag mötte.

Permalänk
Medlem

De var iaf billiga på xboxar när jag köpte min där

Permalänk
Medlem

Elgiganten...pfff...
Tar o lägger till en bild som jag gjorde för några månader sedan, stämmer va?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Elgiganten...pfff...
Tar o lägger till en bild som jag gjorde för några månader sedan, stämmer va?

Ändra till "Det är fel att betala för lite" under Giganten-loggan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Ändra till "Det är fel att betala för lite" under Giganten-loggan

HAHA

Permalänk
Medlem

Har praktiserat på siba. Där är dem ärliga. en kund kommer jag vill ha den nokian. Så säger säljaren a den e skit kass kamera dåöiga bilder mm.. Helt ärliga.

Permalänk
Medlem

Karim: Ja, för då kan han få sälja en lite dyrare mobil och få högre provision...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Karim: Ja, för då kan han få sälja en lite dyrare mobil och få högre provision...

Precis. Det finns alltid en storebrorsa som kostar en tusing mer och är 243545 ggr bättre.