Word of Worldcraft - 8 anledningar till varför spelet kommer suga
Jag har skrivit ned mina farhågor som jag har kring Blizzards uppkommande spel, WoW.
* Få kontrollanter - MMO-spel behöver ofta aktiva admins, men Blizzard är ett ganska litet företag och de kommer troligtvis att ha ganska få admins. Folk som spelar Blizzards spel har stora möjligheter att bete sig som svin utan att någonting händer. Rasism, trackasserier och dyligt reds aldrig upp.
* Spelarna är passiva - Man får som spelar inte möjligheten att lämna sitt avtryck i spelet, inga husköp eller dyligt.
* Dåligt skillsystem - Detta kan ses som positivt av de som tycker om action-rpg, men jag har svårt att se mig spela ett rpg med endast ett fåtal spells och med begränase valmöjligheter på kombinationer.
* Inget rollspelande - Spelet är designat för att powerplaya och majoriteten av de som kommer spela spelet är förväntar sig ett nytt diablo, de kommer inte att vara intresserade av att integrera med andra spelare.
* Få valmöjligheter - Man kan välja mellan ett dussin olika raser och klasser, och eftersom det finns ganska få förmågor i spelet så kommer klasserna bara att kunna spelas effektivt på ett eller ett par sätt.
* "GER?" "FR?" - Den europeiska serven kommer att ärva stora delar av Diablos och Warcrafts communities, och de är fyllda med folk som inte kan förstå Engelska. De språkliga skillnaderna kommer att hindra kommunikationen mellan spelarna.
* Dålig community - Spelet kommer som sagt att ärva spelare från Diablo och Warcraft, och de är de alla mest omogna AIM 14-isar som går att finna. Förvänta er att bli spammade med "lol!!11!!1!1!!"
* Fördefinierade vapen - De vapen och den utrustning som kommer finnas i spelet kommer vara serietillverkat a'la Diablo, det finns ett fixerat antal olika vapen att välja på och det kommer bara finnas 'ett' otimalt sätt att utrusta en karaktärsklass.