Permalänk

Var köpa xbox chip?

Vart kan man köpa xbox chip i sthlm/uppsala?

Säg inte PSXCARE för dom vet jag redan

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

skrev först, läste sen...vet inget i stockholm, sorry!

Permalänk
Medlem

dvdnorden.com

dem har en butik på kungsgatan i city
dem har bara simpla alladin advance chip

jag har köpt mina x-bit chip från www.divineo.co.uk
Har alltid kommit inom högst en vecka. ett tag sen jag köpte sist, men då kostade dem 600:- inkl. frakt då kostade dem 1200:- på psxcare.com

Permalänk
Medlem

http://www.console.se/ , www.xboxmods.nu det är två sidor du kan beställa det är inte så jävla dyrt heller

Visa signatur

1010011010

Permalänk
Medlem

www.swemods.com har butik i sthlm

Permalänk
Medlem

duger ett "XBOX chip AladdinAdvance PLUS" om man bara ska lira brända skivor och liknande eller ska man satsa på något dyrare?

Permalänk
Medlem

skall xboxen fungera, utan något extra gulligull som lcd display och möjligheten till 12st olika biosar så funkar ett alladin aldeles lysande

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
duger ett "XBOX chip AladdinAdvance PLUS" om man bara ska lira brända skivor och liknande eller ska man satsa på något dyrare?

Tror du ska satsa på Xbit! Bara att sätta dit chippet och sen flasha med hjälp av en USB sladd som kopplas från sladd till dator!

Man behöver inte LÖDA!!

Mer info här: http://www.swemods.com/catalog/product_info.php/cPath/2_18/pr...

Permalänk
Medlem

jag har testat de flesta chip som finns på marknaden, stort sett alla, xbit var nog det enda chip jag inte alls tycker om, förstår ine överhuvudtaget någon ens köper ett. skall man ha ett vettigt chip i denna stund, så är smartxx eller xenium som är nåt att ha x3 chippet dyker iof snart upp också, ser fram emot att få testa det.

sedan så är inte lödfritt så bra som det låter, inte helt ovanligt att chippet kommer ur läge och kan skrapa sönder lödbanor så xboxen går sönder (har lagat 4st xboxar där sådant har hänt)

/Daniel

Permalänk

Kan rekommendera ett Akira 2 chip, enkelt och löda in + dessa lödfria lösningar är aldrig 100% stabila.. man får oftast skruva upp den och dra åt skruven (ooooooooonödigt!!)

kika på www.chipper.se vilka jag också rekommenderar då de är ultrasnabba med sina leveranser

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk

lätt att du ska köpa xbit 2mb chippet,,, det är lödfritt o sätts fast med en skruv,, jättelätt montering och du får alla funktioner ett xbox kan ha.

det har inte strulat en enda gång för mig..

Kan varmt rekomendera XBIT!

Permalänk
Medlem

som sagt, swemods.. trevliga grabbar, och bor du nära svedmyra så är det perfekt, bara ringa o knalla dit, det gjorde jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennis_o_O_o
lätt att du ska köpa xbit 2mb chippet

varför skall han köpa ett gammalt chip utan speciellt mycket gullgull som är onödigt dyrt

det finns 2 chip på marknaden som är nåt att ha just nu om man skall feta på lite, det är smartxx och xenium, och skall du ha lödfritt så köp ett xenuim för det finns med en sådan lösning

håll dig ifrån xbit, varken smidigt eller nåt att ha egentligen, osmidig flashning av bios mm mm

/Daniel

Permalänk
Medlem

Har själv XBIT fungerar skit bra! www.swemods.com där så rekomenderas det skit mycket!

Permalänk
Medlem

Precis som ParaZide säger så tycker jag att du inte ska ha ett xbit. Gammalt chipp som inte hänger med längre. Själv har jag Xecutor 2.3pro som iofs oxå är rätt gammalt vid det här laget men det är ett trevligt chipp. Om det är en lödfri variant du vill ha så är det nog xenium som gäller, men om du inte är rädd för att löda och bara ska spela brända spel så duger ett alladin chipp fint för dina behov, ingen ide att lägga massa pengar på något du inte ska använda.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

ok Granli och ni andra som tycker att xbit är så bra, skriv ner vad ni tycker att xbit gör så bra och varför det är bra så kommer jag kunna avvisa alla era argument varför man inte skall köpa det chippet

/Daniel

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte ett av de billigaste jag hittade och det blev ett akira 2 för 179kr. Fungerar som det ska och det var väldigt lätt att montera. Swemods vill jag inte rekommendera för det saknades pinheader(?) när jag fick paketet från dem och de har fortfarande inte skickat en trots löfte om att göra det. Skitbutik som borde undvikas enligt mig.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Personligen tyckte jag XBIT va smidigt. Lätt att installera och lätt att flasha.
Istället för att bara klaga på de kan ni väll säga på vilket sätt det inte hänger med osv.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk

jag har bara haft strul med swemods, skickar fel grejer (sämre till högre pris) sen dröjde leveransen med 1 vecka.. jaja kanske funkar bättre om man går dit bort.

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag köpte ett av de billigaste jag hittade och det blev ett akira 2 för 179kr.

mycket bra chip, har använt det ett tag, funderar på att köpa in igen, mestadels pga av möjligheten till större bios, akira 2 har möjlighet till 2 biosar har jag för mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da_Duck
Personligen tyckte jag XBIT va smidigt. Lätt att installera och lätt att flasha.
Istället för att bara klaga på de kan ni väll säga på vilket sätt det inte hänger med osv.

Kan nämna några exempel, xbit krångligt att flasha, på mitt smartxx gör jag det i min webläsare över nätverket. xbit osmidigt att välja bios, smartxx vid uppstart med min fjärr eller handkontroll, har jag inte tillgång till rätt skiva, för just valet av media kan ju krångla med xbox, smartxx kan formatera diskar, den kan klona diskar, om din kompis har en perfekt och färdigconfad hd, klona på, i smartxx kan du även peta dit en helt klart kraftfull ftpserver, även där ifall du inte har en fungerande skiva osv osv

nu vet jag att xenium kan göra detta också, har dock för lite erfarenhet av det chippet, funderar på att köpa ett bara för att få testa lite mer

Citat:

inte dumt chip, man skall dock se till att man har plus modellen, med stiftsockel, eller göra som jag, löda dit själv

/Daniel