Permalänk
Medlem

Olika färger i IE och Firebird

Jag satt skrev html-kod till en sida jag håller på med och använde mig av en bakgrundsfärg till en tabell. Färgen funkar korrekt i firebird men i IE så är den mörkare. Är det jag som gör något fel eller är det IE?

Permalänk
Medlem

Färger har jag aldrig haft problem med, är det kanske så att det är en .png som ligger brevid, och därigenom gör så att det ser ut som det gör?
Annars har du kanske skrivit färgen på fel sätt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Ehm, jag hade problemet med att bilder jag gjorde i Photoshop syntes med andra färger i IE förut. Det var dock när IE 4 var ute, är du säker på att du har IE 6 och inte någon gammal version?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Har du skrivit färgen hexadecimalt (#FF00FF) eller med nyckelord, typ "blue", "goldenrod"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wenom
Färger har jag aldrig haft problem med, är det kanske så att det är en .png som ligger brevid, och därigenom gör så att det ser ut som det gör?
Annars har du kanske skrivit färgen på fel sätt.

Måste va det, jag sparade ju som .png... ska ta och kolla på det, tack.

Citat:

Ehm, jag hade problemet med att bilder jag gjorde i Photoshop syntes med andra färger i IE förut. Det var dock när IE 4 var ute, är du säker på att du har IE 6 och inte någon gammal version?

har IE6

Citat:

Har du skrivit färgen hexadecimalt (#FF00FF) eller med nyckelord, typ "blue", "goldenrod"?

ja kör hex

Permalänk
Medlem

Felet beror på IE's usla PNG-stöd, den klarar inte att visa gamma-korrigerade bilder:

http://entropymine.com/jason/testbed/alphagamma/

Lösningen är att du plockar bort "gAMA" (file gamma) från alla PNG-filer, med t ex TweakPNG