Ide att köpa Farcry?

Permalänk

Ide att köpa Farcry?

Jag funderar lite på att köpa farcry eftersom de flesta verkar tycka det är bra, men jag undrar om det är nån mening att köpa det med tanke på mitt dåliga grafikkort?

Kommer spelet över huvud taget flyta på?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Testa med demot

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Jag kör det på en Athlon XP2800+, Nvidia Geforce4 Ti4600, o det flyter jättebra med "high" i alla videoinställningar.

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Testa med demot

Jag har bara 1mbit´s jätteseg radiolan uppkoppling så det tar sån enorm tid att ladda ner demot.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Jag kör det på en Athlon XP2800+, Nvidia Geforce4 Ti4600, o det flyter jättebra med "high" i alla videoinställningar.

Ja men nu sitter han på ett 9200se så det hjälper nog inte så mkt.

Du kan göra som EDDuL sa tanka demot.

Min kompis med en xp2000+ 512ram och 9200 klarade av att spela farcry men då körde han allting på low. Det är inte så roligt att spela just farcry på low då mkt av spelets känsla är grafiken att smyga runt i jungeln hoppa ner i det underbart vackra vattnet ligga och gömma sig i det vajande gräset. Se de tuffa shader och skugg effekterna etc. Allt det försvinner med ett ati 9200se då du helt enkelt inte kan lira med något av dessa sakerna på.

Testa demot se vad du tycker och hur spelet flyter, går det inge vidare hade jag rekommenderat att skippa spelet och spara pengarna till ett nytt grafikkort :).

Du kan få ett 9800PRO för 2k eller så köper du ett 9700PRO eller 9600PRO billigare. Du kan annars köpa begagnat kort för ett ännu mindre pris ifall plånboken krisar.

Lycka till

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

d01sh anledningen att du kan köra high på allt är du har ett DirectX8-kort och ditt graffe inte kan visa alla effekter.

Tror inte att ditt 9200se klarar spelet fast det också är ett dx8-kort.

Spelet är väll sådär, ända som var bra va grafiken spelet.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Jag kör det på en Athlon XP2800+, Nvidia Geforce4 Ti4600, o det flyter jättebra med "high" i alla videoinställningar.

men snälla kan folk sluta ljuga så förbannat om att spel flyter bra, tror jag säkert med ett sketet gf4 kort, har samma och får nästan köra på medium så kom inte med high settings.

Permalänk

Äsh.. tror det löser sig eftersom en polare säger nu att han kanske ska köpa det så då lånar man väll och ser efter om det funkar.

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Jorå, det funkar... Lätt. Spelade igenom det med ett GeForce FX5200. På low/medium dock, men det var kul iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Har en XP 2500+, FX 5200, 512 mb Ram och kan köra det på näst högsta upplösning och Normal på allt utom texturer där har jag high.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tamerlane
Har en XP 2500+, FX 5200, 512 mb Ram och kan köra det på näst högsta upplösning och Normal på allt utom texturer där har jag high.

Men sen kanske du har en 5.5 tums skärm med 320 max upplösning också...
Tror inte du kör i 1600 som är näst högsta för de flesta.
En viktig grej när man spelar är flyt också...Jag kan köra i 2048 med AA/AF också men bra flyter det inte...
(ursäkta spydigheten)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Jag kör det på en Athlon XP2800+, Nvidia Geforce4 Ti4600, o det flyter jättebra med "high" i alla videoinställningar.

Vad får du ut på att ljuga för oss? Kör Far Cry benchmark och säg vad du får...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {{{HAZZARD}}}
men snälla kan folk sluta ljuga så förbannat om att spel flyter bra, tror jag säkert med ett sketet gf4 kort, har samma och får nästan köra på medium så kom inte med high settings.

Jag tycker inte det ser ut som att du har samma. Han har ti4600 och du har ett ti4800SE. Om jag inte minns helt fel så är ti4800SE ett ti4200 i botten. Sen om han ljuger eller ej det kan inte jag svara på.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

Ajdå, jag menar inte så. I spelet kan man ju välja upplösning på settings och jag kör med den näst högsta som man kan välja där. Är ingen expert så jag vet knappast hur man kör i högre än de man kan välja bland. Men med det jag lör så flyter det på bra, kan dock hacka i vissa situationer.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Hedersmedlem

Far Cry "flyter" inte på min dator :p, hur kan det då göra det på din ?

Permalänk

sitter med ett athlon 2000+, 512DDR, 9800PRO och har inte upplevt hack på high settings förutom de första 20 sekunderna varje gång den laddar bana eller load point. men jag tycker farcry sög när de blev monster krig så jag avinstallerade det.

Visa signatur

AMD Athlon 2000+ | 512 DDR PC2700 | 80GB HD Maxtor IDE | Club3d Ati Radeon 9800PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Jag tycker inte det ser ut som att du har samma. Han har ti4600 och du har ett ti4800SE. Om jag inte minns helt fel så är ti4800SE ett ti4200 i botten. Sen om han ljuger eller ej det kan inte jag svara på.

ett ti4400 for you information, sen så lär väl det knappast skilja allt för mycket dom kort tycker du inte d ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vad får du ut på att ljuga för oss? Kör Far Cry benchmark och säg vad du får...

Ljuger inte det minsta. Hur kör man det? Och sorry att jag svarar lite sent... hehe... är inte så ofta inne på spelforumet...

Kör dessutom i Linux (WineX). OpenGL.

Visa signatur

//Sami

Permalänk
Medlem

ditt grafikkort kommer inte klara spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Ljuger inte det minsta. Hur kör man det? Och sorry att jag svarar lite sent... hehe... är inte så ofta inne på spelforumet...

Kör dessutom i Linux (WineX). OpenGL.

Med andra ord var det sanning med modifikation. Är inte så lite missvisande att komma att säga att allt flyter på high och inte berätta att man kör med OpenGL (även fast jag antog det).

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Avstängd

Hehe, med GF3 är det ospelbart över 800x600... sicken skit

tror inte att det är bätre med 9200se precis

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -:Particle:-
Jag har bara 1mbit´s jätteseg radiolan uppkoppling så det tar sån enorm tid att ladda ner demot.

Vad kräsen du är ladda ner över natten då

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Om det är nån vits med att köpa Far Cry???

Japp!!! Jag funderar starkt på att göra det...

Nu till det roliga: jag sitter på ett gammalt skraltigt GF3Ti500... guess what... DET FUNKAR RÅBRA... alla ni som säger att man behöver ha det absolut senaste grafikkortet pga att FC är grafikkrävande kan ta och hålla tyst tycker jag...

Jag hade förväntat mig att redan installationen skulle ha kastat upp världens fetaste ruta där det stod "KÖP DIG ETT NYTT FETT GRAFIKKORT DIN LAMER"... men det gjorde den inte... då tänkte jag att om jag dubbelklickar på den där ikonen så kommer den att säga "Men för helvete... har du inte sett till att tjacka dig ett litet bättre graikkort än?"... det enda som händer är att spelet hoppar igång... ok... menyn hoppar upp och ser den här överflygningen över ön... går ryckigt och ser allmänt långsamt ut... tänker "ok... är det den här kvaliteten jag ska förvänta mig i spelet oxo?"... well drar igång ett litet testlir... spelet tar god tid på sig att dra in all grafikdata och tjafs... tills slut så hoppar spelet igång och jag möts av underbar grafik... SOM DESSUTOM ÄR SNABB!!!

Så kom nu inte och säg att ett GF3Ti500 är kasst...

Kanske ska tillägga att jag har en AMD Athlon 1200@1200MHz samt 1GB i internminne så man behöver faktiskt inte ha värsta snabbaste grejjerna... moderkortet är ett helt vanligt Abit KT7A samt minnesmoduloerna är 2 stycken 256MB Samsung original och ett 512MB TwinMOS original...

Fast det klart... drar jag upp alla inställningar på max så kan man använda Far Cry som en väldigt snygg slideshow om man vill det...
Men på medelnivån så flyter det alldeles utmärkt... samt alla dessa läckra dynamiska ljuskällor och dess skuggor... ruggigt juh...
För att inte tala om en rätt mysig fysikmotor...

Och det funkar på min "lilla" fina dator... så återigen... dom som säger att man behöver ha en snabb maskin med många GHz kan komma hem till mig och kolla...

Sådär... nu har jag whine'at färdigt...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d01sh
Jag kör det på en Athlon XP2800+, Nvidia Geforce4 Ti4600, o det flyter jättebra med "high" i alla videoinställningar.

så fan heller.
har bättre burk än du o det flyter inte inte bra för mig, men det går lira.....antigen så är du blind eller så vet du inte vad du snacka om...

du lär ju typ bara ha 20 fps......men visst det "flyter jättebra" säkert då

ontopic :

nej jag tycker du inte borde köpa det, det är inte värt pengarna med tanken på att du inte kan njuta av det som man vill gärna göra av spel

Permalänk
Medlem

Sen att spelet är urtrisst kan man ju tänka på också

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Om du vill offra upplevelsen får du själv bestämma

men jag tycker absolut att du måste köpa det och spela igenom det för jag personligen
tycker att det är ett väldigt bra spel

men om du köper det nu eller väntar tills du har en bättre dator är upp till dig

Men om du nu skall köpa det innom en snar framtid
så kan jag bidra med att det tydligen skall vara billigt på elgiganten 299 tror jag

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Avstängd

Storyn är rätt dålig!

Visa signatur

"Hybrid-användare kör både Mac och PC"
"Nytt Sömn Rekord: 17 Timmar I Sträck"
"Folk är fan dumma"

Permalänk
Medlem

du har ju 1Mbit, varför ska du köpa det då?

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
Om det är nån vits med att köpa Far Cry???

Japp!!! Jag funderar starkt på att göra det...

Nu till det roliga: jag sitter på ett gammalt skraltigt GF3Ti500... guess what... DET FUNKAR RÅBRA... alla ni som säger att man behöver ha det absolut senaste grafikkortet pga att FC är grafikkrävande kan ta och hålla tyst tycker jag...

Jag hade förväntat mig att redan installationen skulle ha kastat upp världens fetaste ruta där det stod "KÖP DIG ETT NYTT FETT GRAFIKKORT DIN LAMER"... men det gjorde den inte... då tänkte jag att om jag dubbelklickar på den där ikonen så kommer den att säga "Men för helvete... har du inte sett till att tjacka dig ett litet bättre graikkort än?"... det enda som händer är att spelet hoppar igång... ok... menyn hoppar upp och ser den här överflygningen över ön... går ryckigt och ser allmänt långsamt ut... tänker "ok... är det den här kvaliteten jag ska förvänta mig i spelet oxo?"... well drar igång ett litet testlir... spelet tar god tid på sig att dra in all grafikdata och tjafs... tills slut så hoppar spelet igång och jag möts av underbar grafik... SOM DESSUTOM ÄR SNABB!!!

Så kom nu inte och säg att ett GF3Ti500 är kasst...

Kanske ska tillägga att jag har en AMD Athlon 1200@1200MHz samt 1GB i internminne så man behöver faktiskt inte ha värsta snabbaste grejjerna... moderkortet är ett helt vanligt Abit KT7A samt minnesmoduloerna är 2 stycken 256MB Samsung original och ett 512MB TwinMOS original...

Fast det klart... drar jag upp alla inställningar på max så kan man använda Far Cry som en väldigt snygg slideshow om man vill det...
Men på medelnivån så flyter det alldeles utmärkt... samt alla dessa läckra dynamiska ljuskällor och dess skuggor... ruggigt juh...
För att inte tala om en rätt mysig fysikmotor...

Och det funkar på min "lilla" fina dator... så återigen... dom som säger att man behöver ha en snabb maskin med många GHz kan komma hem till mig och kolla...

Sådär... nu har jag whine'at färdigt...

*suck*

Far Cry ÄR sjukt grafikkrävande...om man kör på med alla DX9 effekter som finns att tillgå. Sen att det flyter bra för dig för att du kör OpenGL, dvs utan det mesta av vad som gör FC så krävande, är ju bra. Jag kunde köra demot med min laptop, med ett Geforce 440Go 64mb, på opengl och det var fullt spelbart med allt på medium eller low. Men grafiken är knappt ens jämförbar med vad jag får ut med min stationära.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Avstängd

Tänkte visa dem som påstår att farcry går att lira med gay force 3 etc har ej läst så mkt. Iaf så ska detta spelet maxxas när det gäller grafik, dock så ska frameraten vara hög den med.

Detta är med MAX detaljer i 1024x768 No AA/AF dock men ack så snyggt ändå med acceptabel Frame för mitta gammla 9700PRO kort

DX9 äeger

Körde i 240x10.5 när jag tog dessa.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-