Permalänk

varför photoshop!?

varför använda photoshop ! när paint finns inbyggt i windows + att det är gratis som photoshop inte är . paint är ett bra program när man ska syssla med bilder osv, dock är paint lite svårare o handskas med.

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk

hallå jorden anropar

paint kommer du inte långt med om du vill ha bäst kvaliten

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Avstängd

http://www.photoshopcafe.com/gallery/guitar.htm

När du kan göra det här i paint så ska jag slänga min Photoshoplicens.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
http://www.photoshopcafe.com/gallery/guitar.htm

När du kan göra det här i paint så ska jag slänga min Photoshoplicens.

Det är bara en fråga om tid. Man kan köra allt i paint.. bara att välja färg( man kan välja mer än dom som visas) sen så är det bara att zooma och klicka i varje pixel för sig så är det bara att köra på.

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk
Medlem

Varför inte använda Photoshop då jobbet betalar en för att göra det? Du kan ju inte vara seriös när du menar att MS-paint är likvärdigt.... hört talas om CMYK?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
Det är bara en fråga om tid. Man kan köra allt i paint.. bara att välja färg( man kan välja mer än dom som visas) sen så är det bara att zooma och klicka i varje pixel för sig så är det bara att köra på.

Har du hört talas om något som heter exporteringsmöjligheter?

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Varför använda datorer när det finns miniräknare?

om du gillar att plotta pixlar så finns det en sektion för dig på deviantart, många där använder iofs photoshop, för att kunna flytta runt sina pixlar (lager) http://browse.deviantart.com/digitalart/pixelart/?view=1&orde...

Permalänk
Medlem

Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
varför använda photoshop ! när paint finns inbyggt i windows + att det är gratis som photoshop inte är . paint är ett bra program när man ska syssla med bilder osv, dock är paint lite svårare o handskas med.

Försöker du vara rolig eller?

Visa signatur
Permalänk

Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Försöker du vara rolig eller?

nej jag talar bara saning.. Verkar som alla här inne är stormrika eftersom ni har råd med en photoshoplicens för 10000 kr

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk
Medlem

Rolf-jhonny: Du är väl inte seriös med denna tråd?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
nej jag talar bara saning.. Verkar som alla här inne är stormrika eftersom ni har råd med en photoshoplicens för 10000 kr

Om du tror att valet står mellan Paint och PS så bör du vidga dina vyer lite. Har man inte råd med Photoshop eller är inte utrustad med ett rymligt samvete och snabb uppkoppling, så finns det gratis/billigare alternativ tex Gimp (http://www.gimp.org) och Paint Shop Pro.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
nej jag talar bara saning.. Verkar som alla här inne är stormrika eftersom ni har råd med en photoshoplicens för 10000 kr

...eller så ser man till att ha en arbetsgivare som förser en med en bra bärbar med de program man behöver

Nu till lite frågor jag vill ha svar på:

1. Har du upplevt hur det är att arbeta med lager?

2. Kan Paint användas så att du vet att bilden kommer se ut rätt när den trycks?

3. Hur många steg har man i "ångra" i Paint?

4. Kan du ändra i inskriven text i Paint?

5. Jag vill snabbt kunna fixa till ett foto. Kan jag det i Paint?

6. Jag vill beskära en bild då den innehåller allt för mycket onödigt. Kan jag de i Paint?

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 81_jocke
Rolf-jhonny: Du är väl inte seriös med denna tråd?

Klart jag e seriös

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
Klart jag e seriös

Rolf-jhonny, om du är seriös... svara på frågorna ovan och visa ett prov på att Paint är lika bra.

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk

Re: Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblin
...eller så ser man till att ha en arbetsgivare som förser en med en bra bärbar med de program man behöver

Nu till lite frågor jag vill ha svar på:

1. Har du upplevt hur det är att arbeta med lager? Ja, jag sparar hela tiden i olika bilder så det behövs knappast.

2. Kan Paint användas så att du vet att bilden kommer se ut rätt när den trycks? Nej, man kan kalibera i "Skrivar inställningar"

3. Hur många steg har man i "ångra" i Paint? "Ett par, har aldrig behövt mer, spara ofta!!

4. Kan du ändra i inskriven text i Paint? Spara ofta!

5. Jag vill snabbt kunna fixa till ett foto. Kan jag det i Paint? Det är en fråga hur bra man är med färger och pixlar

6. Jag vill beskära en bild då den innehåller allt för mycket onödigt. Kan jag de i Paint? Ja, det finns ett verktyg för det. Saxen.

Här kommer en bild jag har snyggat till i paint.

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
Här kommer en bild jag har snyggat till i paint.
http://www.lexus.cz/images/wall-future-800.jpg

MMm...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

låt oss se orginal bilden också

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Det är orginalbilden, notera URL:en..
Enough said!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
låt oss se orginal bilden också

va är det för mening o behålla den ? den e ju ful!

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
Här kommer en bild jag har snyggat till i paint.
http://www.lexus.cz/images/wall-future-800.jpg

Så du menar att du är ägare av lexus checkiska hemsida? (för det är väl checkien som har .cz?)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: varför photoshop!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolf-jhonny
Här kommer en bild jag har snyggat till i paint.
http://www.lexus.cz/images/wall-future-800.jpg

Förmodligen eftersom du har länkat direkt från www.lexus.cz egen sida!

Kan vi få se en original bild istället för en fjuttig till snyggning tack.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

lol, jaja kul att det finns nån med humor här på forumet, Rolf-jhonny du e avslöjad lägg ner det var kul en stund

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk

Rolf-jhonny is back in action ! ska inte snacka mer skit om photoshop #rolf-jhonnys bil service

Visa signatur

Skärm Samsung TFT 17" 710N - Shuttle SN41G2V2 - Radeon 9800 pro 128mb - 512 ddr crosair - 2 x 120 gig.

Permalänk
Hedersmedlem

Tramstråd Låst

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion