Jag behöver verkligen hjälp...

Permalänk
Medlem

Jag behöver verkligen hjälp...

Jag har ett väldigt jobbigt problem, jag har frågat på många olika forum, men ingen på något av dom har kunnat ge mig något svar, så nu är sweclockers mitt sista hopp. Nu till själva problemet:
Ni vet den där lilla menyn med genvägar som ligger till höger om startmenyn? snabbstartfältet kallas det i xp pro Swe. den försvinner för mig varje gång jag startar om datorn eller loggar ut. Så nu undrar jag om det är någon som vet vad det är för fel, eller ännu bättre, hur man åtgärdar felet? MYCKET tacksam för all hjälp.

Permalänk
Medlem

Inte säker men du kan ju kolla om du har tillåtelse att ändra i aktivitetsfältet o start-menyn.
"Start" -> "Kör" -> "gpedit.msc" -> Gå till "Användarkonfiguration" -> "Administrativa mallar" -> "Start-menyn och Aktivitetsfältet".
Kolla då vad "Förhindra att inställningar för Aktivitetsfältet och Start-menyn ändras"

Kanske är helt ute o cyklar men iaf det ända jag kan tänka mig.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Avstängd

Det låter som om du har problem med din profil..

Logga in med ett annat konto som har Admin-behörighet & sök upp C:\Documents and settings\ & döp om den mapp som har samma namn som ditt inloggningsnamn...

Logga in som dej själv! (Skrivbord & bakgrund etc. är ev. annorlunda) gör de ändringar du önskar & logga ut igen..

Om de ändringar du gjorde finns kvar när du loggar in igen.. Då var det din profil som det var fel på...

Isåfall loggar du in med det andra kontot som har Admin-behörighet & sök upp C:\Documents and settings\ & den mapp som du döpte om..

Därifrån kopierar du in mappar som "Skrivbord" Favoriter etc. till din nya profilmapp...

Permalänk
Medlem

men försvinner inte ändringarna jag har gjort då om jag kopierar tillbaka alla mapparna?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakushi
men försvinner inte ändringarna jag har gjort då om jag kopierar tillbaka alla mapparna?

Förvisso! Så dessa ändringar (som du egentligen bara utför för att SE om dessa ändringar SPARAS! vilket jag uppfattade var det ursprungliga problemet) får du utföra igen, men det är ett mindre problem, jämfört med det ursprungliga..

Permalänk
Medlem

Re: Jag behöver verkligen hjälp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakushi
blablabla

Ja det gör du...

reglerna står följande att läsa...

När du postar

§3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

jag rekommenderar att du följer Teks förslag så löser det sig nog...profilbyte kan lösa många knutar

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Jag får be så hemst mycket om ursäkt.

Det hjälpte inte, det funkade ändå nite. Inte ens på det nya kontot så gick det att ha kvar snabbstartfältet. Kan det vara något i registret som inte är som det ska?

Permalänk
Medlem

kul detalj... jag upptäckte samma sak på en dator på jobbet och detta slog igenom på flera användarkonton (inget av dem admin)

jag skulle blåsa den datorn oavsett så jag orkade inte forska i det men jag upptäckte att det var filer installerade i program och program files (idioter)

vilket resulterade i den klassiska program-mappen...

en compaq restore -cd sedan var det bra igen

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

jag vill inte låta oförskämd eller något, men det där hjälpte inte så mycket... Ingen som vet något om det?

Permalänk
Medlem

blås din bur o installa om xp =D
skulle jag gort tror jag

har tyvär allddrig råkat ut för detta problem men har en
rad andra som jag söker hjälp för så att sägga här *flinr*

Visa signatur

l|l|lllll|lll||lll|lll|
²¹°¹³²° ¹²¹³² °¹²