Permalänk

faaan va najs!! bästa modden jag sett någonsin!!
Som andra sagt: sälj den till nått företag!!

Permalänk
Medlem

Rickigt kul idé. Det var stilrent och har en bra funktion.
Mycket fint gjort. Säger som vissa andra, hör med olika företag som kan tänkas arbeta med produkter som "Rakterkylaren" och sälj hela idén

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Vila i frid

Tycket som alla andra att den va riktigt läcker.
Och att du borde försöka kränga produkten till någe företag, du kan nog käna en hacka på det. Det är det väll värt efter det arbete du har lagt ner på det hela?

Permalänk

OT: hur är de med hälsan Pale? De va väll du du som hade en tråd om nått probelm va?, fick du rätt på d?

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killernils
OT: hur är de med hälsan Pale? De va väll du du som hade en tråd om nått probelm va?, fick du rätt på d?

Jodå, det har gått bra.
Har fått avslutande behandling för snart 3 månader sen.
Snart dags för första återkontrollen. Hoppas att det inte har kommit någe nya tumörer.
Men läkaren från uppsala som har hand om mig och många andra med samma sjukdom sa att han kunde sätta en peng på att det inte va någon större risk att jag fick återfall.

Kul att folk minns en. Och att dom till och med bryr sig att fråga.

Permalänk

ingen fara, stå på dig

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt jobb, blev väldigt imponerad med hur stilren och välgjord den verkar vara. Nått som skulle göra den ännu snyggare skulle va nått sorts ljus i botten när den är igång, typ orange/röd precis som om att motorn är igång

Visa signatur

.: Intel Core 2 Duo E6600 : ASUS P5N32-E SLI Plus : Corsair Dominator PC-6400 2GB : Antec SONATA : Sapphire ATI Radeon x1950XT 256MB : Samsung 215TW : 1x500GB Samsung - 1x320GB Maxtor - 1x120GB Seagate :.

Permalänk
Medlem

--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Blizard3
va kosta det att bygga den?
--------------------------------------------------------------------------------

435kr vilket var vad peltiern kostade. Övrigt material är sånt som blivit över här på jobbet... med andra ord gratis då...

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av killernils
förövrigt vill jag nog veta vad ni jobbar med.
--------------------------------------------------------------------------------

Jag jobbar som svetsare på en underhållsverkstad, kompisen som var med är svarvare på samma ställe.

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av handsfree_off
Hur lång tid tog det för dig att bygga den??
--------------------------------------------------------------------------------

Byggtiden är svårt att svara på, från ide till färdig pryl tog det ett halvår... men skulle jag summera så handlar det väl om en 8-10 timmar totalt...

Permalänk
Medlem

Under bra=).. till salu??:P

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk
Medlem

hur sitter burken mot bottnen? röret du använder är det ett helt stycke eller har du limmat någon metall?

imponerande

Permalänk
Medlem

hur kall blir den.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

sgF: Under bra=).. till salu??:P : Läs på sidan 1

Rolex: hur kall blir den. : Läs första inlägget

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

...

Permalänk
Medlem

Du skulle fan kunna tjäna fina pengar på en sån här pryl ;D

Permalänk
Medlem

OM jag hade såna kunskaper så hade jag sålt den till något företag... men nu har jag inte det..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Den skulle varit lite effektivare bara,

Såg den här för att tag sen, http://www.cybercandy.co.uk/aaasmt/index.php/url_indprod?xlc=...
påstås kyla en rumstempurerad burk till "frosty-cold" på 60s, kräver dock att man tillför is.

Permalänk
Medlem

klockren 10poängare!

Permalänk
Medlem

Mycket fint

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk

Bole, du har PM!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt bygge! Men jag undrar vad den grejen som ligger på fläkten på den första bilden är för något? Den ser ut som en kylfläns och återkommer på fler bilder men sen verkar det vara en annan kylfläns som monteras i botten av raketen. Upplys mig!
Föresten, är det bara en platt botten i drickahållaren? Det vore ju riktigt snyggt och förmodligen mycket effektivare om man svarvade en "knopp" som passar mot botten på colaburken.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort !

Visa signatur

Intel E8500 | Asus P5Q-E | 2x2GB Corsair | Sapphire HD4870 1GB | Tagan 480W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
Mycket snyggt bygge! Men jag undrar vad den grejen som ligger på fläkten på den första bilden är för något? Den ser ut som en kylfläns och återkommer på fler bilder men sen verkar det vara en annan kylfläns som monteras i botten av raketen. Upplys mig!
Föresten, är det bara en platt botten i drickahållaren? Det vore ju riktigt snyggt och förmodligen mycket effektivare om man svarvade en "knopp" som passar mot botten på colaburken.

Första tanken var att göra egna kylflänsar, men efter diverse tips här på forumet så la vi ner det. Eller ja, vi gjorde flänsarna men dom användes aldrig. Sen skaffade vi ordentligt stora flänsar som slipades runda.

Angående konvex botten så är det inget vi tänkt på innan, tanken är god men när jag kollade runt bland tomburkarna här hemma så ser jag att det skiljer en del på rundingen i botten. Möjligtvis så skulle man, om det fanns, ta nåt mjukt material som leder värme/kyla bra (bättre än luft då) och formar sig efter olika burkar.

Permalänk
Medlem

.. lite vatten i botten skulle hjälpa.. kör så med min dricka kylare

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Vattnet lär ju inte gå upp i den luftbubblan som bildas isf...
Annars får man köra med olika bottenpluggar, ha ett par för de som är viktigast, Tuborg, Carlsberg osv...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

HAHA den där va inte helt fel. As cool ju!

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Kanske inte upp i botten men runt om skulle det hjälpa.. på min vart de en förendring på ca 5min..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Så jäkla förbannat snyggt! GJ!

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

Riktigt skjyssst jobb m8 = )

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Avstängd

Lätt den snyggaste ölkylaren jag sett!

Serietillverkning och saluföring på Teknikmagasinet?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

shit va grymmt!!!

edit: jag hade lugnt kollat om nåt företag var intresserat

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!