Vad är de bästa antivirusprogrammet/brandväggen

Permalänk

Vad är de bästa antivirusprogrammet/brandväggen

Ska få hem ny dator nu inom några dagar.
Vad e de bästa för tillfället vad gäller antivirusprogram och brandvägg?
Behövs nått mer för att kunna känna sig någolunda säker på nätet? Har ad-aware program och anti spy program med de funkar inge vidare. Råd tack...

Permalänk
Medlem

F-Secure erbjuder ett komplett skydd....som dessutom är riktigt bra!

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Avstängd

Kör med f-secure (antivirus) och Zonealarm pro (brandvägg) .

Jag kör så och rekomenderar.

Permalänk
Medlem

Panda antivirus och agnitum outpost firewall

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Kerio personal firewall. Har kört med Kerio i ca 2 år och aldrig haft några problem. När jag körde ZoneAlarm så stötte jag på skumma fel, vissa filer blev för långa/korta som man tog hem från nätet. Ibland gick det inte att mappa upp utdelade mappar i nätverket etc. Har även stött på kunder i jobbet som kört med ZA och som fått konstiga problem med nätverket. Kort o gott, skippa ZA!

Duedate

Permalänk

Vet någon vilket som är bäst av F-secure, panda och norton?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guru_space
Vet någon vilket som är bäst av F-secure, panda och norton?

Norton är iallafall sämst av de tre, tar upp hur mycket minne som helst.

Permalänk
Medlem

F-secure skulle jag satsa på...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Norton, enkelt lätt smidigt. Kört med det i 5 år, aldrig blivit infekterad eller hackad, och jag är inte precis "låg-risk"

Permalänk

de brandväggarna, kerio firewall och agnitum outpost firewall, e de någon mer som vet nått om dem? fler förslag?

hur bra är f-secures brandvägg?

vill gärna inte köra med norton. haft det innan och det har ställt till det för mig. antivirusprogramet var bra men brandväggen blockerade för mycket och var allmänt kinkig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Norton är iallafall sämst av de tre, tar upp hur mycket minne som helst.

Norton är marginellt sämre än NOD32.... så Norton är det bättre av de 3...

Minnesanvändningen är inte ett mått på hur bra eller dåligt ett antivirusprogram är, men norton är mer resurskrävande verkar det som ja.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

<---- NOD32 + Sygate Personal Firewall (Pro)

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem

Kört Avast i ett par år enkelt och gratis funkar perfa.http://www.avast.com/

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM

Permalänk

hur bra är NOD32? bättre än norton och f-secure?

kan någon hjälpa mig få ordning på dehär? är nästan mer förvirrad nu än när jag började. väljer mellan sygate pro firewall, agnitum outpost firewall, kerio winroute firewall och f-secure... fler jag borde väga in?

vill bara säga oxå att jag är tacksam för de upplysningar jag fått hitintills

Permalänk
Medlem

Skaffa Norton internet security så är du skyddad, men det är en av de mer resurskrävande...

Själv kör jag med WinXP firewall(sp2) & F-secure antivirus...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

Tiny Personal Firewall och F-Prot som AV...

Edit:

Citat:

Norton, enkelt lätt smidigt. Kört med det i 5 år, aldrig blivit infekterad eller hackad, och jag är inte precis "låg-risk"

Hur vet du om du har blivit hackad? Definera för det första "hackad" ^^

Permalänk
Medlem

Kör PC-cillin 2003 & är mycket nöjd. Review av virus program...
http://www.anti-virus-software-review.com/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Avstängd

OpenBSD packetfilter....

Visa signatur

`Of course it runs NetBSD.''

Permalänk
Medlem

NoD 32 / Kapersky + Agnitum Outpost.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

IMO NOD32 och Kerio.

Permalänk
Medlem

F-Secure verkar vara ett vettigt val. Jag har en länk till ett tyskt test där man kan se bland annat minnesanvändning:

http://www.chip.de/artikel/c_artikel_11796074.html

Permalänk
Medlem

<---- NOD32 + Sygate Personal Firewall (Pro)
Jag håller med Mmcrodot , mycket bra program dessa 2 .
Rekommenderas.

Permalänk
Avstängd

Övervägande del av alla svar talar för F-secure...

Som dessutom kan köpas i vilken teknikmagasiet-affär som helst..
(Båda versionerna, enbart virusskydd eller virusskydd&brandvägg kombinerat, internet security kallas det då!)

Fördelen är att du endast har en enda tjänst som sköter nerladdningen av uppdateringar, som kommer ca 2ggr/dag) jämfört med att blanda virusskydd & brandvägg i 2 olika program från olika leverantörer..

Permalänk
Medlem

En fråga!
Vilket tkr ni är bäst av NOD32 och F-secure?
Själv kör jag med NOD32 och det fungerar bra för mig.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Tja f-secure kör ju på samma signaturer som Kaspersky som jag av erfarenhet är bra, men tar upp grymt mycket minne. NOD32 gillar jag för det gör inte mycekt väsen av sig och är samtidigt bra. Men frågan är om ionte F-secure är snäppet bättre (spekulationer).

Permalänk
Medlem

Norton är som gamla Sovjet. Stort, slött och sällan funktionsdugligt.

Jag kör det själv av gammal vana men får ångest varje gång jag får problem pga Norton, vilket inte är alltför sällan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle22
Norton är som gamla Sovjet. Stort, slött och sällan funktionsdugligt.

Jag kör det själv av gammal vana men får ångest varje gång jag får problem pga Norton, vilket inte är alltför sällan.

Ja det är ju Amerikanskt.

Iofs. så fungerade norton helt perfekt för mig när jag använde mig av det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan tala om att det finns alvarliga kompatibilitetsproblem med F-secure antivirus och Zone Alarm. Det står på deras hemsida och jag har erfarit det själv.

Permalänk
Medlem

Kan rek F-Secure upptaderar sig själv varje dag och funkar fin fint o både skydda och scanna Norton är en av dom sämre den suger minne som en dammsugare

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

http://www.firewallleaktester.com

"Micke bra" hemsida som riktigt hårdtestat brandväggar. Många av de populära klarar sig riktigt dåligt...

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]