Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

VIA Hyperion 4in1 version 4.53

Permalänk
Melding Plague

VIA Hyperion 4in1 version 4.53

<font style="font-size: 10pt"><b>VIA Hyperion 4in1 version 4.53</b></font> <small class="small">måndag 16 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Idag släppte VIA nya moderkortsdrivrutiner, VIA Hyperion 4in1 version 4.53. VIA säger att dessa är speciellt nödvändiga för deras nya moderkortchip som till exempel K8T800, K8T800Pro, KT880, PT800 och PT880.<br /><br />Nyheter i den här versionen är den uppdaterade "VIA chipset driver" från 2.00a till 2.20a samt den uppdaterade AGP-drivrutinen som nu är uppe i version 4.43AP1. Läs mer <a href="http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1release(453v)...." target="_blank">här (.doc-fil)</a>. Ladda ner från <a href="http://www.viaarena.com/?PageID=403" target="_blank">VIA Arena</a> eller direkt från vårat filarkiv nedan.<br /><br /><a href="ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Drivrutiner/Moderkort/VIA/via_hyperion 4 in 1_v453v.zip">VIA Hyperion 4in1 version 4.53 (1.36 MB)</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till bokis för tipset ^^

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Tack till bokis för tipset ^^

Något jag har missat?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32299...

han skrev ju det 20:18

Hehe, ajdå.
Aja, jag uppskattar filtips, bara att skicka om ni vet något nytt:

http://www.sweclockers.com/html/tipsa_fil.php

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

precis installat, skall rapportera prestanda-ökning!

Permalänk
Medlem

ska man ta bort dom gammla innan eller bara installera?

föresten hur tar man bort dom gammla? kan inte hitta det i lägg till & ta bort program iaf..

Permalänk
Medlem

Man ska inte ta bort de gamla.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

så nu var dom nya drivisarna installerade

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skumt att msi live monitor inte har med den senaste rellen?? Notice: flashade tillbaka till 1.7bios nyligen, men live monitor tror fortfarande jag kör 1.8, det tror jag med men visst e det skumt, jag flashade skiten för fxn!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

Med min bästa Gert Fylking-röst utbrister jag "Äntligen!". Har väntat sen december på de här, har haft mycket problem med föregående version. Får bara hoppas att de har fixat buggarna.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
skumt att msi live monitor inte har med den senaste rellen?? Notice: flashade tillbaka till 1.7bios nyligen, men live monitor tror fortfarande jag kör 1.8, det tror jag med men visst e det skumt, jag flashade skiten för fxn!

Live Monitor kan visa fel ibland. Själv sitter jag fortfarande med Bios v1.20 ska vänta på v1.90 innan jag flashar.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ah, gick från 55.5 till 56.9 fps i Doom 3 (1280x1024, HighQ) tack vare uppdateringen!

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Ah, gick från 55.5 till 56.9 fps i Doom 3 (1280x1024, HighQ) tack vare uppdateringen!

Då kan du gärna slänga in dina resultat med nya catalystdrivisarna i nyhetstråden om catalyst 4.8 då det är X800serien som är mest aktuell vad gäller prestandaökningar i doom3, skulle gjort det själv om jag hade fått hem spelet, vilket jag tyvärr inte har än..

Permalänk
Medlem

Fick sjäv från 21,5 FPS till 23,1FPS ^^ så en liten ökning gav de allt ^^ dock värt att nämna är att timedemo går enormt mycket långsammare en vad jag får när jag spelar spelet av någon anledning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bör man ta bort Omega Drivisarna före man installerar?

Permalänk
Medlem

Är det rekommenderat om man har ett gammalt moderkort? Asus A7V333 (KT333) här...

Permalänk
Medlem

En dum fråga.
Hur kör ni prestandatestet i doom3?
Är det några speciella växlar man ska skriva in i t.ex. kör när man drar igång det eller???

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

f**n jag som sökte nya för nån dag sedan och sen plockade ut grafikkortet när de inte hade kommit ännu...

jaja, väntar fortfarande på minnena från Mycom.se och jag var lovad dem för över en vecka sedan hem till mig, och än har DE inte fått in stickorna...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mha109
En dum fråga.
Hur kör ni prestandatestet i doom3?
Är det några speciella växlar man ska skriva in i t.ex. kör när man drar igång det eller???

timedemo demo1

I konsollen, för att få konsollen att funka, CTRL + ALT + §

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Aldrig installerat några AVI 4in1 drivrutiner för jag har aldrig begripit mig på vilka moderkort som stödjer dessa.

Jag har ett ASUS P4C800-E Deluxe med tillhörande 3Ghz P4 processor. Något som man skall installera?

Tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedGuard
Aldrig installerat några AVI 4in1 drivrutiner för jag har aldrig begripit mig på vilka moderkort som stödjer dessa.

Jag har ett ASUS P4C800-E Deluxe med tillhörande 3Ghz P4 processor. Något som man skall installera?

Tacksam för svar

Eftersom ditt moderkort har ett chipset tillverkat av INTEL, inte VIA, så blir mitt svar: Nej, installera INTE Via's 4in1-drivrutiner. Varför lämnar jag till dig att begrunda...

Permalänk
Medlem

Haha så det är anledningen till att jag egentligen aldrig satt mig in i det där. Brukar underhålla datorn med ny mjukvara men glömt anledningen till att jag aldrig installerat nämna mjukvara.

Tack för att du förklarade så att jag kom ihåg hur det låg till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedGuard
Haha så det är anledningen till att jag egentligen aldrig satt mig in i det där. Brukar underhålla datorn med ny mjukvara men glömt anledningen till att jag aldrig installerat nämna mjukvara.

Tack för att du förklarade så att jag kom ihåg hur det låg till

Hehe np.