Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Timings på MSI K8N Neo FSR

Jag har nyligen köpt ett system baserat på följande:

MSI K8N Neo FSR

A64 3200+ 512KB

Kingston HyperX PC3200 2x256 + 1x512 (fråga inte)

Antec Truepower 380W

Jag uppdaterade till senaste bios ganska direkt när jag fick plankan, minnena fick jag inte förräns nyss.
Till problemet, jag kan inte ställa in i princip någon annan timing-setting än SPD (2.5-3-3-8-2). Ställer jag in de timings som Kingston har i sin spec (2-3-2-6-1) så får jag ett BIOS checksum error(?). Om jag låter det stå på By SPD och ställer in agressive i inställningarna så kommer jag förbi grafikkorts-informationen, sedan händer ingenting - den postar inte.

Kan det vara bios som är kasst flashat? Är det något annat som har med den saken att göra? Jag har försökt att ge extra volt till minnen och cpu (2.7, 1.6) utan förändring.

All hjälp uppskattas.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Mer spänning till minnena skulle inte skada, minna A-data kör ja i 2-3-3-9 i 2,85 på samma platta så dina minnen kanske inte gilalr för låg timings, finnas vissa som inte gör de!

Visa signatur

Nu vill jag understryka att alla homosexuella är inte pedofiler, och alla homosexuella är inte perversa - Pastor Åke Gren

Permalänk
Medlem

Om jag får fråga... Köpte du MSI K8N Neo FSR och Kingston HyperX PC3200 på samma ställe? isf var?

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

MSI K8N Neo gillar inte att klockas. Men det ska ju klart gå att ändra timings ändå.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av velox
MSI K8N Neo gillar inte att klockas.

huh?
kortet stödjer officiellt inte mer än 2 moduler i 400MHz... så du kan börja med att kolla om 2 funkar bättre

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
huh?
kortet stödjer officiellt inte mer än 2 moduler i 400MHz... så du kan börja med att kolla om 2 funkar bättre

Ja, det är väl en annan sak. Kortet klockar fortfarande dåligt. Läs lite på xtremesystems.org. Kortet är bannlyst där. Över 240 FSB är sällsynt.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem

MSI stödjer vissa minnen i DDR400 när alla 3 platserna används. Har testat KHX minnen PC3500 på alla och kört dem i DDR400 med 2-3-3-8-1 iaf utan problem. Fast då är ett av dem ett KHX A-modell minne som är Cas2,5. Kört dem med orginal spänning.

Permalänk
Medlem

Det fungerar utan problem nu i 2-3-2-6-1 i 2.65v när jag kör 512-stickan i. Det måste vara som FrostyFrog sa att den inte vill driva alla 3 modulerna med de inställningarna. Det får bli att åka till affären med minnena och klaga lite

Och nej tomten, jag har inte köpt dem på samma ställe.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!