Permalänk
Medlem

Fönster

Var hälsad sitter här och rycker håret av mig.

Hur gör man så när folk går in på ens hemsida så öppnas sidan i storleken 640x480 direkt utan att behöva trycka på något!

Hittar bara massa script som öppnar fönster när man trycker på en text tex.

Visa signatur

Where there’s a risk, there’s a reason

Permalänk
Medlem

Javascript har en resize grejj som vissa lägger in på onLoad.. men gör inte det, det är dumt, fult och irriterande.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

<body onload="window.open('sida.html','mywindow','width=400,height=200');">

Men det är som sagt inte så omtyckt.

Om du vill ändra fönstrets egenskaper: http://www.pageresource.com/jscript/jwinopen.htm eller googla lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca

<body onload="window.open('sida.html','mywindow','width=400,height=200');">

Men det är som sagt inte så omtyckt.

Om du vill ändra fönstrets egenskaper: http://www.pageresource.com/jscript/jwinopen.htm eller googla lite.

Nej, han vill väl resizea det nuvarande fönstret?

edit-
nej, det ville han visst inte, läste fel

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

tackar för alla svaren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänk på att många har pop-up stoppers nu för tiden och att det inte kommer att funka automatiskt. Lägg till en kontroll på första sidan så att de som har det också kan njuta av din sida.

Visa signatur

10 RTFM
20 RTFAQ
30 STFW

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg till en länk på förstasidan som öppnar fönstret om du nu måste köra med en pop-up, helst skulle jag vilja se att du skippar det

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Lägg till en länk på förstasidan som öppnar fönstret om du nu måste köra med en pop-up, helst skulle jag vilja se att du skippar det

tror jag får ta och skippa det :]

Visa signatur