Permalänk
Medlem

Jag tycker 155W låter utmärkt till grafikkortet och 274 för dem som vill kyla CPU. De borde ju kunna fixa bra pris om man köper 15 av varje.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ni som vill beställa 274 wattare, har ni dubbla näraggregat eller ?

Jag kör mina komponenter på ett 380w tagan och så har jag ett 400w av sämre kvalité som jag kan driva pelten med eller ?
Skulle jag kunna köra 2 pelts på samma nätagg, en 274 och en 155 och ha systemet på mitt andra ?

Permalänk

jag tycker att 50 + är för varmt, ska ha en 2400+ (35w) under den som ska clockas som fan!! kommer det att funka ??

ja jag tänkte ha ett separat agg till min pelt fast den ska jag driva vattenkylningen på oxå...

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av makos
Ni som vill beställa 274 wattare, har ni dubbla näraggregat eller ?

Jag kör mina komponenter på ett 380w tagan och så har jag ett 400w av sämre kvalité som jag kan driva pelten med eller ?
Skulle jag kunna köra 2 pelts på samma nätagg, en 274 och en 155 och ha systemet på mitt andra ?

Det beror på hur mycket amp ditt 400wattare ger på 12volten....så kolla specen för pelten och kolla hur mycket du kan ta ut ur agget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hitta ett litet litet nätagg här hemma, max 54 watt bara. Undra vad man kan ha det till?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flobo
Hitta ett litet litet nätagg här hemma, max 54 watt bara. Undra vad man kan ha det till?

Driva ett par fläktar med typ..

Permalänk
Medlem

Hej alla igen....nu ligger allt som det ska i "ni vet var"....alla gamla beställningar är borttagna så bara att börja om från början igen...sen frågor om grejorna tar vi i denna tråden så att det inte blir korspostningar....Giz

Edit: Alla som hade beställt ska ha fått mail.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När beställer du?
Mer exakt, när ska man ha beställt av dig?

Permalänk
Medlem

Vi hade sagt att alla beställningar skulle vara klara den 20/9 och betallt innan den 25/9...men nu när det har strulat lite så får vi putta på det 2 dagar så att alla får chans att hänga på...Mvh Giz

Visa signatur
Permalänk

y0 Mr.Giz-master san jag har inte hajjat det där med betalningen asså ? ska jag skicka till ditt bank konot eller nått sånt ?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]Freaky[MattiZ]
y0 Mr.Giz-master san jag har inte hajjat det där med betalningen asså ? ska jag skicka till ditt bank konot eller nått sånt ?

Yo bro....efter deadline så kommer ni alla få ett mail med instruktioner på hur vi går vidare...så bara hafv tålamod...Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad e det för mått på dem egentligen??
http://www.gizmodd.com/bilder/72.gif
ser ju inte så liten ut precis =D E det 50x50 eller? Blir ju lite knöligt att få in såna? lite mått på coldplate samt en bild vore trevligt?
Är även 170w isf 50x50? blir jobbigt att anpassa till graffe m.m. om inte coldplaten e väldigt smart..
Kan ju inte sätta skruv genom och hur ska du då fästa den och vattenkylningen och ända få ordentligt tryck?

Ursäkta alla frågor men vill inte lägga 500-1000kr på nått jag inte kan ha nån nytta av..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
Vad e det för mått på dem egentligen??
http://www.gizmodd.com/bilder/72.gif
ser ju inte så liten ut precis =D E det 50x50 eller? Blir ju lite knöligt att få in såna? lite mått på coldplate samt en bild vore trevligt?
Är även 170w isf 50x50? blir jobbigt att anpassa till graffe m.m. om inte coldplaten e väldigt smart..
Kan ju inte sätta skruv genom och hur ska du då fästa den och vattenkylningen och ända få ordentligt tryck?

Ursäkta alla frågor men vill inte lägga 500-1000kr på nått jag inte kan ha nån nytta av..

Ferrat: kolla på pdf-filen som finns....rulla ned till där dom beskriver 274wattaren...där visar dom hur coldplate och pelt är ...lägger länken som Esso skicka

http://www.eureca.de/pdf/peltierelement/Consumer.pdf

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har alla beställt från hemsidan nu?
Om inte gör det nu så vi får våra peltiers och kan klocka som fan.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Så där nu har jag beställt från din sida, ska man skicka in till postgiro kontot nu eller? eller ska jag vänt tills jag får ett mail som förut?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le0
Så där nu har jag beställt från din sida, ska man skicka in till postgiro kontot nu eller? eller ska jag vänt tills jag får ett mail som förut?

för att citera giz pojken..

----

Yo bro....efter deadline så kommer ni alla få ett mail med instruktioner på hur vi går vidare...så bara hafv tålamod...Giz

----

dvs du får ett mejl ,när och hur mycket du ska betala, några dagar innan han beställer..
slutet av månaden om jag inte minns helt galet..

hoppas att jag förståt giz rätt oxå, man kan ju aldrig riktigt veta..

vore trevligt men en uppdate hur många som har beställt och vilka..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Tror nog att du får beställa från hemsidan. Han har uppdaterat den nu.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem

Jeppp....alla kommer att få ett mail till som har beställt....men som det ser ut nu så blir det inget av...10 st 155 wattare....1 st 274 wattare och 3 st coldplates är beställda på sidan.....stämmer inte med förra beställningen då vi var nästan uppe i 40 st totalt...och kollar man på röstningen så skulle ju 274 wattaren bli en bit över 25 st....så kom igen nu om det ska bli nått av detta ,
Det vore ju synd om allt rann ut i sanden, för det är ingen idé att beställa om det bara blir så här lite...."en ledsen Giz"

Edit: Dom här kompisarna har beställt.

mats.eklind
janzzon
mattias.sten
jim.karlsson
jonros-3
Dikkie_87
jhg@
elow_86

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Delvis är det nog för att priset stigit lite?
sedan skulle jag tro att det vore bättre om beställningen var klar runt den 28-29 och betalning senast den 1:a iom att folk får lön den 25 m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur lån tid Giz tror du att det kommer att ta att få Peltarna skickade till dig och sen till oss? skulle helst villa ha dom innan november.

Permalänk
Medlem

Det kommer att ta ca: 7 dagar från det jag har betalat till Tyskland....tre dagar för att betalning registrerats på deras konto och 3 dagar för posten att skickas hem mig sen en dag för posten här hemma....så det blir runt 7dagar......och vi kan skjuta på det till den 29 och så ser vi hur det ser ut med beställningen den 30...då stämmer vi av här på forumet...men jag ska försöka hålla er uppdaterade så gott det går...Giz

Visa signatur
Permalänk

så man ska lägga in en beställning nu igen om man ska vara med ??? aja jag kollar in på din sida lite mer så kanske jag fattar... ha d Mr.GIZmaster-san

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Jepp alla som var med på förra beställning får gå in och göra en ny beställning igen....för jag har tagit bort dom andra....men även nya beställningar tas tacksamt emot, om det finns några mera som är intresserade av att vara med...Mvh Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kanske ska prova med att göra en ny tråd lr nå så att alla som vill ha fattar vad dom ska göra, alltså beställa igen..

edit: La in en beställning nu jag och det gick bra att köpa andra saker från din sida på samma beställning som peltiern?

Permalänk
Medlem

vet du om det är kvalitet på dem och är det ett seriöst företag?

Permalänk
Medlem

Jo...det verkar det vara...seriöst, och när det gäller kvaliteten så tror jag nog att den är riktigt bra för dom ser ut som dom säljer bra av pelts, samt att deras sida är riktigt informativ hur man ska använda peltier.
Så det tror jag nog att vi kan förutsätta att det är bra grejor...MvH Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur blir det med beställningen? Skulle du vänta till den 29:e och se om det är tillräckligt många beställningar då?

Permalänk
Medlem

Ja...det gör vi, för som det ser ut nu så är det inte alls så många som vill vara med

12 st 155 1 st 274 4 st coldplate

Och så lite var det inte förrut mvh Giz

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Giz kan du ändra så jag köper 3st 155w istället för 2st. Leo Westerståhl elow_86@hotmail.com