Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Seeeeeg dator

Hej tänkte höra med er om en seg dator. Har en processor på 2 Ghz 2 Gb minne ja ni ser ju i signaturen. Men iaf Datorn är seg. Hdd tuggar mycket allt tar en Jäv.. tid tycker jag. Tänkte höra kan det vara processorn som är flaskhalsen bussen på den är 266 mhz och minnen 400 mhz så jag tänkte kanske det behövs en ny processor ? Vad tror ni ?

Mvh...

Visa signatur

AMD Athlon64 2800+, 2048 Mb ADATA PC3200 Dual Channel , 80Gb Maxtor, 60 Gb Maxtor,Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256 DDR, Abit NF8

Permalänk
Medlem

Om det är hårddisken som står och tuggar hela tiden så är det inte processorns buss som är för seg.

Permalänk
Medlem

Defragmenterat på länge?

Visa signatur

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Permalänk
Medlem

Nyss installerat om . Formaterat alla hdd.

Visa signatur

AMD Athlon64 2800+, 2048 Mb ADATA PC3200 Dual Channel , 80Gb Maxtor, 60 Gb Maxtor,Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256 DDR, Abit NF8

Permalänk
Medlem

Vad har du för chipset?

Har du installerat drivrutiner för det?

Permalänk
Medlem

Nforce2 kör med RollE2k drivare har inte installerat ide drivarna (har provat med dom oxå ingen skillnad) Har även provat med nividias drivare ingen skillnad tycker jag.

Visa signatur

AMD Athlon64 2800+, 2048 Mb ADATA PC3200 Dual Channel , 80Gb Maxtor, 60 Gb Maxtor,Sapphire Radeon 9600 Pro Advantage 256 DDR, Abit NF8