Permalänk
Medlem

Yes! Nu har OC skickat mitt DFI .. borde väl komma imorgon då.

Permalänk
Medlem

mitt kom idag,, Har problem med en 160gb ide hdd som vägrar fungera på kortet, Det var likadant på mitt gammla epox 8kda3+..

Permalänk

Det verkar som om jag också har ett Dfikort och en A64 3700+ på ingående

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Ngn som hört om det här kortet ska läsa temp väldigt knasigt? Primar i 70c men 1.55v : S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Ngn som hört om det här kortet ska läsa temp väldigt knasigt? Primar i 70c men 1.55v : S

Jag skulle inte lita på en tempmätare fast Einstein själv hade gjort den. Kör du S-ata eller? S-ata och överklockning kan vara orsaken. Posta dina resultat med "vårat" minne sen

Det gäller förresten alla.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32030...
Speciellt arne

Permalänk
Medlem

Nu har mitt DFI kort också skickats!

Nu är frågan vad man ska köpa för processor?
Har bara råd med upp till 3200+ så ska man köpa en sån eller ska man satsa på nån billigare?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en 3200+ Clawhammer. Dels för en till multipel dels för dubbla level 2 cache, det verkar va rent skitsnack att clawhammer klockar sämre än Newcastle.

Finns det nån mer anledning att byta till högre än 3000+?

Permalänk

nu har jag fått mina OCZ 3200el rev2! det är 2st 512or..
ska bränna in dom lite med prime95 5-3-3-3 2.9v 260mhz. sen ska jag maxa minnena.

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Håller på och klockar lite, men det går inget vidare, kommer inte ens upp i samm fsb som mitt epox 8kda3+ gjorde... : / Kommer dock högre på cpu

Edit: hade Liiite högre vdimm på epoxet. (0.1-0.2v)

Permalänk
Medlem

Va? Får du inge mer volt på det där kortet? Wtf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Va? Får du inge mer volt på det där kortet? Wtf..

Dfi = 3.1v

Epox = vdimm moddat = 5v max

men det finns ett moddat bios till dfi som ger 4v vdimm.. Hittar det inte längre dock

Permalänk
Medlem

Vad ska du med 5v till? Räcker inte 3.1 för att komma upp i dina 280 fsb eller vad du körde förut

Permalänk
ASUS Nordic

Ingen som fått tag på en mobile DTR 3200+ ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Vad ska du med 5v till? Räcker inte 3.1 för att komma upp i dina 280 fsb eller vad du körde förut

jag menade det att 5v var max på epoxet, men det körde jag sjävlfallet inte.
Körde 3.25v har jag för mig, och då fick jag 285mhz 3-4-4-8-1t.

men nu har jag skruvat upp 3.3volten till 3.51v och letar vidare efter det moddade bioset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
jag menade det att 5v var max på epoxet, men det körde jag sjävlfallet inte.
Körde 3.25v har jag för mig, och då fick jag 285mhz 3-4-4-8-1t.

men nu har jag skruvat upp 3.3volten till 3.51v och letar vidare efter det moddade bioset.

Hur lyckades du få upp till 3.3 utan det moddade? Vad ligger du på för fsb atm

Permalänk
Medlem

3,1 V

Overclockers ringde idag på lunchen, hade ju inte nån bil tillgänglig och inte tillräckligt lång lunch för 5 mil dit och 5 mil hem sen igen. Måste hämtas så fort som möjligt, för att testas.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
ASUS Nordic

Blir alldeles till mig. Känner att jag börjar få abstinensproblem Vill ha nya grejer nu!

Det får bli en Thermalright XP-120 och ett ljuddämpat Silverstone chassi istället för vattenkylning. Är riktigt trött på vatten, speciellt när det inte håller sig där det skall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Hur lyckades du få upp till 3.3 utan det moddade? Vad ligger du på för fsb atm

Nu förstår jag inte riktigt? Jag skruvade upp mitt nätaggs 3.3v rail till 3.5v så att jag kan ge minnena ~3.4v..

Har hittat det moddade bioset och det fixade templäsningen och lite annat.
Klockningen dessvärre, går åt helvete har inte fått skiten stabil i 285fsb ännu.. Testat massa olika timings osv... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Nu förstår jag inte riktigt? Jag skruvade upp mitt nätaggs 3.3v rail till 3.5v så att jag kan ge minnena ~3.4v..

Har hittat det moddade bioset och det fixade templäsningen och lite annat.
Klockningen dessvärre, går åt helvete har inte fått skiten stabil i 285fsb ännu.. Testat massa olika timings osv... :S

Men bioset ger ju bara 3.1 orginal och du kan sätta 3.4? Har du vdimm moddat eller?
Eller går det helt enkelt att skruva upp på agget? Jag fattar inte heller
Har aldrig hört talas om att man skulle kunna skruva upp volter på nätagget så att det ger mer till exempelvis minnet.

Du får gärna pasta en url till bioset, kan vara bra att ha till senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arch
Men bioset ger ju bara 3.1 orginal och du kan sätta 3.4? Har du vdimm moddat eller?
Eller går det helt enkelt att skruva upp på agget? Jag fattar inte heller
Har aldrig hört talas om att man skulle kunna skruva upp volter på nätagget så att det ger mer till exempelvis minnet.

Du får gärna pasta en url till bioset, kan vara bra att ha till senare.

erm tar det en annan gång

Du har inte lust att ladda ner A64 tweaker, öppna och ta ett screenshot och lägga upp ? Vore guld..!

Permalänk

verkar som mitt epox 8kda3j är flaskhalsen... mina minnen går inte över 295mhz. spelar ingen roll vilken timing och spänning. har provat båda stickorna för sig.
får la köpa dfi brädan när jag får pengar..

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Ingen som fått tag på en mobile DTR 3200+ ?

En som är lite off: Vad är mobile dtr? En ny amd64 cpu typ lr?.
Info isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
verkar som mitt epox 8kda3j är flaskhalsen... mina minnen går inte över 295mhz. spelar ingen roll vilken timing och spänning. har provat båda stickorna för sig.
får la köpa dfi brädan när jag får pengar..

Du som också har Epoxet får gärna ta ett screenshot på a64tweaker och posta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Du som också har Epoxet får gärna ta ett screenshot på a64tweaker och posta!

Jag vill ha din msn sen så man kan snacka lite snabbare

Här har du screen på A64 tweaker

http://hem.passagen.se/archdev1l/bild.zip

Kopiera länken och pasta i en ny ruta om det inte går att tanka direkt från den. Eller ta spara mål som.

Än en gång, url till det moddade bioset plx

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
tackar!

och här har du / ni : http://www.ocforums.com/showthread.php?t=328318

Ska till å flasha i winflash nu, vilka rutor ska vara ikryssade? Bootblock, PnP area eller DMI area? Flashmenu till nforce2 var mkt enklare :S

Permalänk
Medlem

Jag rörde inget.

Permalänk
Medlem

Kör sata på port 3 eller 4

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Kör sata på port 3 eller 4

Vad kör du din i för fsb stabilt?

Permalänk
Medlem

Det ar ett grymt kort, Kor 2x512 OCZ 4200 i 3-4-4-11 pa 267x9 och ar grymt stabilt, 2.9 volt till minnena. Newcastle karnan ar helt otrolig, jag menar en 400 mhz overklockning ar ganska bra. Ska pilla mer till helgen nar jag har mer tid over. DFI kortet ar latt "the" A64 mobo att aga!!

Min CPU temp verkar dock vara lite fuckad om man sager sa, 51/61 kan knappast vara sant. Kor pa VID*113%.

Visa signatur

Strategery!