Permalänk

SOG står det ialla fall..

detta står det i den elektroniska manualen

SOG (Synchronization On Green)
A properly functioning color monitor requires five kinds of signals: horizontal sync pulse, vertical
sync pulse, red color signal, green color signal and blue color signal. Signals from a PC are
transmitted to a monitor using one of three methods:
1. Separate sync: Horizontal and Vertical sync signals transmitted separately
2. Composite sync: Horizontal and vertical sync pulses mixed into a single signal train.
3. SOG: Horizontal and vertical sync pulses mixed, then combined with the green color signal.

Permalänk
Medlem

Så det blev till det bättre fumla med den? Kanske ska testa.

rjr det kan mycket väl vara skärmen det är fel på men svårt att veta om du inte testar flera grafikkort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Du verkar inte ha den på din Satariel? Det står till och med SOG på den.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag ringde philips support idag. Sa att min skärm var suddig. När jag sedan talat om serienummer, visade det sig att jag hade fått en av dem äldre modellerna utav 202p40.. så nu kommer dem på fredag och byter ut min skärm mot en med den nya programvaran. Blev positivt överraskad ett stor plus till philips support!

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om jag har den äldre modellen? Hur ser man på serienumret vilken modell man har?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

jag fick det med på fakturan... annars så står det på en lapp bredvid kontakterna på baksidan. Mitt började med två bokstäver och 12 siffror? (tror jag iaf ) :P. Dock var deras support på engelska idag.. då de som brukar sitta i supporten var på någon kurs. Men vi förstod varandra ändå blev lite paff bara..

Permalänk
Medlem

Jo men hur ser du på serienumren om du har en gammal eller ny modell? ex vilket serienummer har du och fick du reda på hur serienumren för nyare modeller ser ut?

Du fick inte med någon programvara till skärmen är det det de ska skicka till dig skärmen är densamma?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nej alltså fick säga mitt serienummer, dem måste väll haft information om just den skärmen. De sa alltså till mig att jag hade en skärm utav äldre modell.

tagit från philips sida, verkar som och om det finns följande modeller:

202P40/00
202P40/00C
202P40/00H
202P40/20

Hmm nej har inget med skivan att göra, utryckte mig nog lite fel =)... är väll inuti skärmen det är annorlunda. Eftersom supportkillen var engelsk är jag inte riktigt hundra på vad exakt det är som skiljer. Men är väll några specifikationer som är bättre.. men är inte 100% säker vad som skiljer.