Permalänk
Medlem

Snyggt av bara helvete.

Du får :up::up::up: av 3 möjliga

(dock är det ett BTX-agg och inte ITX )

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem

Riktigt härligt projekt! Trevligt att se det på förstasidan också.

Permalänk
Medlem

Gryymt häftigt gjort..

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Inaktiv

Jag håller med om att bilen kunde vara en annan men arbetet du gjort blev jävligt najjs!

Permalänk
Medlem

vad kostar det att få egen nummer plåt?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_7_Eleven
UNDERBART =D Älskar såna byggen.. Bara skaffa trådlöst internet nu då? Surround kankse kan va nått oxå?
Återigen.. Underbart !

Fantastisk modd, det är funkar nog bara i lite äldre bilar med gott om plats.

Tänkte också på en trådlös USB-sticka som man kan ha stor nytta av

Läste nog lite dåligt men hur lång tid tog det i arbetstimmar ?? Det är ju en hel del jobb i det där.

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb.. men..
..hur länge kommer du få ha de där grejerna ifred?
och varför skaffar man dator i en bil? Visst är det grymt, men vad ska man med det till? En bil är ju till för att transportera. Heh, skulle aldrig "monterat" en dator i en Volvo 240, känns som att sminka en gris som nån tidigare nämnde".
Sen hur fan ska man kunna använda tangentbordet? Det sitter ju fast i solskyddet? Måste man ha armarna rätt upp i luften för att skriva på tangentbordet? Då åker ju allt blod ner och det är jobbigt att ha armarna uppe, speciellt om man ska spänna / göra rörelser med fingrarna samtidigt.
Aja, fint jobb har du gjort iaf. Mycket proffsigt.

Permalänk

ja detta va ju ett seriöst bygge,så djävla bra.

creel du är bara svart sjuk!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men herregud, visste att nån skulle klaga på mig för att jag gav han lite kritik.
Alltså, det jag nämnde är ca 3 saker av 1000000 saker som är mindre bra med hans bygge.
Och sen var det ju vad jag tycker med att ha dator i bil..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
vad kostar det att få egen nummer plåt?

Jag har en vanlig Registreringskylt, den du ser i artikeln har jag gjort om i photoshop för att ingen lite tjuv ska¨få reda på mitt registreringsnumme.. men jag tror det kostar 5000 spänn, så kan du ha skylten i 6år, och använda den på vilken bil du vill!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChK
Läste nog lite dåligt men hur lång tid tog det i arbetstimmar ?? Det är ju en hel del jobb i det där.

Jag tor det tog ungefär en månad... jag fick ju vänta på leveranser och allt möjligt...

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem

hur har detta förbättrat säkerheten? du påpekade att det var bökigt att byta låtar innan....
nu har du tangenbord i taket å displayer å gpser å gud vet vad...

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Ser lite obekvämt ut dock med tangentbordet i solskyddet. Skulle not satt det i luckan till handskfacket.

Annars var det väldigt tufft.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Ooooootroligt tufft!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
hur har detta förbättrat säkerheten? du påpekade att det var bökigt att byta låtar innan....
nu har du tangenbord i taket å displayer å gpser å gud vet vad...

hehe.. jag lovar dig! det är säkrare nu! tänk dig 40 skivor i handskfacket.. det går inte att ha dem i bokstavsordning... man får ju kolla igenom nästan alla innan man hittar den man vill ha... nu kör jag med listor som jag lätt kan välja och dessutom ligger dom i bokstavsordning. För det mesta använder jag en lista som innehåller all min musik... o så e det bara o låta skiten spela... vill man höra en speciell låt så ´´e det skitenkelt att söka upp låten man vill höra med Winamps sökfunktion!

Det é mycket enklare än att hålla på med en massa skivor under tiden man kör...

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem

kul å se att folk engagerar sig... MODDA e livet

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

jävlarna lätt sjukt coolt du e grym killen...

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Snyggt måste jag säga. Riktigt snyggt, man blir ju sugen att göra något liknande...

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem

oj oj oj
Grymmaste moddningen på länge. Snyggt jobbat.
Dessutom kan man ju använda dvdspelaren till att kolla på film

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Håller på med en liknande grejor.
Skall dock inte ha 12V->230v->12V igen eftersom det känns lite menlöst.
hoppas du får ha grejorna för dig själv.

Till er andra är tipset GÖM det. Skruva fast det ordenterlig. Skruva det med olika typer av skruvskallar, tillverka hellst ett egen skalle.
Inga dekaler, ingenting.
Låt ljudet finnas där utan att man skall behöva se det.
Låt datorn finnas där utan att den skall synas.

annars nice bygge.

Permalänk
Medlem

kul att nån orkar bra gort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Till er andra är tipset GÖM det. Skruva fast det ordenterlig. Skruva det med olika typer av skruvskallar, tillverka hellst ett egen skalle.
Inga dekaler, ingenting.
Låt ljudet finnas där utan att man skall behöva se det.
Låt datorn finnas där utan att den skall synas.

annars nice bygge.

Grejen é att jag har faktiskt monterat det så det inte syns! När datorn är avstängd och skärmen är borttagen så syns ingenting! Förutom då DVD läsaren.. men den lägger ingen märke till...

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Medlem

Känns som 2001 igen när alla projekt var otroligt intressanta och fräsha!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk

Jag har varit sugen länge på att bygga in datorn i bilen. men det verkar inte vara alltför enkelt. skummade bara igenom allt, kanske står nånstans hur du omvandlade till växelström 230v så du kan koppla in nätagget. fast jag hade nog satsat på en 14 lcd

Permalänk
Medlem

10 av 10 poäng!
Otroligt bra gjort!

Visa signatur

Hur det än går så kan det ju inte bli värre, än att det går åt helvete.

Permalänk
Avstängd

jag börjar störa mej på bilden som fan nu asså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
jag börjar störa mej på bilden som fan nu asså

Vilken bild?

Visa signatur

Fetaste hemsidan! (Innehåller bl.a. den gamla Carblaster artikeln!) http://www.mrbamse.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamseboy
Vilken bild?

'

den man ser när man går in på sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du svarade inte på min fråga. Du funderade aldrig på att ta en billig bärbar dator? Du hade kunnat köpa en för 5000 och ev. slakta den. Möjligt att skärmen skulle vara för stor, men det hade kunnat fixas på något sätt.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Mycket bra skriven artikel och inte minst ett imponerande bygge! Fina och fiffiga lösningar och en inte alltför skrämmande budget.
Den enda jag jag tycker ser lite tråkigt ut är monteringen av 7" TFT:n, det drar ned helhetsintrycket lite. Men totalt sett ett kanonjobb!

Permalänk
Medlem

fyfan va grymt.... Bamseboy du får hjälpa mig när jag får bil :P... fast det är ju 1år tills man e 18