Permalänk
Medlem

Lcd

Vet att det redan står mycket om lcd från bärbar tidigare,
men jag vill ändå fråga ang lcd från bärbar till vga..
just med tanke på att den bärbara datorn jag har är ca 14 - 15 år
gamal.. det är en bärbar 286:a med svart/vit skärm..

Bilder på www.xelon.servebeer.com/lcd.html

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
vad jag har fått fram med mitt sökande

http://a26.lambo.student.liu.se/?section=hard&project=vgalcd

Ja, jag hittade den där sidan också..
Ingen annan som vet något mer??

Permalänk
Medlem

av vad jag läst så kan man inte koppla in en display från bärbar till en vanlig dator utan en konverterare som kostar några tusen....

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
av vad jag läst så kan man inte koppla in en display från bärbar till en vanlig dator utan en konverterare som kostar några tusen....

TUSEN? kolla på den där länken och kolla på dom där komponenterna. de kostar ett få tal kr/st på elfa å inga tusenlappar. En fullbordad konverter kanske kostar flera tusen,
Men denna duger gott till gamla lcd skärmar, Jag behöver bara ett datablad över min lcd så ska ja nog kunda koppla ihop det.

Permalänk
Medlem

men efter vad jag har läst så kan man bara visa ett fåtal färger med den konvertern....

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
men efter vad jag har läst så kan man bara visa ett fåtal färger med den konvertern....

Det är nog sant.. men lcd skärmen jag har är ju en svart/vit skärm.. så det borde väl funka..
Om jag bara kunde få tag på ett datablad över skärmen.. inte så lätt.. Compaq dator med en Sharp skärm..

Permalänk
Medlem

om det är en svartvit så är det väl inte så farligt, men trodde det var en färgskärm...kan nu iofs se att det stod svart/vit i det första inlägget

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag kan få tag på ett datablad till skärmen.. skckade mail till sharp som gjort skärmen, men dom sa att jag skulle kontakta compaq som har tillverkat datorn, men från dom har jag inte fått något svar.. vart kan jag leta??