Permalänk

skulle denna klara doom3?

Letar på blocket efter en ny processor på 2.4 ghz... hittade detta datorpaketet, ganska misstänksam att den skulle klara doom3.. men iaf ..

http://www2.blocket.se/view/3264967.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&c...

Permalänk
Medlem

visst kommer den klara doom 3, men inte på max kvalitet

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk
Medlem

Kanske på lägtsa men med tanke på att graffet är inget att ha.

Men ett nytt graffe så skulle det nog flyta på.

Tex:

9800SE eller 9600XT ~1400:-
9800Pro eller FX5900XT 2000:-

Permalänk
Medlem

Re: skulle denna klara doom3?

Absolut inte, kolla grafikkortet:
Asus geforce fx 5200 256 ddr 400mhz

Det lär inte gå snabbt i Doom3 och nu är jag snäll när jag säger så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange_909
Letar på blocket efter en ny processor på 2.4 ghz... hittade detta datorpaketet, ganska misstänksam att den skulle klara doom3.. men iaf ..

http://www2.blocket.se/view/3264967.htm?caller=mo_s&l=0&c=1&c...

Permalänk
Medlem

den tror jag faktiskt kan klara DooM III.. med tanke på att jag ahr kunat kört de med en 1.6 Ghz P4, 256 ram, Geforce 4 MX 420 så lär det ju funka ...

Visa signatur

Intel C2D E6600 @ 2.4ghz, 2048MB RAM, Geforce 8800GTS 640mb.

Permalänk
Medlem

Du har du lyckats med något ingen annan lyckats med. Det kan väl vara körbart på vilken dator som helst om man ställer ner upplösningen till lägsta och stänger av samtliga grafikdetaljer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furios D
den tror jag faktiskt kan klara DooM III.. med tanke på att jag ahr kunat kört de med en 1.6 Ghz P4, 256 ram, Geforce 4 MX 420 så lär det ju funka ...

Permalänk

jag blir fan tokig på doom3! trode jag skulle klara det galant me min nya p4 3,0 s775. 512mb ddr2 667mhz. geforce 6600gt. Grejjen är iförsig den att själva grafiken i sig hackar inte om man tex står still å "ser sig om" i miljön. men så fort man rör på sig, tex går igenom en dörr så stannar det upp. Som om inte hdd'n hinner ladda upp nästa miljö. Kan det vara så att min hdd inte räcker till? kör nån vanlig ide-disk antagligen 7200 snurr. Hade vart kul å veta innan man ger sig iväg å köper en sata disk lr liknande. Tacksam för snabba svar!

Visa signatur

tjoho

Permalänk
Medlem

kör man på för hög grafik i d spelet så stannar det upp när man ex öppnar dörrar..

kör jag på ultra quality vilket e anpassat för 512mbs grafikkort och sen högre än 4x kantujmäning så hackar det så..

jag har high quality och 4x o det flyter på rätt bra får typ 67 fps i presstestet

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk

Okaj. men även fast disken "tänker" något fruktansvärt i samband med att det hackar så tror du det gäller grafikkortet..? Det är inte så att disken inte klarar av att leverera all data tillräckligt fort? Mitt kort ligger ju bara på 128mb så ifall det är anpassat för 512 förstår jag =).

Visa signatur

tjoho