Reklam som inte vill gå bort!

Permalänk
Medlem

Reklam som inte vill gå bort!

Varje gång jag startar IE så får jag en ny startsida, en sökningssida. Det läggs till nya favoriter med inte allt för trevliga saker. Det kommer sen en sökningsrad under URL fältet med massa skit saker, otroligt jobbigt och inte allt för trevligt.

Vet någon hur man tar bort detta har testat med ad-aware men det får inte bort det. Detta skit kom med ett program, vill gärna bli av med det, hjälp!!

Permalänk
Medlem

Hade ju varit lättare om du skrev VILKEN av alla liknande söksidor det är, det finns fler än en liksom och en hel del av dem kräver speciella verktyg då de annars kan vara jävligt luriga att bli av med. Kan det vara CoolWebSearch månne?

Permalänk

testa ett program som heter ngt i stil med
hijackthis

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Medlem

Ändra startsidan i regedit...
sök på den adressen som du får som startsida i regedit...
skriv regedit i Kör

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Ladda hem Adaware och SpyBot Search&Destroy, sen laddar du hem Mozilla FireFox och slipper problemen i framtiden.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Blev inte av med skuitet sen jag tog bort allt i regedit så nu blev det Mozilla och jag ångrar mig absolut inte!

Permalänk
Medlem

Mozilla Firefox är riktigt fint

Permalänk
Medlem

sorry för o väcke tråden men behöver akut hjälp. satt o slösurfa lite och ie blev knäppt. inget ovanligt med det men när jag starta upp det igen så kom jag till nån j****a adware sida(coolwebsearch).
har kört ad-aware, spybot, CWShredder, hijckathis samt försökt o ändra i regedit. inget funkar.
när jag ändra i regedit så blev det skitbra tills jag stängde när regedit för o kolla om det funka. vilket det såklart inte gjorde.
satt o läste lite på swec o såg att många körde med mozzila firefox och kör själv med det nu oxå, men även fat jag inte har ie igång så kommer det ibland fram som triojan pop-ups som "please state your country" och "modem not found". Skit störande för det kommer fram när man sitter o spelar:( snälla kan nån hjälpa mig.

.PS. Har läst så många trådar jag har hittat o provat allt så jag kunde komma på .DS.

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

Du har redan fått skiten, så även om du inte kör IE så finns tjafset redan i ditt system :/ Låter som en väldigt aggressiv liten rackare du har fått igång, kolla vilka services du har igång, ser du nåt mysko, stäng den och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

var kan man kolla det?

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

Re: Reklam som inte vill gå bort!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Para
Varje gång jag startar IE så får jag en ny startsida, en sökningssida. Det läggs till nya favoriter med inte allt för trevliga saker. Det kommer sen en sökningsrad under URL fältet med massa skit saker, otroligt jobbigt och inte allt för trevligt.

Vet någon hur man tar bort detta har testat med ad-aware men det får inte bort det. Detta skit kom med ett program, vill gärna bli av med det, hjälp!!

Låter som du installerat messenger plus?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

det här joxet som jag har e sketskumt., tror jag hittar det varje gång jag kör Spybot det heter "DSO Exploit". sen när man tar bort det så kommer det tebax igen. samma sak när jag tar bort adressen i regedit :/

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terfog
sorry för o väcke tråden men behöver akut hjälp. satt o slösurfa lite och ie blev knäppt. inget ovanligt med det men när jag starta upp det igen så kom jag till nån j****a adware sida(coolwebsearch).
har kört ad-aware, spybot, CWShredder, hijckathis samt försökt o ändra i regedit. inget funkar.
när jag ändra i regedit så blev det skitbra tills jag stängde när regedit för o kolla om det funka. vilket det såklart inte gjorde.
satt o läste lite på swec o såg att många körde med mozzila firefox och kör själv med det nu oxå, men även fat jag inte har ie igång så kommer det ibland fram som triojan pop-ups som "please state your country" och "modem not found". Skit störande för det kommer fram när man sitter o spelar:( snälla kan nån hjälpa mig.

.PS. Har läst så många trådar jag har hittat o provat allt så jag kunde komma på .DS.

Jag tror jag har en idé om du fortfarande inte har hittat någon lösning. En polare fick ngt liknande det härom dagen... Tror du behöver göra en kombination av olika saker för att få bort skiten...

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Medlem

Du har inte möjligtvis installerat messenger plus 3? Isåfall klickade du="JA, jag vill installera reklambanner och andra verktyg." Gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner deras avinstalltionsverktyg. Ha det nice

Visa signatur

"Lead, Follow or Die"
/System\Chieftec LBX03 360W|AsRock DualSata2|AMD A64 3700+ 2.2ghz|1024mb PC3200 cl 2.5|GF6800GS DDR3 256mb PCI-e|XP=Samsung 200gb 8mb SataII|IDE Maxtor80GB+WD120GB|SBAud2|/Extern\AOC 17"TFT|MX510+UltraX Flat|Kylning=Kallt rum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terfog
det här joxet som jag har e sketskumt., tror jag hittar det varje gång jag kör Spybot det heter "DSO Exploit". sen när man tar bort det så kommer det tebax igen. samma sak när jag tar bort adressen i regedit :/

DSO Exploit är en bugg i Spybot, alltså är det inte spyware.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/