Frozen throne, Vart ligger CD-keyn?

Permalänk

Frozen throne, Vart ligger CD-keyn?

Jag tänkte installera om windows på min dator men har slarvat bort min cdkey för wc3: frozen throne som jag fick med när jag köpte det, vet nån vart windows lägger den och eller hur man får tillbaka den? (Japp, jag har det installerat just nu)

Permalänk
Medlem

är spelet fortfarande installerat då?

Permalänk

Re: Frozen throne, Vart ligger CD-keyn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kodnamn Ubba
Jag tänkte installera om windows på min dator men har slarvat bort min cdkey för wc3: frozen throne som jag fick med när jag köpte det, vet nån vart windows lägger den och eller hur man får tillbaka den? (Japp, jag har det installerat just nu)

Permalänk
Medlem

skaffa en cd-key grabber

Permalänk
Medlem

sök i regedit annars borde hitta den där. startmenyn > kör > regedit > redigera > sök > warcraft3/wc3/ eller nått i det stuket så borde du hitta den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
sök i regedit annars borde hitta den där. startmenyn > kör > regedit > redigera > sök > warcraft3/wc3/ eller nått i det stuket så borde du hitta den

hade för mig att blizzard "gömmer" sina cd-keys i wc3.
Iaf så drog en kompis min wc3:tft mapp och då kunde han köra på internet sedan med den. Kanske gömmer sig den då i själva mappen *shrug*

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Brukar stå på fodralet........... Ouhhhhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Brukar stå på fodralet........... Ouhhhhh

som han har slarvat bort ;D iofs inte säkert att du slarvat bort hela fodralet men cd-keyn iaf

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Är inte cd nyckeln inbakad i mpqfilerna? Har dock inget tips på hur du kan få ut den därifrån. =\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g1
Är inte cd nyckeln inbakad i mpqfilerna? Har dock inget tips på hur du kan få ut den därifrån. =\

rätt, CD-KEY ligger i filerna war3.mpq (ROC) och war3x.mpq (TFT) så du kan nog lättast bränna filerna på en skiva och sedan bara lägga in dessa när du installerat det igen

Permalänk

du kan extracta cd key filerna från .mpq filen med winmpq tror jag det heter...

filerna är:

\
(attributes)
(listfile)

\Font
font.ccd
font.exp

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Finns program för det, vill dock inte posta länkarna till dom sidorna med det eftersom det finns innehåll som strider mot reglerna här. Men sök lite på google efter cdkey grabber eller liknande.

Gjorde det då klantiga jag flyttar 45 mil hemifrån o glömmer wc3 fodralet hemma och orkade inte vänta på att farsan skulle komma hem från jobbet.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk

Tack för all hjälp, speciellt från Beengalas.

Jag googlade efter att du tipsat mig, hittade det där 'cdkey grabber'-programmet.
Här är en länk ifall andra någon gång skulle få samma problem.

http://www.thehelper.net/downloads/cdkgrab.zip

Permalänk

Jag hade inte vågat använda den där key-grabbern samtidigt som jag var ansluten till internet, rekomenderar dig att inte vara det heller.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

Nehe.. okej?

Varför ska man inte använda den för då? Men jag har inte provat den ännu, eller rättare sagt, nu har jag provat den men den fungerade inte. War3 Not found stod det. Hur som helst så får jag väl prova att spara .mpq-filerna och sedan lägga in dom i nya war3-mappen, hoppas det funkar

Permalänk
Medlem

war3 not found betyder att den inte hittar exe filen. är du säker på att den ligger i samma mapp?