Mina filmer på datorn är Gröna och Röda! Varför?!

Permalänk

Mina filmer på datorn är Gröna och Röda! Varför?!

Hejsan!
När jag skulle kolla på en film idag märkte jag att alla hade en grön och röd nyans!! Det ser ut som fan.

Jag lekte lite med tv-out igår men jag installerade om drivrutinerna till graffet så det kan ej bara det...?

Jag har provat att ta bort alla codecs men jag vet inte om jag fick bort alla. Iallafall löste det sig inte!

Nägon som har några förslag?

Permalänk

um, jag har väldigt svårt att tro att en film kan bli grön och röd, isf är det nog färgerna i filmen ska du se

eller så kanske du borde ändra färgen på skärmen? jag har hört att den är rätt grön av sig eller så beror det på att du har compaq

gl&hf

Permalänk
Medlem

eller så använder du dej av fel uppspelningsprogram.. tanka VLC eller BSplayer så ska det funka ...

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

så är det för mig ibland med det är typ som skuggor av filmen
men det är bara ibland...

Visa signatur
Permalänk

Prova att ladda ner ett filter som heter "ffdshow". Det fixade mina filmer som var gröna när jag spelade dem.

Visa signatur

i7 920 @ 3.8Ghz | Gigabyte 4870x2 | Asus P6T Deluxe | Corsair 6GB DDR3 1333 Mhz | WD6401AALS 32MB 640GB | Noctua UH12P 1336| Coolermaster HAF932 | Benq FP241W 24"|

Permalänk
Medlem

Du har "fel" codec eller rättare sagt du har inte rätt codec.

Visa signatur

AMD Opteron 146, DFI nF4 SLI-D (BIOS 704-2BTA), Crucial BallistiX PC4000 2x1GB, Gainward 7800GT, Pioneer DVD-RW, NEC Multisync FE950/InFocus 4805.