Vad blev ni besvikna med, HL2 (Spoilers)

Permalänk
Medlem

Vad blev ni besvikna med, HL2 (Spoilers)

* Snipern med grönt sikte kom ej med
* Fler DM banor
* Det dåliga ficklampa, sprint, AUX och Oxygen systemet.

Permalänk
Avstängd

* Enformiga fiender

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk
Medlem

Nej. Helt klart det roligaste spelet sen Z: OoT i min åsikt. Sen så är HL2DM det roligaste jag spelat multiplayerväg :).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
* Enformiga fiender

Håller med dig fler fienden skulle vara uppskattat.

Permalänk

*Dåligt ljud
*För lite story
*Enformigt
*Omaffigt
*Inga överraskningar
*Tråkiga miljöer
*Ofritt/lijärt
*Tråkiga vapen
*AIn
*Ingen taktik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
*Dåligt ljud
*För lite story
*Enformigt
*Omaffigt
*Inga överraskningar
*Tråkiga miljöer
*Ofritt/lijärt
*Tråkiga vapen
*AIn
*Ingen taktik

De flesta kan jag inte kommentera då det är åsikter, men när du säger AIn så får det mig att undra vilken svårighetsgrad du spelade på. Var förut besviken på AIn, men sen spelade jag om det på hard...

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Tråkiga vapen.
Pissigt slut.
Tråkiga fiender.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

För mycket klura och för lite "pang pang"!

Permalänk
Medlem

gillar inte att dog är scriptad... hade sett fram emot att fightas vid hans sida utan 8mb scripts =P

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
*Dåligt ljud
*För lite story
*Enformigt
*Omaffigt
*Inga överraskningar
*Tråkiga miljöer
*Ofritt/lijärt
*Tråkiga vapen
*AIn
*Ingen taktik

haha på ett bra surround system är ljudet underbart, linjärt ska de vara och taktik ska inte finnas, annars hade det inte varit hl, resten är väl åsikter

Permalänk

Har också 5:1 men irriterar mig på att vapenljuden är klena och att om någon står bakom en hörs de knappt men framför en så får man typ sänka. Även om man står 1 meter från dem men tittar brevid så blir ljudet betydligt mycket klenare...Dåliga balans på det hela enligt mig.
Sen var musiken det sämsta jag varit med om.
Doom 3 har fräck menylåt och lite goa låtar in action.
Painkiller har fräck hets-action-musik och,
Far Cry undebar maffig menylåt in-game är det massa låtar som sätter sig på hjärnan.
Detta är dock bara personliga åsikter.

Men wow slår allt! SItter och lyssnar på soundtracket nu...Underbart!

Permalänk

Bluescreen 9/10 starter.
Bluescreen när jag stängde av datorn utan att ha spelet.
Hurra för steam!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
De flesta kan jag inte kommentera då det är åsikter, men när du säger AIn så får det mig att undra vilken svårighetsgrad du spelade på. Var förut besviken på AIn, men sen spelade jag om det på hard...

AI'n höjdes ju inte när man spelade på hard. Snabbare reaktioner och mer träffsäkrare är inte = bättre AI. Det är sammarbete mellan varandra, veta vad som är bäst att göra för denna situationen, ta egna beslut osv. Heja Black & White!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk

Ljudet upplevde jag som riktigt bra, speciellt den tyngre automatkarbinen i mitt (billiga creative) surroundsystem är riktigt trevlig.

De öppna banorna var en frisk fläkt från de vanliga klaustrofobiska, trista och förutsägbara trånga och mörka gångarna - som man kom till i slutet av spelet...
Med andra ord var det en enorm besvikelse mot slutet - i stort sett hela biten efter att man fått bugbaiten sög rätt friskt.

Trixandet med småkluriga uppgifter är ju det som gör HL till vad det är, vill man röja finns det andra spel..

/J

Permalänk

för mycket "pang pang" och för lite klura!

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Det jag hade sett på filmerna fanns inte med.. =(

Typ det blåa ormmonstret

Permalänk
Medlem

Mina fem ören....

+ Bra grafik motor
+ Bra ljud
+ Bra kontroll
+ Fysiken

- Att dom visa 90% av spelet i form av bilder och film klipp (de kunde ha gjort som Deus Ex 2, skapat banor som inte hade med handlingen att göra. )
- Fysiken, man fastnar allt för lätt tycker jag.
- Storyn, lite kort, ingen som helst utgång. Man kan faktiskt göra slut som inte är av "cliffhanger" typ och ändå göra uppföljare.
- Karaktärerna, dom är jättesnyggt gjorda och animerade, men måste de vara blinda?? Och dessutom efter så här många spel (fps) på marknaden så kan de stänga av Clone-o-matic 4000.
- Vapnen. Visst man kan ha "trademark" vapen, men det hade varit coolare med lite uppdaterade arsenaler. Istället för armoborstet, eller varför inte ett komplement ett snipergevär som vi alla hade gapat när vi användt, typ Barret XM-109 (sök på google om ni vill veta vad det är).
- Saknaden av co-op, jag vet att det inte var något man kunde räknat med, men SVEN-COOP har ju funkat bra, så varför de inte tog nytta av detta förstår jag inte.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

Bra ljud? Det sög ju stenhårt.
Surround funkade ju knappt utan det mesta kom på frontkanalerna, saker som skulle höras bakifrån komm lite i frontahögtalarna också (det enda fungerande surround ljudet jag har varit med om har varit gta3). Och ljudet från vapnen? Antingen så mullrade det från omgivningen så att allting skakade eller så var det öronskärande diskantljud, inget mitt emellan.
Det enda jag ser som bra i hl2 var egentligen fysiken, och den hade valve inte ens gjort själva :p.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

#storyn
#slutet
#hypen
#Vet inte vad jag ska ska säga men oengagerande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Bra ljud? Det sög ju stenhårt.
Surround funkade ju knappt utan det mesta kom på frontkanalerna, saker som skulle höras bakifrån komm lite i frontahögtalarna också (det enda fungerande surround ljudet jag har varit med om har varit gta3). Och ljudet från vapnen? Antingen så mullrade det från omgivningen så att allting skakade eller så var det öronskärande diskantljud, inget mitt emellan.
Det enda jag ser som bra i hl2 var egentligen fysiken, och den hade valve inte ens gjort själva :p.

ja mitt 24 bits creative + surroundet för 7 lök gav då riktigt fint ljud, inga problem med svagt ljud där bak

Permalänk
Medlem

Dom där idioterna till medhjälpare i staden som blockade hela tiden var iriterande som fan.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Avstängd

nr 1 besvikelsen va ju att man inte fick besöka xen världen..

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Medlem

Re: Vad blev ni besvikna med, HL2 (Spoilers)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VesslaN
* Snipern med grönt sikte kom ej med
* Fler DM banor
* Det dåliga ficklampa, sprint, AUX och Oxygen systemet.

DM-banor kommer ju ut nya hela tiden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

* jag tröttnade väldigt snabbt
* jag hade hört att ai:n skulle vara mycket bra, men så blev det inte
* lite tråkiga vapen
* storyn kunde ha gjorts bättre
* banorna kunde ha gjorts mindre tråkiga, men man får väl hoppas på någon rolig mod

Permalänk
Medlem

Missnöjd med att det var för få fiender

och kanske lite för lite vapen.

Annars tyckte jag resten var väldigt bra. Man dras med i storyn och NPC:erna är väldigt trovärdiga. Definetivt top5 på Bra spel listan.
Och angående klagandet på ljudet Tai Mai Shu så är det troligtvis du som har dåliga prylar inte konfigurerat rätt.

Permalänk

Ljudet för mig fungerar perfekt och helt tillfredsställande.
Älskar ljudet av undervattensexplosioner.
Kör hörlurar (Philips HP890) och ett Creative Soundblaster Live.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Det jag blev mest besviken på var att under den snygga ytan så saknades det helt djup i spelet.

Permalänk
Avstängd

Saknade själ, tyckte det skulle vara roligare om de gjort som deus ex, slängde man saker på folk ska de reagera" Inte bara skaka till lite och stå som osociala psykopater.

Saknade också all den underbara iofs scriptade ai de visade på filmer, samt de fällor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
ja mitt 24 bits creative + surroundet för 7 lök gav då riktigt fint ljud, inga problem med svagt ljud där bak

jag har kört bättre spel som kunnat skapa mycket bättre ljud ur mine lågpris creative högtalare än Half-Life 2 både där bak och fram

men spelet var för kort tycker jag, alldeles för kort.. önskar att dom åtminstone kunde gjort det svårare :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

miljöerna, jag saknade black mesa

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.