Permalänk
Medlem

Plantronics eller Sennheiser?

Jag ska nog köpa ett nytt headset och det lutar mot Plantronics GameCom Pro 1 eller Sennheiser PC-155 och undrar som ni säkert listat ut vilka ni rekommenderar. Ska mest använda dom till spel (seeäss mest såklart ) men även till musik. Ni får gärna rekommendera andra headset.

Permalänk
Medlem

Jag har inte erfarenhet av båda. Men jag arbetar på ett contact center, och när vi skulle övergå till internettelefoni valde vi plantronics som leverantör.

Vi är ett stort företag och jag är övertygad om att dom valt, både ur ekonomisk och teknisk synvinkel, det optimala för ljud både i mikrofon och lurar.

Kan du ju ha i åtanke. Men jag kan inte säga något om Sennheiser, även om jag "hört" gott om så vet jag egentligen inget.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Plantronics och kör numer med Sennheizer, du kommer att bli nöjd oavsett vilket av dessa märken som du väljer..

Permalänk

plantronics är BÄST

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

sennheiser känns mer kvalité, min kompis har plantronics dps-500 o den micen började brusa efter nån månad.
Skulle sattsat på pc-155.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"