Permalänk

Fastsättning av vattenblock

Vart köper man plast pinnarna man sätter fast vattenblocket med.Dom är väl gjorda i plast??Samt plastmutter.

Hmm hittar inte på nätet???

Visa signatur
Permalänk

jag vet faktiskt inte var du kan få tag på sådana men det är ju värt ett försök att kolla närmaste välsorterade järnhandel

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

Re: Fastsättning av vattenblock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Vart köper man plast pinnarna man sätter fast vattenblocket med.Dom är väl gjorda i plast??Samt plastmutter.

Hmm hittar inte på nätet???

Hmms, själva "pinnen är ju av metall, samt muttrarna är av metall, men man har brickor emellan som är av plast.

Permalänk

Nej! dom jag har nu är av plast.det finns säker i metal oxå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det för vattenblock ni pratar om egentligen?
Jag tycker nödvändiga tillbehör för montering borde följa med när man köper vattenblock men det kanske är ett hemtillverkat?

Permalänk

nej inte alltid om man köper beg.folk slarvar bort

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Slarvar man med något viktigt så vågar man ju inte köpa av personen överhuvudtaget, vad mer kan man slarva med då?

Jag hitta mina skruvar till vattenblocket på fem röda... dom satt visst fastskruvade i blocket...

Hur som helst så går det att använda sig av långa M4 pinnbultar om man tejpar runt hålen på moderkortets baksida, gjort själv och inget dog

EDIT: M4 på vissa kort och M3 på andra...

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Inge som vet vart man får tag på långa m2 liknande skruv till gpu eller
nordbryggan? Liten annan dimension på dom anslutningshålen..

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Re: Fastsättning av vattenblock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Vart köper man plast pinnarna man sätter fast vattenblocket med.Dom är väl gjorda i plast??Samt plastmutter.

Hmm hittar inte på nätet???

Snacka med Fredrik på overclockers.se Han kan fixa fram det mesta.

Permalänk
Medlem

DangerDen säljer väk monteringsats?
Pinnbult, brickor, fjädrar, 'muttrar' och sånt i ett paket...
hör med någon återförsäljare av (ditt) block om dem kan fixa fram monteringsats åt dig.

Permalänk
Medlem

På Kungsholmen nära Lindhagensplan finns Sifvert Skruv och de har plastskruvar och muttrar som du söker (det är ett nylonmaterial) och finns inte den storlek du önskar hemma kan de ta hem det åt dig. Alternativet är annars att skaffa rostfri skruv och mutter. Jag har själv handlat där några gånger och behöver du slang eller några andra gummiprodukter med mera finns på andra sidan gatan hos Kuntze.

Nåväl här är länkarna:
http://www.sifvert-skruv.se/
http://www.kuntze.se/

/Saint25