Ta bort ljud i websidor i firefox?

Permalänk
Medlem

Ta bort ljud i websidor i firefox?

Sökte men hittade ingenting.
Jag skulle gärna vilja få bort allt ljud som kommer ifrån firefox och olika websidor.
Finner det oerhört störande när man sitter och lyssnar på lite god musik och så kommer det upp något skränigt i bakgrunden.
Finns det något sätt?

Skummade about:config som skriv i adressfältet, men jag har ont i huvudet så jag missade säkert något.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

För att ta bort ljud när du söker på sidor: Skriv sound i filtret i about:config. Ändra accessibility.typeaheadfind.enablesound till false.

För att ta bort ljud från flash så kan du använda dig av tillägget flashblock som blockar all flash som du inte vill se. Vill du se den så är det bara att klicka. Men det kanske går att stänga av ljud i flash genom flash settings, vet inte hur dock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
För att ta bort ljud när du söker på sidor: Skriv sound i filtret i about:config. Ändra accessibility.typeaheadfind.enablesound till false.

För att ta bort ljud från flash så kan du använda dig av tillägget flashblock som blockar all flash som du inte vill se. Vill du se den så är det bara att klicka. Men det kanske går att stänga av ljud i flash genom flash settings, vet inte hur dock.

sorry att jag drar tillbaka tråden, men jag har itne haft internet sen igår och vill verkligen tacka dig. Tack!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?