Permalänk
Medlem

Nöjd med FF och föredrar den framför IE även om den visar vissa sidor fel... Slipper popup och all reklam som man ganska snabbt väljer att inte visa

Permalänk
Medlem

jepp samma problem, efter ett tag blir FF slött och öppnas långsammare etc.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara i uppstarten jag upplever ff som långsammare än IE. Tycker den är seg överhuvudtaget. Känns ibland som man sitter på modem då en lite tyngre sida skall laddas. Har ni några konkreta tips på hur man "trimmar" ff?

Kan faktiskt inte förstå hur man kan uppleva ff som snabbare!?

Reklam, popups etc kan man ju slippa även om man använder IE så det tycker inte jag är ngt skäl till att byta till ff.

Som sagt, att många sidor ser anskrämliga ut i ff är ju ytterligare ett minus. Kan dessutom inte uträtta bankärenden med ff...så det finns helt klart en del brister....

Permalänk
Medlem

Maxat: Beror kanske på vad man har för bank också. Föreningssparbanken funkar utmärkt i FF.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jo, det är sant. Jag är kund hos handelsbanken och dom stödjer den inte.

Permalänk
Medlem

Så sant !

Är också kund i Handelsbanken och det funkar inte , men Skandia banken funkar bra så jag bytar imellan IE och FF !

Visa signatur

DELL dimension 8300 - Intel Pentium HT 3,0Ghz - ATI Readon 9800XT 256Mb - 120Gb SATA hd - Ram2048Mb DDR - SB Audigy II - DVD/ rw - Win XP home sp2.

http://www.last.fm/user/Joiner66/

Permalänk
Medlem

På tal om banker så fungerar det klockrent om man har SEB, vilket jag har.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Vet nån vilket script man skulle lägga i sin user.js fil så att man kan override useragent? Alltså göra så att webbläsarn overridar allt. På detta viset så kanske ni kan få er bank att fungera. Men jag glömde av vad det var man skulle lägga in. För tillfället har jag pref( "general.useragent.override", "(fake_user_agent)"); Men det fungerar inte. Kom ihåg att jag hade en som overridade precis allt förut. (Även sidor som säger att man måste ha cookies accepterat.)

Visa signatur