Kommer PCIe för AMD 939 som mer än uddavaror snart??!!

Permalänk
Medlem

Kommer PCIe för AMD 939 som mer än uddavaror snart??!!

Tänkte köpa ny dator under julen, å ville naturligtvid ha AMD64 (939) och ett PCI-e-kort. Så jag väntade på att det skulle komma ut lite moderkort att välja bland, tänkte att när fler tillverkare än Asus har släpt, så kommer priserna att pressas så att man kan få för en billig för en tusen-lapp.
Så har väntat, å väntat..... Så ser jag idag att Asus-korten t.o.m. gått upp något lite i pris, å ser inte mer tillverkare alls... Börjar tröttna, orkar man vänta ännu mer, inget händer ju? Kommer fler tillverkare släppa 939-kort med PICe snart ??
(om ni undrar var jag kollar på grejer, är det på datorbutiken)

//Magnus

Permalänk
Medlem

Kolla på www.komplett.se där har du betydligt fler nforce4-kort. Även www.overclockers.se har ett par.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart väntat, eftersom det är det bästa alternativet man kan köpa idag enligt mina åsikter iaf.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Jag skulle helt klart väntat, eftersom det är det bästa alternativet man kan köpa idag enligt mina åsikter iaf.

Inte om han ska klocka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Kommer PCIe för AMD 939 som mer än uddavaror snart??!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnused
Tänkte köpa ny dator under julen, å ville naturligtvid ha AMD64 (939) och ett PCI-e-kort. Så jag väntade på att det skulle komma ut lite moderkort att välja bland, tänkte att när fler tillverkare än Asus har släpt, så kommer priserna att pressas så att man kan få för en billig för en tusen-lapp.
Så har väntat, å väntat..... Så ser jag idag att Asus-korten t.o.m. gått upp något lite i pris, å ser inte mer tillverkare alls... Börjar tröttna, orkar man vänta ännu mer, inget händer ju? Kommer fler tillverkare släppa 939-kort med PICe snart ??
(om ni undrar var jag kollar på grejer, är det på datorbutiken)

//Magnus

Här har du ett moderkort för AMD64 (939) och PCI-E för under 1000:- -> http://www.itservice.se/default.asp?proddetails=110521

Har dock ingen koll på hur det presterar!

/Johan

Permalänk

1200kr http://www.inet.se/index_main.asp?p=1900683

Sneglar lite på det sj. Men vill klocka, och jag vet inte om det funkar bra till det.

På lager tom

Visa signatur

Dothan

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kommer PCIe för AMD 939 som mer än uddavaror snart??!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanen
Här har du ett moderkort för AMD64 (939) och PCI-E för under 1000:- -> http://www.itservice.se/default.asp?proddetails=110521

Det där har inga möjligheter till överklockning överhuvudtaget. Däremot funderar jag på ett sånt till min HTPC..

Permalänk
Medlem

Jag hämtar mitt MSI K8N Diamond SLI på onsdag, till skillnad från ASUS kort så ska MSI klocka bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jag hämtar mitt MSI K8N Diamond SLI på onsdag, till skillnad från ASUS kort så ska MSI klocka bra.

Berätta hur det klockar när du har fått det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
Berätta hur det klockar när du har fått det

Självklart.

Edit: Förstår inte varför folket på swec som redan har kortet vägrar berätta hur det klockar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB

Spännande!!