Bra grej för de som kör Meedio och en LCD

Permalänk
Avstängd

Bra grej för de som kör Meedio och en LCD

Största vitsen med att ha en liten OLED/LCD kopplad till sin dator är ju att man vill kunna spela musik utan att behöva slå på projketorn eller TVn.

Men Meedio stödjer inte datafeeds för menyer så det har inte gått att få C.Mee att visa meedios menyer på Displayen. Fram till nu..

Jag har nämligen utvecklat ett plugin för att välja musik via LCdn...
man kan fortfarande inte navigea de vanliga meedio menyerna.. Så det är ju smart om ni skapar en snabbknapp för pluginet så no kan trycka på en knapp på fjärrkontrollen för att starta pluginet...

Download

Som vanligt rekommenderar jag er att köra LCD smartie för att driva displayen...

Visa signatur
Permalänk

Tja! Jag har blivit riktigt tänd på det här med en LCD display i datorn och ska köpa en men vart är det man kopplar sladdarn? Vet du någon bra hemsida om det?
Tack på förhand en avundsjuk Stolleman

Visa signatur

"Även den enklaste modd kan bli snygg"
Stolleman 17:40 18/09/05
Besök www.the-hood.net

Permalänk
Avstängd

http://www.fractronics.com/2x20oled.shtml

249:- med frakt.. finns schema hur du gör.. den sak kopplas till pararellporten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta vart man köper kontakten man kopplar in i pararellporten.
Alltså så att man löder dit kabeln själv på kontakten.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Elfa, Kjell & co....

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag lånar din tråd lite!

Finns det nån display som kan kopplas till usb eller com-porten. Behöver sätta displayen ca 3-4 meter ifrån datorn med en så diskret kabel som möjligt. Några tips?

Vilken fjärrkontroll skall man ha?

Finns det datorhögtalare som kommunicerar trådlöst med datorn?

Permalänk
Avstängd

Allså denna tråd var tänkt att ge tips om hur du kan använda din display för att lyssna på Musik. Inte för att hjälpa folk med att få sin display att fungera.. SÖK... Finns massor med bra trådar här om Fractronics displayer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

offtopic : vad är en paralellport

Edit: finns det någon hemsida som går jätte (JÄTTE) grundligt in på installation av en sån?

Permalänk
Avstängd

pararellport, skrivarporten de flesta moderkort har.. Fast skrivarporten är inte en riktig pararellport om man ska vara petig. Men den duger för de flesta prylar som är pararellt styrda (8 bitar, finns pararellportar som klarar 32 bitar, 64 bitar osv)

Visa signatur