Permalänk
Medlem

Mobil säg 4k?

Hej!

Tänkte idag teckna ett abbonemang med 3 och få deras schyssta lg 8138 för ett bra pris med abbonemang. Tyvärr tyckte de att jag tjänade alltför lite i deras tycke, så där tog det stopp. Frågan är nu istället vilken lur man borde titta på annars? Jag ser helst till en clamshell, skärmen brukar bli illa åtgången annars även om man är försiktig. Tyvärr är det få lurar som har bra funktionalitet kontra pris vid 4k, så jag har tittat lite på Sony Ericssons s700i. Är detta ett bra val? Känns som ett rån att betala så mycket för en telefon dock, samtidigt som det känns mer som man köper en kamera med mobil. Finns det någon mer prisvärd mobil som jag borde se mig om efter? Jag prioriterar en snygg design.

/Base

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

samsung d500 om du prioriterar design, flip-up mobil, men inte clamshell

Permalänk
Medlem

Nokia 6630 om du har telia eller halebop, kostar 2400:- låst till telias nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
samsung d500 om du prioriterar design, flip-up mobil, men inte clamshell

Tittat lite på den, men den har nästan för små knappar. Sen kommer skärmen tyvärr bli förstörd alldeles för fort.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Tittat lite på den, men den har nästan för små knappar. Sen kommer skärmen tyvärr bli förstörd alldeles för fort.

S700s skärm ligger väl inte speciellt bättre till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
S700s skärm ligger väl inte speciellt bättre till?

Nej tyvärr, men jag väljer hellre Sony Ericsson då jag har en samsung lur nu och erfarenheterna från den säger att jag borde byta.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

en V800 och sen låsa upp den?

annars finns det ju inte så mycket att bjuda på som är nått att hurra över.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
en V800 och sen låsa upp den?

annars finns det ju inte så mycket att bjuda på som är nått att hurra över.

Det vore en bra idé men det blir lite över min prisklass+ alla vodaphone grejer går inte att få bort.. lutar åt en s700i nu faktiskt.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Går visst och ta bort vodafone menyerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
Går visst och ta bort vodafone menyerna

Gör det??
Helt säker?

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag rekomenderar s700, mkt bra telefon

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
S700s skärm ligger väl inte speciellt bättre till?

Skärmen på S700 är faktiskt förvånansvärt "scratch proof". Och litar man inte på det så finns det "screen protectors" som ska vara riktigt bra. Jag har själv en s700 som är helt repfri, men jag ska nog ändå ta och köpa mig en "screen protector".
http://www.howardforums.com/showthread.php?s=&threadid=499921...

Visa signatur

//Perran

Permalänk
Medlem

Mitsubishi M900 är det perfekta valet!

Svårt som faan att få tag i dock. Jag köpte min i Thailand när jag var där för ca 1v sedan.
Samma kamera som S700i fast clamshell och 2x displayer @ 262k färger!

Underbar mobil!

Edit: Köpte den för ca 2500-3000kr. Vet inte riktigt vad den kostade

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Mitsubishi M900 är det perfekta valet!

Svårt som faan att få tag i dock. Jag köpte min i Thailand när jag var där för ca 1v sedan.
Samma kamera som S700i fast clamshell och 2x displayer @ 262k färger!

Underbar mobil!

Edit: Köpte den för ca 2500-3000kr. Vet inte riktigt vad den kostade

Intressant telefon undrar dock om du lyckats få svenska menyer samt svensk T9? Skriva sms utan T9 samt menyer på thailänska e ju inte skoj!

Fattar inte varför ingen kan tillverka en telefon som har bra specifikationer samt snyggt yttre.
Mitsubishi M900 har ju gryma spec men kunde vara finare!

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xroy
Gör det??
Helt säker?

Nä man kan inte lägga in "ren" firmware eftersom det inte finns nån.
Dock finns det nåt sätt att få det att inte synas lika mycket, har inte orkat sätta mig in i det.

Visa signatur

Vafan var det för fel på min gamla signatur...

Permalänk

Motorola Razor V3!

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
Intressant telefon undrar dock om du lyckats få svenska menyer samt svensk T9? Skriva sms utan T9 samt menyer på thailänska e ju inte skoj!

Fattar inte varför ingen kan tillverka en telefon som har bra specifikationer samt snyggt yttre.
Mitsubishi M900 har ju gryma spec men kunde vara finare!

Jag undrar också om svensk T9, men engelska menyer tycker jag är perfekt.
Hade det på min nokia också. Men T9 saknar jag. Men det borde ju finnas att ladda ner nånstans.

Och på bild ser den ganska tråkig ut men i verkligheten är den helt underbar!
Inte klumpig alls. Lätt bästa mobilen jag haft. På senaste året har jag provat på SE T610, Nokia 6230 och K700i och ingen har varit i närheten så läcker som denna är.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

En p900 som du fixar om till en p910i kanske?

p910i är en asfin tele.

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,