Permalänk
Medlem

Vars står det ordagrant att blizzard kommer släppa ett Diablo 3?
var jag läst så är det väl bara att dem söker efter 3D-designers, och det krävs till vilket spel man än gör idag i princip.

Men om ni har nån länk där blizzard skriver ordagrant att dem håller på att utveckla ett Diablo 3 så är det en annan sak.

Sen så tror jag inte att det kommer komma ett Diablo 3, iaf inte om man följer storyn efter expansionen av diablo 2. Blizzard kommer nog inte göra ett D3 som inte är story-uppbyggt.

Permalänk
Medlem

Trycker du på länken står det "Rumor", och det är allt det är.

Att dom vill ha 3D Designer för nåt project behöver inte betyda något, men att dom vill ha en team-ledare som ska leda teamet som gjorde Diablo spelen säger något mer, det är där ryktet kommer ifrån, inte 3D Designern.

Läs det som står i länken.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Ja exakt, bara "rumors" , varför ska då alla börja diskutera om hur bra diablo 3 kommer att bli och inte om hur bra det kan bli om det skulle komma. Själv tror jag inte på nåt diablo 3.
Jag är Diablo-spelare till grunden och älskade både Diablo, Diablo 2 och LOD. Nog skulle ett Diablo 3 sälja, och kanske bli lika populärt (om inte populärare) än 2:an och 1:an. Men jag tror inte det kommer finnas kvar samma spelglädje isf.

Permalänk
Avstängd

Jag uppskattade StarCraft/SC: Brood War mest av Blizzard's spel och därför längtar jag efter StarCraft II och möjligtvist World Of StarCraft. StarCraft Ghost är jag mer osäker på, jag vill inte ha något Action spel, utan det klassiska Strategispelet. Vissa gamla WC3-lirare påstår också att WOW suger p.g.a. att ett Strategispel (WC3) har övergått till ett MMORPG (WOW), eller vad tycker ni? :- )

Visa signatur

<a href="http://henkan.org/phpBB2/">Henkan Community</a>

Permalänk

world of starcraft kommer nog med all säkerhet inte att komma:D dom vill nog inte att sina spel ska konkurrera ut varandra...

Visa signatur

Gamingeye.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Ja exakt, bara "rumors" , varför ska då alla börja diskutera om hur bra diablo 3 kommer att bli och inte om hur bra det kan bli om det skulle komma. Själv tror jag inte på nåt diablo 3.
Jag är Diablo-spelare till grunden och älskade både Diablo, Diablo 2 och LOD. Nog skulle ett Diablo 3 sälja, och kanske bli lika populärt (om inte populärare) än 2:an och 1:an. Men jag tror inte det kommer finnas kvar samma spelglädje isf.

Därför att folk hoppas, och vad är annars ett forum till för?

Jag spelade också Diablo när det kom dag och natt, samma med D2 och LOD, och jag håller med dig.
Ett Diablo 3 skulle inte ha sama spelglädje, serien känns slutmjölkad, men jag skulle 'ändå vilja se det

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorfisk
Ja exakt, bara "rumors" , varför ska då alla börja diskutera om hur bra diablo 3 kommer att bli och inte om hur bra det kan bli om det skulle komma. Själv tror jag inte på nåt diablo 3.
Jag är Diablo-spelare till grunden och älskade både Diablo, Diablo 2 och LOD. Nog skulle ett Diablo 3 sälja, och kanske bli lika populärt (om inte populärare) än 2:an och 1:an. Men jag tror inte det kommer finnas kvar samma spelglädje isf.

Vad är det som säger att ett D3 inte skulle kunna bli bättre än D1 eller D2, Blizzard lägger ner otroligt stor kraft på alla spel de gör därför blir alla deras spel så bra tror knappast att de skulle förstöra deras bästa spel serie!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Borde inte Blizzard skapa en helt ny serie?
De måste ju tänka på framtiden menar jag...

Visa signatur

How peculiar

Permalänk

De skall komma ett Diablo3 och Starcraft2

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
SoulCalibur 2

*Host* Splinter Cell *host*

StarCraft
SoulCalibur
SplinterCell

It never eeeeends!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Eftersom Blizzard redan idag utvecklar ett spel med starcraft-tema så skulle jag bli mycket förvånad om dom skulle på sidan av det börja med starcraft 2. Då tror jag ett nytt spel i diablo-genren är större chans att bli deras nästa projekt.

Vad än deras nästa projekt blir så tror jag inte det kommer avslöjas det närmaste halvåret iaf, dom vill inte ta bort alltför mycket fokus från WoW.
Så om 2-3 år kanske ett nytt spel är ute, jag hoppas iaf på ett diablo 3.
Vad det än blir kommer det hålla bra kvalite, som alla blizzard's produkter.

/Joakim

Edit:

Från blizzard.com

Lead Game Designer

Blizzard North is looking for an experienced Game Designer to help lead the team that designed Diablo and Diablo II. The ideal candidate would be a talented and motivated individual with great design instincts and strong leadership skills.

Required Qualifications

* Shipped at least one AAA title as Lead Game Designer.
* Absolute passion for playing and making computer games.
* Excellent verbal and written communications skills.
* Experience with designing, tuning, and balancing games.
* Great sense for what makes a game fun to play.
* Ability to lead a team of designers to consensus.

Plusses

* Experience working on RPG titles.

Sista punkten talar för ett diablo 3. (Eller kanske något helt nytt, liknande spel)

Permalänk
Medlem

Jag vill ha starcraft 2 först ffs !

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
*Helvettes massa text*

Ser lovande ut...

*Hoppas*

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
Jag vill ha starcraft 2 först ffs !

känns som ett starcraft2 skulle väcka alla gamala starre lirare..... mitt liv skulle då i kras igen om det kom ett starcraft2

Permalänk
Medlem

Det är lite roligt att se riktigt konservativa personer som vill se en uppföljare på ett spel: "Som tvåan, fast hoppas de inte ändrar så mycket. 2D, och lite bättre upplösning". När riktigt konservativa gamers vill ha en uppföljare så är de inte medvetna om att det faktiskt är en riktigt stor expansion till det nuvarande gamet som de längtar efter.

Förändring för riktigt konservativa= heffaflump! heffaflimp! heffaklump!?

Men, mjo, Diablo 2 äger. Jag skulle tycka mycket om en 3:a i 3D och mycket högre upplösning, senaste effekterna (de som finns om 4-10 år vid en eventuell release av D3), fast gärna vissa av känslorna från D1 och D2 (som tex den mystiska lugna gotiska musiken, de underliga städerna med det sköna dystra folket, utom smeden han är mer varm och optimistisk) Det vore toppen!

Visa signatur

Shuttle SH83G5, smart fan value 42, Intel HT 3.0 @ 3.15, 512 3200/400, Asus Extreme 6600 256MB (450/500), 3dmark '05= 2224.

Permalänk

naaw hoppas det är 2D annars inge kul på lan osv ska vara 2D eller inget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
naaw hoppas det är 2D annars inge kul på lan osv ska vara 2D eller inget

Varför vill du ha kvar 2D? man kan likagärna spela vanliga StarCraft...

Permalänk
Medlem

Det är uppenbarligen en stor förvirring för vissa detta med vinklar, vyer och 3d-acceleration.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Alla spel som övergår från 2D till 3D har en tendens att bli långsammare. Hatar att spelen blir långsammare!
Red Alert ----> Generals
Doom -------> Doom3
Unreal -----> Unreal 2 (jaja kanske inte 2D till 3D men ändå!)

Listan kan bli lång!

Och den kan bli ännu längre om man tar med spel som inte var 2D. Doom var 3D!

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk är emot 3D. Dom kan ju lägga till så mycket bättre detaljer då och bättre animationer. Är rätt tröttsamt att se fiender ramla ihop på samma sätt när man dödar dom.

3D ska det vara, däremot så ska det vara fast kameravinkel i Diablo 3 så man inte kan hålla på att snurra runt o zoom o grejer.

EDIT: Okej, det blir inte "3D" med fast kamervinkel. Så dom ska göra spelet med polygoner istället för sprites.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om någon tar illa upp för att man svarar i en 2veckor gammal tråd, men startar man en ny så får man ju gnäll om att det redan finns en tråd.

Jag hoppas verkligen det kommer en uppföljare på diablo, sitter fortfarande och lirar diablo lod, det kommer och går i perioder. Jag skulle nog önska att det inte blir några ändringar på vinklarna i spelet, men en högre upplösning skulle uppskattas.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
Skulle ju inte vara helt fel Hoppas bara det har kvar samma känsla som gjorde att man ville fortsätta spela de andra spelen

Jag hoppas verkligen inte det! "Mephiruns", vaffan är det för sätt att spela ett spel? Repetativt hack 'n' slash? Urgh.

Permalänk
Medlem

Hoppas det är lika varierande och spännande som Diablo II

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sloppy
Jag hoppas verkligen inte det! "Mephiruns", vaffan är det för sätt att spela ett spel? Repetativt hack 'n' slash? Urgh.

Var det bättre med ett ställe där en massa kor går runt på bakbenen med stora yxor?

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

Diablo 1 och 2 är dom bästa klicka söndermusen 2k döda kor och monster i massor utan att dö spelen så det så!!!
har hört nånting om att blizzard sålt rättigheterna till dibbe3??? vet som sagt inte säkert.

Permalänk
Medlem

det tvivlar jag på

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

LÄNGTAR till sc.... INTE!!!
D3 i 3D skulle ju kunna bli en av höjdpungterna i den serien.. :D:D

Permalänk
Medlem

BLizzard can ju hur enkelt som hälst göra d3 behöver bara vara baserat som wow i grunden fast dom ändrar maps, kläder och sånt. Kan nog tänka att grunden är svårast.

Permalänk
Medlem

jävla skit blizzard lägga it tid på starcraft 3 öh sunkigt fixa d3 iställe

Permalänk

World of Warcraft 2!!!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64