raptor 36 vs raptor 36 (fyndvara)

Permalänk
Medlem

raptor 36 vs raptor 36 (fyndvara)

Som rubriken lyder som undrar jag vad det är för skillnad mellan denna raptorn: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=WDR360SATA

och denna: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=WDR360SATA-F

har hört att det finns raptor 36 gb Version 2 typ eller är jag ute o cyklar

Visa signatur

MKA!

Permalänk

Det verkar ju troligt att det ligger till så, men datorbutiken verkar ju inte ge någon information om vad skillnaden är. Skicka ett mail och fråga verkar vara bästa metoden. Posta gärna eventuellt svar också.

Permalänk
Medlem

jag kan inte se eller läsa någon skillnad iallafall..

Permalänk
Medlem

FYNDVARAN är antigen an demoprodukt (Vilket jag tvivlar på) eller helt enkelt en fyndvara! Ta och köpt den innan någon annan gör det, de brukar inte ha många sånna vetja..

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Skulle inte handla av Datorbutiken över huvud taget.
Jag skulle kunna berätta skräckhistorier om hur de behandlar kunder...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inventor
Skulle inte handla av Datorbutiken över huvud taget.
Jag skulle kunna berätta skräckhistorier om hur de behandlar kunder...

...och jag skulle kunna berätta rosenprydda historier om helt nöjda kunder som handlat där många, många gånger. Dessutom skulle jag kunna berätta att många av de som skriker högst säkerligen handlat där fler gånger och varit nöjda alla gånger utom den gången de skriker om.

Men jag antar att du skulle bry dig lika lite om det som de flesta som skulle bläddra förbi ditt inlägg.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Sorry kompis, tänker inte gå i debatt om detta, jag ville bara uppriktigt dela med mig av mina erfarenheter i frågan, de gäller inte heller bara mig själv.

Personligen har jag inte lyckats bli nöjd med företaget en enda gång. Men jag är däremot mycket nöjd med alla mina andra leverantörer. Vad nu det kan betyda...

Jag har dock full respekt för din åsikt!!!!

Permalänk
Medlem

"På denna sida säljer vi ut produkter som har legat på lagret lite för länge, eller av annan anledning ej skall kvarligga i lager. Observera att både nya och "begagnade" produkter återfinns på sidan. Artiklar med artikelnummer som slutar på "-F" är oftast fabriksreparerade, emedan de som saknar "-F" är fabriksnya. Avvikelser kan dock förekomma. Vissa produkter kan sakna tillbehören. Exempelvis kan moderkort sakna kablage och manualer, och grafikkort kan sakna drivrutiner."

den är alltså lagad på fabrik

Visa signatur

Do what a monkey would do

Permalänk
Medlem

dvs att har det funnits ett fel så kan det finnas massor med andra fel....

Permalänk
Hedersmedlem

För den ynkliga prisskillnaden skulle jag nog tagit den helt nya disken (men se till att det är en rev2 först, annars kanske det är säkrare att gå på 74GB-varianten).

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Serienummer för dom som handlar över disk:
Nya modellen: WD360GD-50GHA0
Gamla modellen: WD360GD-00FNA0
Enligt egen utsago så har overclockers.se enbart den nya numer, även dom som angivit serienummren.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det vara en ny 36GB Raptor med ny firmware tro? Samma som 74:an kanske?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Kan det vara en ny 36GB Raptor med ny firmware tro? Samma som 74:an kanske?

version2 av 36Gb:n skall vara en nerbantad 74GB:are med samma prestanda, dvs lite bättre än den gammla.

Permalänk
Medlem

Men va härligt grymt, med FDB och 4,5ms söktid då!?
Och WD som sa att de inte skulle göra nån ny version av 36Gb:aren.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

är det någon som beställt en NY raptor 36gb från db.com ? så man kan vara säker på att få nya revisionen.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se lite officiell underlag för det ni säger.
Har själv följt upp det där med Raptor 36gb och alla sa att det kommer ingen ver.2 av den. Då bestämmde jag mig för att köpa en 74gb, och vad jag vet så har det inte officiellt skrivits nånstans där jag har kunnat läsa att en ny verstion av 36gb har släpts.
Så v.g länka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Skulle gärna vilja se lite officiell underlag för det ni säger.
Har själv följt upp det där med Raptor 36gb och alla sa att det kommer ingen ver.2 av den. Då bestämmde jag mig för att köpa en 74gb, och vad jag vet så har det inte officiellt skrivits nånstans där jag har kunnat läsa att en ny verstion av 36gb har släpts.
Så v.g länka.

WD har inte officiellt "släppt" en ny Raptor, men det kan vara så att de har uppdaterat firmwaren på hårddisken.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

ja köpte en 36:a raptor från "fyndvaror" på datorbutiken.com 600 nåt kosta den, är det den gammla versionen?? hehe är säkert en disk någon tappat i backen men billig va den

Visa signatur

a64@2,xxghz?? Asus 6600GT 512MBTwinmos UTT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av horsarn
ja köpte en 36:a raptor från "fyndvaror" på datorbutiken.com 600 nåt kosta den, är det den gammla versionen?? hehe är säkert en disk någon tappat i backen men billig va den

Kolla min post från 2005-02-15 01:05 så får du reda på om din är nya lr. gammla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Kolla min post från 2005-02-15 01:05 så får du reda på om din är nya lr. gammla

Kan du länka till nån sajt som har underlag för det, som bl. an beskriver skillnad mellan nya å gammla.