Permalänk
Medlem

kantiga bilder på hemsida

hejsan!
varning:p 197Kb Hemsidan
Detta är en template till en hemsida som jag håller på med.

Som ni ser så är det en massa kantiga rutor här och var.... rutorna skall ju vara där men inte riktigt så hackiga kanter. när jag har gjort rutorna så har jag använt polygonal lasso tool. Det är kanske inte det mest optimala. kanske skall använda former "shapes"? Förslag.

Får gärna ge vanlig feedback på sidan om ni vill oxå.... men den är lååångt ifrån färdig...... Tack på förhand /Björn

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk

Vad sägs om "Select->Modify->Smooth"?

Permalänk
Medlem

hmm provade det nu och tyckte inte dte funkade... provade först med 1px och det hände inget. sen 2px och då börjar ju kanterna rundas så det e inte så bra.... men jag aksnke bara gjorde fel.... spana vidare!!!

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

Låt antialiasing (kantutjämning) vara på när du fyller din markering.

Permalänk
Medlem

Jo det funkar ju lite bättre men inte helt perfekt. Tack för hjälpen

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

Lägg in bilden i Word(2000 eller nyare), förstora eller förminska bilden lite, ta en screenshot, och klipp in den nya bilden i PS

Inte den bästa lösningen men det funkar

Permalänk

Testa med filter -->blur-->gaussian blur

Gillade designen skarpt med, lycka till med sidan

Visa signatur

iMac 24"

Permalänk
Medlem

Problemet är att vinklarna inte är optimala... prova att göra samma vinklar i ett större format och förminska sedan, så borde det blurra till sig en del... Förminskningen är enkelt gjord med ctrl + t, vad nu funktionen heter... just det ja "edit/free transform"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Lägg in bilden i Word(2000 eller nyare), förstora eller förminska bilden lite, ta en screenshot, och klipp in den nya bilden i PS

Inte den bästa lösningen men det funkar

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

select-->feather?

Permalänk
Medlem

ojoj. tack för hjälpen.. skall sätta mig in i problemet när jag jar går tid.
Tack [Tkz] Boris, det värmer alltid att bli uppskattad.

Sen har jag då ett annat problem. har tänkt på detta på flera av mina andra sidor oxå men vi tar denna som exempel.
när denna skall kodas sen så hade jag först tänkt lägga in en iframe men detta tycker jag inte är en bra idé egentligen. det bästa hade vart om man kunde göra så att allt på "undersidan" visades direkt.
Så att hela sidan blir längre (och bottnen förskuts ner) ju längre "undersidan" är istället för att behöva scrolla i en iframe.
___________
|.................|
|__A________|
|B..|............|
|....|....C......|
|....|............|
|__|.________|
''''''''''''''''''''''''''''''''

Om nån kan förstå min lilla skiss där så blir det ju så att C bestämmer hur lång "hög" sidan skal bli.

Vad jag förstått måste man kanske lösa detta med asp eller php men kan inte nån försöka förklara hur detta funkar.

Tack på förhand /Björn

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
Lägg in bilden i Word(2000 eller nyare), förstora eller förminska bilden lite, ta en screenshot, och klipp in den nya bilden i PS

Inte den bästa lösningen men det funkar

Dagens fulhack

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

ASP/PHP och en snygg liten lösning med CSS, en class och margin så har du löst det i ett kick. Gjorde en rätt snygg lösning på det en gång (inte så lite stolt över mig själv heller) och det blev riktigt bra. Tyvärr kan jag varken ASP eller PHP så jag kan inte hjälpa dig med den biten...