Permalänk

Moderkort???

Vad ska man välja för moderkort??
Ska va 939 PCI-E
Ska inte kosta över 1400:- och ska helst finnas på datorbutiken.se

Jag har funderat på MSI K8N Neo4 platinum men börjar bli osäker om är rätt val. Alla verkar tycka att MSI är ostabilt men all skyller bara på Neo2, är Neo4 lika dålig eller är det bättre??

Har ett lite fördomar mot ASUS eftersom vi har ett skapligt nytt som är hopplöst . Men det kanske bara är ett måndags-ex.

Vilka kort får man runda IDE kablar till? Hrt att man får det till MSI.

Är moderkortet viktigt om man spelar mycket??
Spelar oftast Mafia, Flatout och NFSU

Kanske värt att säga att jag inte har nå planer på att klocka. Om jag mot förmodan skulle gö det så blir det inte mycket

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!

Permalänk

Vilket socket...

ex s.939 s.754 s.775?

Gissar på att det är s.939... Ta ett MSI neo4 NF4 Ultra, eller ett neo2.

Jag tror inte du behöver beskymra dig så mycket över modekorts val då det gäller MSI, Skulle det vara något fel är det bara att lämna tillbaka:)

Jag hade ett MSI nForce4 ultra(ej SLI) innan jag sålde hela datorn, och modekortet funkade prima, hade upp till 8st S-ATA (4xS-ATA + 4xS-ATA 2)
Båda MSI korten klockar mycket bra...

Om du inte vill köpa något av dessa finns ju ett motsvarande kort från Asus också nForce4 ultra om det skulle passa dig bättre:)
Detta är ett bra kort om man vill ha stabilitet och inte vill klocka så mycket!

Läs lite mer på Forumet samt på andra forum, ex Tomshardware x-bitlabs mm.

Rätta mig om jag har fel:D

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lon Höppö
Vilket socket...

ex s.939 s.754 s.775?

Gissar på att det är s.939... Ta ett MSI neo4 NF4 Ultra, eller ett neo2.

Jag tror inte du behöver beskymra dig så mycket över modekorts val då det gäller MSI, Skulle det vara något fel är det bara att lämna tillbaka:)

Jag hade ett MSI nForce4 ultra(ej SLI) innan jag sålde hela datorn, och modekortet funkade prima, hade upp till 8st S-ATA (4xS-ATA + 4xS-ATA 2)
Båda MSI korten klockar mycket bra...

Om du inte vill köpa något av dessa finns ju ett motsvarande kort från Asus också nForce4 ultra om det skulle passa dig bättre:)
Detta är ett bra kort om man vill ha stabilitet och inte vill klocka så mycket!

Läs lite mer på Forumet samt på andra forum, ex Tomshardware x-bitlabs mm.

Rätta mig om jag har fel:D

Jag skrev s.939 men jag kanske var otydlig, men det är iallafall ett sånt jag ska ha.

Du skriver "Detta är ett bra kort om man vill ha stabilitet och inte vill klocka så mycket!"
Vad menar du med det?? Är ASUS kortet stabilt eller är det nForce4-kretsen som är stabilt?

Visa signatur

Ska det va så ska de va ordentligt!!