World of Warcraft Tråden! V.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UmAr0
hängde inte riktigt me.. var det i 4 timmar som spelet var nere? eller till klockan 3?

De sa innan förra maintenancen att de kommer utöka tiden till 15.00 just för att allt ska vara garanterat klart då. De sa att vissa realms kommer bli klara tidigare.
Dock blev man ju besviken när inga realms var uppe ens efter kl 3 =/

Permalänk
Medlem

Fan , hoppas servrarna kommer upp tidigt , får sysselsätta mej med något roligt sålänge...

har det kommit ut någon bra HL2 mod ännu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Shattered Hand verkar ju vara en svensk server, inofficiellt då. Så tyvärr, svenskar är omogna, så är det bara. Förut var det tyskarna man störde sig på, nu när dom har egna servrar att prata sitt språk på så är det Svenskarna som verkar värst. Vad jag hört om Shattered Hand så verkar det vara till 99% pack där. Tur att man lirar på Ravencrest. Ser aldrig Svenska, eller något annat mindre språk i general där.

Ja Ravencrest är bra. Spelar där själv och ser sällan andra språk än Engelska i chatten. Det blev lite "svenskprat" i shatten igår när en blev "beskylld" för att vara finsk för att han var så dålig på Engelska, han var svensk
Därimot stör jag mig en smula på att det är fler horde än aliance på den servern. Åtminstånde verkar det så. Det är riktigt sällan man ser riktigt höglevlade Aliance (50-60) men hordes i den leveln har man hackandes i ryggen väldigt ofta. Det finns 4 kända gankers från horde på Ravencrest, Björnen (med Norskt ö ) vancuish och Kalesh. Dom bara ÄLSKAR att ta lowlevels och campa corpses.

Appropå det, måste bara berätta en kul grej.
jag höll på att grinda i Stranglethorn Vale och sköt gorillor. Jag hade precis dödat en gorilla och höll på att heala mig själv när en Orc lvl 40 plötsligt dök upp brevid mig. Snabbt som attan tryckte jag på Devine shield och attackerade tillbaka. Jag hade redan devotion aura, Dominance aura och Seal of command på så det första slaget var critical (425 p)+ 280, andra slaget critical IGEN 425+180. Nu släppte Divine shield och jag stunnade honom och fick in 2 träffar 225+ 180 x 2. När det släpper springer en annan paladin förbi och stunnar honom igen vilket ger mig tid att ge det dödande hugget
Jag kan tänka mig vad surt det blev av den planen, han fick inte in en enda träff på mig och ändå var det han som skulle överaska mig hahaha. Den andra paladinen hade sett alltihop och varit beredd att ingripa men han såg att jag klarade det bra själv vi skrattade gott åt den Orcen ett tag efter. Vi tittade bort åt hans kropp medans vi grindade men han vågade inte respawna förän vi var helt utom synhåll. När han väl respawnade sprang han som en dåre med svansen mellan benen bort i fjärran.
Jag hade lvl 37 vid detta tillfälle så han trodde att det skulle bli enkelt
Jag frågade den andra paladinen om han slagit Orcen men det hade han inte... han hade bara stunnat honom på slutet för han var rädd att han skulle smita från mig
Jag måste ju bara tillägga att det inte alls går så här bra i vanliga fall mot lvl 40 hordes om man är 3 lvl under, men det var en kul grej.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
De sa innan förra maintenancen att de kommer utöka tiden till 15.00 just för att allt ska vara garanterat klart då. De sa att vissa realms kommer bli klara tidigare.
Dock blev man ju besviken när inga realms var uppe ens efter kl 3 =/

vänta några veckor så bestämmer dom nog att fredagen ska vara en total vilodag för WoW

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Är Warlock , hade det varit bra för mej att lära mej Alchemy o Herbalism ?
Då kan man ju göra egna manapotions o så....

Permalänk
Medlem

hoppas min server kommer upp först..! vad e det som dom fixar.. fan jag e ju ledig idag och tänka ägna hela min dag åt WoW..

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UmAr0
hoppas min server kommer upp först..! vad e det som dom fixar.. fan jag e ju ledig idag och tänka ägna hela min dag åt WoW..

hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Är Warlock , hade det varit bra för mej att lära mej Alchemy o Herbalism ?
Då kan man ju göra egna manapotions o så....

Hah, du är inte den enda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UmAr0
hoppas min server kommer upp först..! vad e det som dom fixar.. fan jag e ju ledig idag och tänka ägna hela min dag åt WoW..

Själv har jag varit hemma sen i tisdags på grund av influensa jag harlevlat 6 levels så något possitivt har det ju givit (om man bara inte hade mått så JÄ**LA dåligt och hostat prickar på skärmen hela tiden)
Är nu 38,5 hade räknatmed att få min häst och min plate armor idag.... får väl grinda hela natten istället.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

På tal om små trevliga stridshistorier!

Skulle avsluta ett quest i Malaka'Jin, då det dök upp en lvl 21 Warlock (pvp en) med en Voidwalker!
Jag var då lvl 20, tänkte detta kan väl bli intressant.

Men precis när min lightning gick iväg såg jag en till, en lvl 20 Paladin...
Behöver jag säga att det blev en hård strid?!!

Några minuter senare när röken lagt sig låg en död Warlock och en död Paladin vid mina fötter, Voidwalker var sedan länge intetgjord!

Jag hade typ 1% liv kvar, TUR. Men ibland ska man ha det också!

Keep up the Warcrafting in Azeroth

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Hm...kommer in på Burning Legion men inte Shadow Moon, surt!

Permalänk
Medlem

hehe , jag kommer in på Zenedar men inte Shattered hand

Permalänk
Medlem

fast det skulle inte börja förren klockan 15 så jag e inte förvånad..

Visa signatur

"Hur vet man att en politiker ljuger?, dom rör på läpparna"

Permalänk
Medlem

Man skulle börjat spela på Agamaggan istället. Alltid först uppe efter underhåll...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
De sa innan förra maintenancen att de kommer utöka tiden till 15.00 just för att allt ska vara garanterat klart då. De sa att vissa realms kommer bli klara tidigare.
Dock blev man ju besviken när inga realms var uppe ens efter kl 3 =/

Jag uppfattade det meddelandet dom skrev förra fredagen att det bara var då dom hade förlängt maintenance.

Saxxat från förra fredagens meddelande: On Friday morning, all realms will be taken offline for the weekly maintenance. Our technical team is currently planning an extended timeframe for THIS maintenance, from 7:00 to 15:00 (GMT+1) instead of the USUAL 7:00 to 11:00. Please note that some realms will probably be back online before 15:00, check the Realm Status page for continuous updates.
We thank you for your understanding.

Permalänk
Medlem

Alltså för fan..jag e ju hemma idag o vill spela, men har väntat på servrarna skitlänge nu ju =/ Den ligger ju uppe men man kommer inte in på den.

Permalänk
Medlem

Är alchemy / herbalism det bästa för en warlock?
Startade en igår, och vet inte vad jag ska göra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jevic
Alltså för fan..jag e ju hemma idag o vill spela, men har väntat på servrarna skitlänge nu ju =/ Den ligger ju uppe men man kommer inte in på den.

Samma här, jätte irriterande..... *snyft*

Visa signatur

I HATE TO LOVE
Livet suger!
"verba volant, scripta manent" -"orden förflyger, det skrivna består"

Permalänk
Hedersmedlem

Re: På tal om små trevliga stridshistorier!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av buLLit
Skulle avsluta ett quest i Malaka'Jin, då det dök upp en lvl 21 Warlock (pvp en) med en Voidwalker!
Jag var då lvl 20, tänkte detta kan väl bli intressant.

Men precis när min lightning gick iväg såg jag en till, en lvl 20 Paladin...
Behöver jag säga att det blev en hård strid?!!

Några minuter senare när röken lagt sig låg en död Warlock och en död Paladin vid mina fötter, Voidwalker var sedan länge intetgjord!

Jag hade typ 1% liv kvar, TUR. Men ibland ska man ha det också!

Keep up the Warcrafting in Azeroth

Vad är du för klass?

Hade du varit level 30 och de 30 respektive 31 skulle du inte klarat dig hälften så bra. Paladins är sega som vått trä.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

haha dagens skämt!

Darnit Blizz.. I keep drawing agro from my wife each and everytime I play. Her agro radius is much too high. Even with the lights off and my headphones on she draws agro from nearly 3 rooms away. I've tried laying traps (glamour magazines and chocolate) to slow her charge and have tried to wingclip her to get away but she's always able to cast "Job List" on me (-10spirit, -10stamina) effectively crippling me. My current pet (level 4 lapdog) doesn't draw enough agro away from me in order to get back to optimum playing distance.

Can you nerf my wife please!

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk

Re: Re: På tal om små trevliga stridshistorier!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vad är du för klass?

Hade du varit level 30 och de 30 respektive 31 skulle du inte klarat dig hälften så bra. Paladins är sega som vått trä.

Är antagligen Shaman, eftersom han sa lightning...

Skulle kunna ha en chans med min Shadowpriest på lvl 52 att ta en Pala + Warlock om jag fick chansen att jumpa dom och ta ut Warlocken snabbt och sen ha en del tur med att timea Silence mot palan så han inte kan skölda och heala sig.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

Re: Re: På tal om små trevliga stridshistorier!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vad är du för klass?

Hade du varit level 30 och de 30 respektive 31 skulle du inte klarat dig hälften så bra. Paladins är sega som vått trä.

Som det står i min sig. är Shaman!

Man ska inta klara det, vilken lvl man än är på!
Hade extrem tur, plus att dom måste varit noob på pvp.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Jag är UD warlock och tänkte satsa på att bli Alchemist.. , men jag vet inte vad jag ska komplettera det med.. är nu lvl 15. Tips tas gärna emot!

Permalänk
Medlem

ere ni noobv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
1. Warrior har blivit sämre. Mest pga en film någon postade på us wow-forumet där en warrior ägde allt (minns inte i detalj vad den handlade om). Nu efter dagens patch kommer även warriorskillsen att kosta mer. Warrior är dock inte dålig, och kommer med största sannolikhet att bli bättre, men är klart en svårare klass att lira solo med. I party är warrior dock grymt rolig.

2. Tauren har ju +5% liv som en av sina racial traits. Orc har +5 i axe skill, så antingen väljer du mellan de två racial traitsen, eller så gör du som alla andra gjort. Välj den rasen du gillar bäst.

3. Warrior börjar med ett enhandsvapen och sköld. Du kan lära dig andra typer av vapen och 2handsvapen. Sen vid lvl 20 kan du även lära dig dual wield då du kan ha ett enhandsvapen i varje hand. Själv rekommenderar jag inte sköld vid senare levlar. Från lvl 1-10 är det inga problem, men när du kommer upp i levlarna kommer du märka att enhandsvapen gör så lite skada att det inte är värt att ha en sköld trots defensboosten och (den väldigt låga) block-raten. Kör själv 2handsyxa på min lvl 26 human warrior.

Dock håller jag mig till min lvl 43 hunter

1. Filmen handlade om en warrior som rensade ett ganska svårt ställe i Burning Steppes (kommer inte ihåg vad det hette) helt ensam med ett bandage, han hade iofs bland det bästa man kunde få tag på utrustningsväg men så bra ska man inte vara. Crittade på 2500+ hela tiden :).

2. Glöm inte Will of the Forsaken med undead, den är grymt bra i PVP mot präster och warlocks.

3. Finns inget skönare än en protective speccad warrior i höglvl instanerna. På lägre lvl skulle jag dock köra Mortal Strike spec i Arms om jag skulle soloa, och sen byta till Protective när man närmas sig lvl 60.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orchid
Jag är UD warlock och tänkte satsa på att bli Alchemist.. , men jag vet inte vad jag ska komplettera det med.. är nu lvl 15. Tips tas gärna emot!

Herbalism

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Söker en trevlig PVP-server med cirka 50/50 alliance/horde. Vill att det det ska vara mycket folk på den, men inte så mycket att man måste vänta länge för att spela. Trevligt folk ska där finnas också Någon som har en server att rekomendera?

Permalänk
Medlem

Shattered Hands...hart vart med om kö engång o då va det 2pers framför mig.

Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem

Ferrat <Northern Horde> Passa sig, du får mig inte även ifall jag dödar en mob.

Permalänk
Medlem

jag har en dwarf paladin på level 13, vad borde jag satsa på i utrustningsväg, skills och talents? lirade rouge förut men tröttnade...