Permalänk
Medlem

LCD till XBOX

Hej!

Har snokat runt lite i forumet här, men inte hittat någon tidigare tråd som kunde svara på min fråga.

Nåja, till saken.

Jag tänkte införskaffa mig en LCD till mitt XBOX, då XBMC har stöd för LCD. Frågar är ju bara vad för typ av LCD man skall/kan införskaffa sig, och hur pass bra resultatet kan bli. Någon som har testat att använda LCD till XBOX, och hur löste ni det?

(Kan tillägga att jag har ett chip från spjuver.com (dock verkar de ha lagt ner nu då deras domän inte är aktiv längre))

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Tyvärr, jag har inget sådant chip som den går att sätta på. Därför skulle en via USB vara den bästa lösningen för mig :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

phox, man måste ha ett chip som stödjer lcd, och det finns 2 chip som man enkelt löda fast en display som är HD44780 kompatibel, det är smartxx och smartxx lt opx. går inte bara att koppla in en lcd med usb anslutning.

Det finns även ett chip som heter Aladin XT Lite som har anslutning för lcd och en fullösning man kan göra med en annan pryl som ordnar anslutning till lcd för de som inte har detta, men hittar det inte nu

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
phox, man måste ha ett chip som stödjer lcd, och det finns 2 chip som man enkelt löda fast en display som är HD44780 kompatibel, det är smartxx och smartxx lt opx. går inte bara att koppla in en lcd med usb anslutning.

Ah, det visste jag inte. Tackar för det! Får väl bli att investera i lite andra prylar och ev. en ny färdigchippad XBOX. Har du några rekommendationer på "företag" som levererar chippade krysslådor med bra chip med möjlighet för att ansluta LCD?

Tänkte nog beställa hem lite chippade tv-spel tills man ska flytta, som ett nytt gamecube och ett xbox

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0x
Ah, det visste jag inte. Tackar för det! Får väl bli att investera i lite andra prylar och ev. en ny färdigchippad XBOX. Har du några rekommendationer på "företag" som levererar chippade krysslådor med bra chip med möjlighet för att ansluta LCD?

Tänkte nog beställa hem lite chippade tv-spel tills man ska flytta, som ett nytt gamecube och ett xbox

psxcare.com har juh fina möjligheter, och schysst support..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vill bara påpeka att du kan ha lcd till nästan vilket modchip som helst..
om du använder en sån här: http://www.chipper.se/index.php?main_page=product_info&cPath=...

Funkar perfekt och jag kör själv med en lcd-mod till mitt xbit chip.

Permalänk

DC hade precis tänk länka dit..

lcd mod och blue lcd display=love

Permalänk
Medlem

just den fullösningen jag tänkte på

/Daniel