Permalänk

Skaffa inte Net@tonce!

Vill bara varna alla att inte göra samma misstag som mig... Net@atonce har bland annat den sämsta supporten som finns... Man får vänta 30minuter på en som inte kan hjälpa en...

Visa signatur

TP!

Permalänk
Medlem

30 min, det är ju inget att klaga över...

Fick sitta 1h och 20 min i kö hos Bostream för några månader sen.

Permalänk

Re: Skaffa inte Net@tonce!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av per_växjö
Vill bara varna alla att inte göra samma misstag som mig... Net@atonce har bland annat den sämsta supporten som finns... Man får vänta 30minuter på en som inte kan hjälpa en...

Hehe, stackare.
Du har inte suttit i telefonkö många gånger inte, 30 minuter är ju ingenting.

Permalänk

Jag menar inte att det är vänte tiden som är problemet... Utan att dom på supportern inte kan hjälpa en...

Visa signatur

TP!

Permalänk
Medlem

Re: Skaffa inte Net@tonce!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av per_växjö

Ingen höjdar företag kan jag säga.
Föräldrarna hade 10/10 innan för 198kr. Fastighets bredband.
Efter 1 år så ändrar dom det till 1mb för 246kr.
Undvik dom om ni kan.
Fildelningen funkar inte spärrat (nu har dom öppnat det), det läggar av ofta osv.
Kan inte byta nätverkskortet för dom reggar dig genom din nätverkskortets mask eller vad det är.
¤Routern går inte att använda.
Om du skall byta datorn så måste du anmäla den nya nätverkskortets adress eller mask vad dom kallar det. Det tar upp till 1V.
Skulle du bryta mot ovanstående regler typ DC++, eller vad det nu är så stängs du av så du måste ringa för att aktivera ditt konto igen och då kostar det 500kr.
Tur att jag inte bor där. För föräldrarna så spelar det inte så stor roll ifs men tänker på dom andra som bor där typ yngre som vill använda sin dator till max.
Du kunde inte heller skapa en spelserver för det gick inte heller osv.
Finns mycket mer att skriva om dom, men har ingen lust just nu.

Permalänk
Medlem

Netatonce har inga såna regler. Jag frågade dom när jag beställde.

Supporten är väl ungefär som telias. Lång väntetid, noobs som inte fattar vad man pratar om. Inget nytt med det. Jag bad en supportansvarig ringa upp och han var duktig och visste vad han pratade om.

Men jag har inte fått mitt inkopplat än(gått 3 mån snart) så jag är väl inte överdrivet positiv heller. Får väl se om det funkar när jag väl får det.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk

Man får vad man betalar för

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skaffa inte Net@tonce!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent

...
Kan inte byta nätverkskortet för dom reggar dig genom din nätverkskortets mask eller vad det är.
Om du skall byta datorn så måste du anmäla den nya nätverkskortets adress eller mask vad dom kallar det. Det tar upp till 1V.

Inga problem att byta nätverkskort. bara att ändra MAC adressen på det nya nätverkkortet
eller i routern(går att ändra på dom flesta) så att det får samma MAC adress som det gammla nätverkskortet.

hur du ändrar MACadressen på det nya nätverkskortet beror lite på vad du har för operativsystem.
i windows ändrar du det i enhetshanteraren.

edit: google är din vän i detaljetern.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skaffa inte Net@tonce!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Ingen höjdar företag kan jag säga.
Föräldrarna hade 10/10 innan för 198kr. Fastighets bredband.
Efter 1 år så ändrar dom det till 1mb för 246kr.
Undvik dom om ni kan.
Fildelningen funkar inte spärrat (nu har dom öppnat det), det läggar av ofta osv.
Skulle du bryta mot ovanstående regler typ DC++, eller vad det nu är så stängs du av så du måste ringa för att aktivera ditt konto igen och då kostar det 500kr.
Tur att jag inte bor där. För föräldrarna så spelar det inte så stor roll ifs men tänker på dom andra som bor där typ yngre som vill använda sin dator till max.
Du kunde inte heller skapa en spelserver för det gick inte heller osv.
Finns mycket mer att skriva om dom, men har ingen lust just nu.

Det där stämmer inte. Alla fildelningsprogram som jag har testat fungerat utmärkt.
Net@Once har fungerat väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt Netatonce bredband idag. Var lite strul med nerkopplingar i början men sen dess har det funkat klockrent.
Fick lite högre hastighet än hos Telia iallafall.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
SpelClockers

bytte precis dator o det va inget problem så det där med att byta nätverkskort kan knappast vara sant.
o fildelning inga problem ligger på 850kb/s på 8mbit i dc.
sega väntetider precis som alla isp och nu har öppet tiderna på supporten vettiga tider äntligen.