Vad har ni för kretsar på era TwinMos Speed premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik29
Mjo,inte ens mina minnen går fullt så illa^^.. Har du testat andra minnensplatser?Mina går bättre i 2/4,dock kan jag bara köra 1/3 nu för boostern tar för mkt plats:)Och dom är skjukt känsliga för superpi:(. och så klarar dom knappt max 3.1v innan dom muckar:(

Så det går inte att köra 2/4 när du har boostern? vad är det som tar i? måste ju gå å köra dom i 2/4 på nåt sätt annars klockar ju mina skit.

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
Så det går inte att köra 2/4 när du har boostern? vad är det som tar i? måste ju gå å köra dom i 2/4 på nåt sätt annars klockar ju mina skit.

boostern e för bred:( och "våra" 4 minnens platser sitter jue så nära varandra:(.. jag ska kolla lite mer imorn om det går,och om det nu skulle gå så blir det trångt..

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Den går löda om ifall ni är duktigt på löda.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Avstängd

Hur skall själva potten på booster stå när den ger minst ström??
Satt å lekte med min idag när den var ur datorn...

Hmm på booster finns det en jätteliten pot under displayen, vad e den till för??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik29
boostern e för bred:( och "våra" 4 minnens platser sitter jue så nära varandra:(.. jag ska kolla lite mer imorn om det går,och om det nu skulle gå så blir det trångt..

okej...är det vridpotten som är ivägen då eller? för jag ska köpa en begangnad booster där han har flyttat den.

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
okej...är det vridpotten som är ivägen då eller? för jag ska köpa en begangnad booster där han har flyttat den.

Hoppas du känner killen som säljer boostern, dem går välfigt lätt sönder..kan vara bra att känna killen sen innan så du inte får en trasig vara!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
okej...är det vridpotten som är ivägen då eller? för jag ska köpa en begangnad booster där han har flyttat den.

Jupp,det är den som e för tjock..ska kolla om jag kan flytta min med:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Det som går sönder är potten, bör bytas.
Potten under displayen är för att ställa in så den visar rätt volt på displayen.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubermann
Potten under displayen är för att ställa in så den visar rätt volt på displayen. [/B]

Men volten styr ju den stora potten?
Hur ställer ni in eran booster, jag har inte provat min så mkt.

Vet ej hur den funkar riktigt, kommer man kunna välja högre volt i bios eller nåt sånt?

Ha de gött!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Men volten styr ju den stora potten?
Hur ställer ni in eran booster, jag har inte provat min så mkt.

Vet ej hur den funkar riktigt, kommer man kunna välja högre volt i bios eller nåt sånt?

Ha de gött!!

Mjo bios volten styr boostern lite.Men lättast e jue att bara vrida på potten för mer volt.Jag ändrar volt på boostern med burken igång^^
Men högre volt som visas i bios får du inte:) utan man får kolla på boosterns display hur mkt man krämar på:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Avstängd

okok.. Men den lilla vita saken då? Den udner displayen? Fick inte riktigt svar på vad den gör?!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Avstängd

Jag har bränt dom lite men inte klockat bara testar kör nu 2-2-2-7 på 200mhz. Med 3.10v

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
okok.. Men den lilla vita saken då? Den udner displayen? Fick inte riktigt svar på vad den gör?!

Du menar säkert den som man kalibrerar boostern med, finns skrivet i papperen/manualen

Permalänk
Avstängd

ok, så man ska lta boostern va på minstaläget sen har tex. 3volt i bios, såedan vrida på den lilla vita till det står 3v på boostern??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
ok, så man ska lta boostern va på minstaläget sen har tex. 3volt i bios, såedan vrida på den lilla vita till det står 3v på boostern??

Hehe tanken e kanon:):).. vet dock inte om man behöver göra så:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Du tar en multimeter och mäter på boostern sen ställer du in displayen efter det värdet om du vill ha den precis.
Fast precis och precis det är ju bara en decimal tyvärr på boostern.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Avstängd

ok, men var på boostern ställer jag in?

Asså stopapde in boostern idag i datorn å den stod på 2,1v när jag hade 3v i bios :s Fattar mig inte på den, aja, reklamerade den som trasig å får en ny + nya minnen

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Men det är väl iaf värdena i bios som borde stämma före värdet på boostern eller?

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Avstängd

Hmm, asså den stora potten där klisterlappen sitter när man får boostern är väll den man ställer fö volt?
Såg på en sida att man skruva på den jättelilla där under displayen för att höja volt?! Hmm..sen såg jag att den inte är kompatibel till mitt moderkort..
Någon som fått den att funka på DFI Lan Party rev. b ??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

fan asså :/ känns riktigt surt när man hör allt det här... hade precis tänkt beställa dem twinmos stickorna... så hör man så mycket dåligt om att dem e sönder o skit,

fan ska jag våga beställa ett par från komplett.se tillsammans med ett Msi K8N Neo2 platinum?

svara gjärna ! ha de!

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

Ja det e klart att du ska göra, dom funkar fint efter lite inbränning och med bra kräm på spänningen.

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Medlem

hehe många TwinMos SP utan mina går bra^^.. Men får nog dom nyapc3500 från komplett imorn,låg på posten här idag såg jag,annars åker jag dit och KRÄVER ut dom..hahaha.. Ang Boostern och bios. Ställer jag volten i min Bios på 2.6 typ,så är det det minsta boostern visar 2,6..ställer jag bios på 3.2 så går boostern aldrig under 3.2..I lägsta(motsols så långt det går^^) läget alltså.. Enkelt:) har inte rört den under displayen:). Jag börja på lägsta på boostern och klockar cpun,klarar jag inte superpi när jag clockat så höjer jag bara booster pytte och kör om testet så funkar det.. Doch som sagt så spyr mina minnen vid 3.2v.men under det clockar dom nu ganska skapligt. Dock inte dom 250Mhz och mkt volt som jag ska ha^^ men 230 med 2-2-2-5 1T tar dom med ca 3.0v och en 35s i superpi..får dom mer volt med den timingen så ger dom sig..Något e fett skumt hos mig^^.Cpu klarar iallfall 250Mhz.. jaja får hoppas på morgondagen kommer med guld i mun^^... Natti

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Avstängd

Hmm, hur mkt vrider du på potten??
Ändrar den volten direkt, ser man i bios hur mkt volt den har??
Hmm, asså fungerar den till dfi, står att den inte e kompatibel med dfi!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hmm, hur mkt vrider du på potten??
Ändrar den volten direkt, ser man i bios hur mkt volt den har??
Hmm, asså fungerar den till dfi, står att den inte e kompatibel med dfi!

Inte en susning om den passa till Dfi.. Men om den gör det så börja med att sätta Bios på typ 2.7v och så potten längst motsols som du kan..så ger potten 2.7v sen clockar du cpun och testar,strejkar burken så höjer du bara potten på boostern pytte i taget. Har du bara koll på displayern på boostern så du ser att du inte höjer 1v i taget så löser det sig:).. Jag som sagt börjar på 2.8v och sen clockar cpu till den inte klarar superpi 1M,höjer då potten pytte till 2.9 kanske(med burken igång)Men kanske inte ska rekomendera det till någon annan,men för mig e det ofarligt^^) sen kör jag superpi igen och kör så tills den klara superpi. Om jag skulle bli "nöjd" så kör jag memtest och prime sen för att se så allt e stabbilt..

*EDIT* japp volten ändrar sig i displayen dirket när du vrider pytte,men var inte rädd för pottern den e inte superkänslig förens du kommer upp i 3.5v och uppåt.. Mina minnen har fått över 3.8v utan att det händer någe,dock e dom inte en susning till stabila då^^ får inte göra allt för mkt med burken innan den starta om då:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Avstängd

Ok, har samma minnen som du så borde funka..
Ok, så ställer till 2,7v sen kollar boostern så att den står på 2,7v sen börja klocka lite tills man behöver mer ström, då går jag in i bios å sedan vriden jättelite på potten och ser volten höjas på boostern och i bios(?) Sedan klocka mer till man e nöjd å så....

Hur lite menar du med lite när man vrider på potten? Hur snabbt ökar volten, ser man ökningen direkt eller?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ok, har samma minnen som du så borde funka..
Ok, så ställer till 2,7v sen kollar boostern så att den står på 2,7v sen börja klocka lite tills man behöver mer ström, då går jag in i bios å sedan vriden jättelite på potten och ser volten höjas på boostern och i bios(?) Sedan klocka mer till man e nöjd å så....

Hur lite menar du med lite när man vrider på potten? Hur snabbt ökar volten, ser man ökningen direkt eller?

Skit i bios:) sätt bios på 2.7.sen höjer du bara på pottern och då ser du direkt hur mkt MER volt du ger.vrider du pytte lite så ser du snart att det typ står 2.9 i displayen istället
Svår att säga hur mitt pytte e,men tar du det försiktigt med pottern så ser du snart hur okänsligt den e

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Avstängd

okok, men ja måste ju endå in i bios vid ändring av vcore mm.
Hmm, hoppas boostern är kompatibel med mitt mobo...får mina delar nästa vecka, fick hem 2st minnen å en booster å alalt var trasigt, då blev man lack..

Aja, ha de gött!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
okok, men ja måste ju endå in i bios vid ändring av vcore mm.
Hmm, hoppas boostern är kompatibel med mitt mobo...får mina delar nästa vecka, fick hem 2st minnen å en booster å alalt var trasigt, då blev man lack..

Aja, ha de gött!

Jo men tanke på klocknig av cpu japp:):).. Surt att grejorna var paj..Lycka till med nästa sändning.. Skriv ingen om du har några tankar:).Jag som sagt hoppas på att få mina pc 3500 imorn istället och får se vad dom går för:).. Någon som har fått hem dom å testat? Nu e det natti:)

Visa signatur

http://www.tubeamp.se
http://www.sweclockers.com/galleri/6621-rorforstarkarbygge
Nytt rörbygge på g. Hybrid stärkare klar inom kort. Bygger nu även mkt välspelade DAC ar
Ny klass A 30w pushpullstärkare färdigbyggd 2012-10-20. Ska justeras och spelas in,resultat kommer snart på hemsidan

Permalänk
Medlem

Okej det blir nog inget problem att ställa in boostern då. Få den förhoppningsvis imorgon med posten typ vid 10 på förmiddagen så då ska jag klocka Är din processor helt stabil vid 250 fsb henrik? hur mycket spänning kör du då? jag kör 1.6v vid 240fsb sen spelar det ingen roll hur mycket jag höjer kommer inte högre fsb ändå

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Avstängd

mmm alltid tåkigt när allt inte lirar.
Aja, bara vänta på sakerna!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri