Fara att köpa saker ifrån DB:s fyndhörna?

Permalänk
Avstängd

Fara att köpa saker ifrån DB:s fyndhörna?

Heej, köpte idag ett DFI Lan Party rev b. eftersom mitt pajjade..
Är det bra varor som ligger i fyndhörnan, fungerar de som orginal varor?

Ha de!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

De bör fungera som de ska. Oftast demoex som säljs ut på deras fyndhörna. I vissa fall reparerade saker, men de fungerar oxå bra.

Permalänk
Avstängd

Ok!
Eftersom inte DFI Lanparty bräda finns att köpa i sverige så var detta ett kap på 495:- + frakt!
Då snakkar vi om Socket A mobot!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Jag köpte kort därifrån och skulle inte rekommendera nån att köpa därifrån! Själv köpte jag ett abit nf7-s 2.0. Det saknade det mesta av tillbehören MEN det största felet var att agpporten var trasig i låsningen så jag inte fick i mitt kort, men såna fel räknas inte för att det funkar med andra grafikkort.... Känns kul att ha ett kort som man det första man får göra är att sätta dremeln i det för att kunna använda det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOLGER
Jag köpte kort därifrån och skulle inte rekommendera nån att köpa därifrån! Själv köpte jag ett abit nf7-s 2.0. Det saknade det mesta av tillbehören MEN det största felet var att agpporten var trasig i låsningen så jag inte fick i mitt kort, men såna fel räknas inte för att det funkar med andra grafikkort.... Känns kul att ha ett kort som man det första man får göra är att sätta dremeln i det för att kunna använda det.

mm brukar oftast vara att man inte får några extra tillbehör med, men att agpportens låsning är sönder UTAN att dom har skrivit det så är det dåligstil absolut!

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
mm brukar oftast vara att man inte får några extra tillbehör med, men att agpportens låsning är sönder UTAN att dom har skrivit det så är det dåligstil absolut!

Fast det fina är ju det att om det varit ett annat likandant kort så hade mitt grafikkort passat, men neeej det är mitt grafikkort det är fel på, inte moderkortet. Så nu sitter man med en faktura på 234:- efter man skickat in efter att ha pratat med deras support och fått rådet att skicka in....

Permalänk
Medlem

Ja köpte ett Abit NF7-s 2.0 från DB's fyndhörna..eller ja trodde de iaf, fick hem avin o trava glatt ner till macken och hämta, packa upp och upptäckte, ja fick ett NF7 2.0

DB skrev ut i sin info att de va ett NF7-s skicka mail och fråga, fick ett korkat svar att Abit inte hade soundstorm utan bara ASUS hade de, och visa de fakta och dom gav sig.

Rekomenderar inte DB, dålig kundservice!!

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Men fick du ett annat moderkort?

Permalänk
Medlem

ble så förbannad så ja skicka tibaka de och väntar på mina pengar, de som stör mig mest är att man säljer en vara som visar sig vara en annan...

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeteDeg
Ja köpte ett Abit NF7-s 2.0 från DB's fyndhörna..eller ja trodde de iaf, fick hem avin o trava glatt ner till macken och hämta, packa upp och upptäckte, ja fick ett NF7 2.0

DB skrev ut i sin info att de va ett NF7-s skicka mail och fråga, fick ett korkat svar att Abit inte hade soundstorm utan bara ASUS hade de, och visa de fakta och dom gav sig.

Rekomenderar inte DB, dålig kundservice!!

Antar att du aldrig kopplade ihop din dator för att testa? Jag köpte också en NF7-S v2.0 från DB, inga tillbehör, inte ens en manual! Står "NF7" på ett klistermärke som finns på en chipp, men moderkortet är NF7-S 2.0....

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Kan meddela att mitt håller på att lösas efter att jag kontaktade db-mannen här på swec. Återkommer med lösningen.

Permalänk
Medlem

ja gjorde inte detta nä, ja va speciellt ute efter soundstorm så ja kolla på APU'n och där stod bara MCP och inte MCP-T som där borde stå...

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Brukar köpa demo ex om det går... Bl.a köpte jag mitt moderkort och graffe som demo (fast hos komplett då). Betalade 900 för graffet när den var 1600 som billigast i landet, 450 för mobot när den låg runt tusingen. Det enda är väl att man inte brukar få med kablarna o sånt men det kan jag stå ut med, har ju ett helt lager i reservdelar så

Visa signatur

Surf/jobbdator: i7 3770K | GA-Z77-D3H | 16 GB | Intel 510 + 750 GB | HD6870 2GB | 30'' | P180B
Server: Phenom X4 9500 | GA-MA78G-DS3H | 8 GB | 5.4 TB | YY-0221
Speldator: IBM PC XT | 8088 4.77 MHz | 640k | 10 MB HDD | EGA | 360k/720k diskett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOLGER
Kan meddela att mitt håller på att lösas efter att jag kontaktade db-mannen här på swec. Återkommer med lösningen.

Kontaktade db-mannen och han insåg felet, han gav mig rätt att riva fakturan på 234:- OCH så skulle jag få tillbaka pengarna moderkortet kostade OCH jag skulle få behålla kortet. SUPER! Bara ta fram dremeln och börja modifiera kortet nu då.

Permalänk

Det man bör påpeka är att du inte VET vad som kommer att saknas.
Köpte ett Gigabyte GA-8KNXP för ett par dagar sedan.
Priset var ju väldans bra 495.- men inga som helst uppgifter om vad som saknas till moderkortet.

Kan ju säga att det som saknades var allt!
Ingen dvm, inga extra usb portar, inga extra sata portar alla kablar osv.
Kollade med gigabyte sverige och ville köpa just usb och sata portarna samt optisk ut till ljudkortet.

Allt det kostade 600.- så helt plöstsligt vart inte kortet så billigt.

Det som var jobbigast att det fattades var bakplåten över i/o portarna.
Någon som har en sådan över kan ju hojta till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple

Någon som har en sådan över kan ju hojta till.

Nä men jag har ett Abit NF7 med plåt o rubbet till salu om du är intresserad...knappt använt. startat kollat upptäckt att de e ett felköp o nu vill ja få skiten såld.

Visa signatur

There's No Place Like 127.0.0.1

Permalänk
Avstängd

köpte en digitalcamera men inte fan blev det något billigare då jag var tvungen att köpa till alla kablar som inte kom med, programen var borta med vinden bla bla

nu siter jag här med en som kosta 300kr mer än icke "rea" vara samt saknar manual och programen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Och vad lär vi oss av detta...? Jo om du är ute efter mer än huvudvaran såsom tillbehör som du tycker bör följa med, köp INTE ifrån en fyndhörna. Inte svårare än så.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

Tjena!

Det är så att jag köpte ett moderkortet fårn fyndhörnan, ett Abit NF7-S rev2. Den funkade helt okej tills nu. När jag hade mina högtalare inkopplade på det inbyggda ljudkortet brjade det spraka och ljudet blev konstigt. Sen dess har jag inte använt högtalarna. Idag kopplade jag in mina hörlurar och efter ett tag blev ljudet så igen, det sprakar och knastrar och allt möjligt.
Jag undrar om jag borde kontakta DB och be om att få ett annat moderkort, men saken är den att jag MÅSTE ha datorn uppe hela tiden och utan moderkortet funkar det ju inte!

Kan jag be DB om ett nytt moderkort som de kan skicka nu samt en förbetalad fraktsedel - jag ska fan inte stå för frakten igen! Jag skickar mitt moderkort när jag har bytt ut det mot den nya..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Jag undrar om jag borde kontakta DB och be om att få ett annat moderkort, men saken är den att jag MÅSTE ha datorn uppe hela tiden och utan moderkortet funkar det ju inte!

Tjae, det är exempelvis därför företag inte plockar ihop egna servrar utan köper färdiga med supportavtal.

Din uptime är inte gratis, du får köpa en tjänst som är ändamålsenlig om du vill ha ovanstående service.

Men visst, kontakta datorbutiken och hör om de kan göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Tjae, det är exempelvis därför företag inte plockar ihop egna servrar utan köper färdiga med supportavtal.

Din uptime är inte gratis, du får köpa en tjänst som är ändamålsenlig om du vill ha ovanstående service.

Men visst, kontakta datorbutiken och hör om de kan göra ett undantag.

Färdigbyggda datorer och supportavtal är för dyrt för en privatperson, speciellt om man inte har en inkomst utan helt och hållet lever på föräldrarna.
Jag kräver bara ett nytt moderkort, helst. Om de inte kan skicka ett moderkort i förtid går världen inte under så
Men eftersom felet inte är mitt borde de åtminstone stå för frakten!

Föresten (såg det nyss) det är Arganis på min andra datorn... Och tydligen har jag blivit bannad med Arganis... *Undrar*

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Färdigbyggda datorer och supportavtal är för dyrt för en privatperson, speciellt om man inte har en inkomst utan helt och hållet lever på föräldrarna.
Jag kräver bara ett nytt moderkort, helst. Om de inte kan skicka ett moderkort i förtid går världen inte under så
Men eftersom felet inte är mitt borde de åtminstone stå för frakten!

Föresten (såg det nyss) det är Arganis på min andra datorn... Och tydligen har jag blivit bannad med Arganis... *Undrar*

Jepps, de ska stå för frakten enligt lag, det är bara att begära en fraktlapp.

Givetvis är det dyrt, men det är som alltid, man får vad man betalar för.

F.ö är det mot våra regler att ha dubbla användarkonton.

Mitt tips är att du tar och kollar om du fått något mail.

Permalänk
Avstängd

För den läskunnige behöver det aldrig bli problem med att köpa från Fyndhörnan..

Står att läsa detta:

"På denna sida säljer vi ut produkter som har legat på lagret lite för länge, eller av annan anledning ej skall kvarligga i lager. Observera att både nya och "begagnade" produkter återfinns på sidan. Artiklar med artikelnummer som slutar på "-F" är oftast fabriksreparerade, emedan de som saknar "-F" är fabriksnya. Avvikelser kan dock förekomma. Vissa produkter kan sakna tillbehören. Exempelvis kan moderkort sakna kablage och manualer, och grafikkort kan sakna drivrutiner."

Har man ögnat igenom detta och ändå blir purken om det fattas saker i MB-låddan..Nja, då är knappast kundavdelningen på DB rätt ställe att klaga på..
Ungefär liknande info finns på Kompletts "demo"-avd..
Har köpt "demo" flera ggr, har iofs haft en jäkla röta ibland.. Har fått fel typ av MB en gång, skickade tillbaks och fick ett sprillans istället..
Tycker både dessa butiker kan hålla huvudet högt..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att DB.com gör något snabbtest på prylarna och hittar inte (första) kundens problem och därför säljer produkten igen.
Nästa grej är att dom hittar något fel, skickar det till någon liten källarfirma som försöker fixa problemet. Sedan säljs produkten igen...

Jag har haft en hel del strul med fyndpris grejer... känns som typ 30-40% är defekt ur lådan.
Värst drabbat är moderkort (ca 50% paj) följt av HD's(30% paj).
Efter tjat och gnat och lång väntan får man ersättning, lika trasig men på annat sätt.
Efter det kan man ha tur och man får en dammig retail låda.

Jo.. jag verkar vara en magnet av dåliga prylar från DB.com. Men då och då blir det till slut ett bra köp.

"Vissa produkter kan sakna tillbehören. Exempelvis kan moderkort sakna kablage och manualer, och grafikkort kan sakna drivrutiner."

Jag misstänker att det är ett brott emot marknadsföringslagen av DB.com att försöka fri-skriva sig på sina fynd-pris sidor sådär.

Kunden har rätt att få tillräckliga uppgifter för att kunna avgöra om det är ett bra köp eller inte. Kunden har rätt att veta vad man köper. Skall man ha det så måste man ringa.. och vänta... och vänta... sen lagom när man vet och har tid att beställa så är prylen redan såld.

Jag åkte på en fin mina: "Asus TV-kort med fjärr" stod det i i DBs fyndhörna.
Jag beställde... Inte fasen fick jag någon fjärr.
Prisskillnaden till orginalprodukt var typ 5-7%.
Jag tog upp det och en del andra synpunkter med DB.com:

Att priset inte står i paritet med prestandaförlusten, altså ingen vidare fynd-pris längre.

Det står i annonsen "...med fjärr" man måste kunna lita på annonsen enl. marknadsf. lagen, såvida det inte är ett tryckfel. Men efter flera dagar efter mitt påpekande så hade dom samma annons ute, altså inget tryckfel tycker dom.

Jag anser att fjärren är en viktig del av produkten, DB menar att det är just ett "tillbehör".
Om man köper en tv/tv-kort idag, ser man fjärren som ett tillbehör?? är fjärren något man klarar sig utan? Nä, den är nödvändig för att produkten skall fungera över huvudtaget.

DB.com skyllde "...med fjärr" på deras data system som hämtade samma textmassa oavsett om det var fyndpris eller inte.

Nåja efter hård tvist (med DB.com måste man stå på sig, skithårt, alltid) så nådde vi en överenskommelse som båda parter godtog.
Och ja, jag har ett tv-kort med fjärr nu... och alla tillbehör.... men fick betala fullt pris.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

Köpte ett DFI Lanparty NFII Ultra B där precis som trådskaparen, fick med alla tillbehör, en hel del för övrigt.
Ett annat asus kort jag köpte var helt rent på tillbehör. så det kan variera.

Visa signatur

DFI Lanparty nf2 Ultra B | AMD Athlon XP Barton 1833Mhz/2500+ @ 2150Mhz (215x10) 1,651 | 3x 512mb noname crap | Hitachi 250gb sata | Radeon 9800 128 mb

Permalänk

Självklart så accepterar jag att det KAN saknas tillbehör.
Men för kundens skull så bör det framgå VAD som saknas då det kan vara ganska relevanta saker.

Men efter som dom inte kan upplysa om vad som saknas har du som kund även rätt att reklamera varan då den inte lever stämmer överens med dina förväntningar.