Permalänk
Medlem

Låna ut en socket A CPU alt Hotswapa

Jag har ett A7V Rev 1.05 och en Athlon XP 2200+ Tyvärr stödjer inte detta moderkort Athlon XP med org. bios. Men med en nyare bios (1011) skall allt nog funka (enligt http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm#a7v )

Problemet är att jag inte kan starta datorn då jag inte har någon fungerande CPU. Finns det någon i Lund (med omnejd) som har en äldre socket A CPU att låna alt. sälja till mig?

Vilka CPUer är socket A? Duron och framåt?

Kan man kanske flasha bios i en annan dator (hot swap), jag har en P3 också...men kan man flasha AMD bios på ett Pentium Kort?

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro

Permalänk
Medlem

Re: Låna ut en socket A CPU alt Hotswapa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eldvall
Jag har ett A7V Rev 1.05 och en Athlon XP 2200+ Tyvärr stödjer inte detta moderkort Athlon XP med org. bios. Men med en nyare bios (1011) skall allt nog funka (enligt http://www.a7vtroubleshooting.com/info/bios/index.htm#a7v )

Problemet är att jag inte kan starta datorn då jag inte har någon fungerande CPU. Finns det någon i Lund (med omnejd) som har en äldre socket A CPU att låna alt. sälja till mig?

Vilka CPUer är socket A? Duron och framåt?

Kan man kanske flasha bios i en annan dator (hot swap), jag har en P3 också...men kan man flasha AMD bios på ett Pentium Kort?

jag har en xp 1700 som har ett par år på nacken som jag skulle kunna sälja. pm:a mig ifall du vill ha mer info.

PS jag bor i centrala lund

steppingen är

AGOIA 0207RPBW
Y7793170364

från 1999 ser jag nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror inte det funkar med en XP, måste nog vara duron/athlon (icke XP). Någon som vet?

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eldvall
Jag tror inte det funkar med en XP, måste nog vara duron/athlon (icke XP). Någon som vet?

jag kommer imorgon så får vi testa. för att det vore konstigt ifall det vore så annars kan vi sticka till en datorbutik där jag känner lite folk så kan dom hjälpa oss

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den CPUn har palermo kärna! Vilket enligt länken tidigare i tråden får support i bios 1008_01D. Jag håller med om att det är lite konstigt, men jag tror jag måste ha en äldre CPU för att få det att funka.

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro