Nforce4 till intel!!..Buu för dåliga inlägg!!

Permalänk
Medlem

Nforce4 till intel!!..Buu för dåliga inlägg!!

Tja...E rätt trött på att det står en massa onödigt babbel om bla Intel vs Amd i intel delen av forumet, enbart intel i inteldelen tycker jag...

Amd vs intel bör göras i "Processor-Moderkkort-Minnen" huvuddelen så att säga... Inte för att jag tycker att de e bra men om nån ska föra krig så kan man göra det i den delen tycker jag.....

Sen så har jag märkt att många nyhets notiser brukar urarta ordenligt här å blir till just amd vs intel trådar, patetiskt.....

Ville bara komma in å se om nån annan än jag som tyckte att Nvidias mobos till intel verkar vara topnotch å så ser jag massa skitinlägg....suck....

Men men ...Läste några reccensioner på webben å tyckte att det såg rätt ok ut. Blev verkligen sugen på ett sånt sys nu....

hmmm men jag går efter priset så jag hoppas det kommer te mig i smaken....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

On topic:
Om du undrar varför det blir så mycket AMD vs. intel snack så kan en tråd som i grund handla om ett av företagen. Mycket väl vara relevant för det andra företaget, allra helst längre in i diskusionnerna.
Skulle bli ganska tråkigt om någon kom och skrev en nyhet om något och folk inte fick säga mer än "ja men vad trevligt."
Folk behöver liksom diskutera nyheten. Jämföra pros och cons och så vidare. Och då är det ofta det andra företaget kommer in i debatten.

Off Topic. nVidia Gör bra chipsets. Jag vet inte hur dom står sig mot intels. Då Intel varit ganska svårbesegrade på sin egna chipset marknad. Synd att sli inte verkar bli någon hit.

Permalänk
Medlem

sli-prestandan verkar var ok...... enligt mig

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

bättre kvalite på Intels chipsets dock.. men nForce4 e helt klart snabbare

Permalänk
Medlem

Re: Nforce4 till intel!!..Buu för dåliga inlägg!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
Tja...E rätt trött på att det står en massa onödigt babbel om bla Intel vs Amd i intel delen av forumet, enbart intel i inteldelen tycker jag...

Amd vs intel bör göras i "Processor-Moderkkort-Minnen" huvuddelen så att säga... Inte för att jag tycker att de e bra men om nån ska föra krig så kan man göra det i den delen tycker jag.....

Sen så har jag märkt att många nyhets notiser brukar urarta ordenligt här å blir till just amd vs intel trådar, patetiskt.....

Ville bara komma in å se om nån annan än jag som tyckte att Nvidias mobos till intel verkar vara topnotch å så ser jag massa skitinlägg....suck....

Men men ...Läste några reccensioner på webben å tyckte att det såg rätt ok ut. Blev verkligen sugen på ett sånt sys nu....

hmmm men jag går efter priset så jag hoppas det kommer te mig i smaken....

Visa signatur

Overlord

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
bättre kvalite på Intels chipsets dock.. men nForce4 e helt klart snabbare

Du som gnäller över ditt nForce4 kort:

Cell Menu:

High Performance Mode___________Manual
Aggressive timing________________Disabled
Dynamic Overclocking_____________Disabled
Adjust CPU FSB Frequency_________200Mhz
HT Frequency___________________5x (3x om du skall klocka)
HT Width_______________________16/16
CPU Spread Spectrum_____________Disabled
SATA Spread Spectrum____________Disabled
PCIE Spread Spectrum____________Disabled
PCIE Clock_____________________101Mhz
SSE/SSE2/SSE3 Instructions_______Enabled
Cool 'n' Quiet____________________Disabled
Adjust CPU Ratio_________________9x
Adjust CPU VID__________________1.400v

DRAM Config:

Timing Mode____________________Manual
Memclock index value (Mhz)_______200Mhz
CAS# latency (Tcl)______________2.5
Min RAS# active time (Tras)________7
RAS# to CAS# delay (Trcd)________3
Row precharge time (Trp)__________3
Auto
Auto
Auto
Auto
Auto
Auto
Auto
Manual
E0
1T (prova även 2T vid fortsatt instabilitet)

Sen så kan det fortfarande vara dina minnen då det verkar vara CH-5 kretsar på dom. Vad exakt för minne är det?

När det gäller överklockning av K8N serien så kan man ju knappast klaga, 375Mhz HTT:

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
...massa inställnigar...

Jag tackar och bugar. Ska genast testa när jag får tillbaks prylarna.

Ska kolla upp minnena exakt med sen.. Här är PDF för dem iaf..
http://www.corsair.com/corsair/products/specs/twinx1024-3200c...