Göra om cd växlar kabel till 3.5mm ljud kabel?

Permalänk
Medlem

Göra om cd växlar kabel till 3.5mm ljud kabel?

har fixat lite med bilen och min ipod idag och kom på att istället för att koppla den till stereon med ett kasett band från clas ohlsson så kanske man kunde göra om en cd växlar kabel som varit till stereon innan (hunden bet sönder den ). frågan jag har nu då är vilka kablar ska jag koppla till 3.5mm propen som ska koplas till ipodens hörlurs uttag? jag har följande att välja på
1 röd, 1 brun, 1 isolerad (folie och papper) som innehåller 2 grå isolerade varav 1 innehåller grön och den andra en brun, sen ännu en grå isolerad som innehåller 1 grön, 1 lila, 1 röd, 1 blå.
någon som vet vilka som är ljud kablarna? men egna gissning när jag först tog en närmare koll va att det är den bruna och röda men jag har ingen aning så nu innan jag förstör hela kalaset ännu mer så tänkte jag höra om det är någon som vet.

bild på hur kabeln ser ut (uppdelat)

http://pa.ostbulle.net/cdkabel_006.jpg

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2500+@2079MHz -=- A7N8X Deluxe/GD rev 2.0 -=- 512MB PC2100 -=- Geforce2 MX 400.

Permalänk
Medlem

Dina chanser att lyckas med det är väldigt små. Signalen från cd:n är med största sannolikhet digital. Ifall du ska gå in med en analog signal får du gräva dig fram till D/A omvandlaren i stereon på kretskortet och koppla bort den och koppla in en din analoga signal efter den, men chanserna att lyckas med det är inte heller så stora. Men om du råkar ha en A/D omvandlare liggandes och du har goda kunskaper inom digitalteknik så varför inte...

Visa signatur

Keep in mind you should familiarize yourself with what the parameters mean and how they affect you.

Permalänk
Medlem

Om stereon har en AUX ingång kan du ist använda den och med mycket bättre resultat

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

1. fixat länen
2. stereon är en saab standard för 900 97 årsmodell
3. löste inte problemet :/

resultat. då kabeln redan är sönder tuggad så exprimenterar jag loss lite bara för skojs skull

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

De bör fungera, koplar den till radio i din bilstereo...

Visa signatur

LEGO Rules