Artikel: Modifikation av Wavemaster

Permalänk

Usch och fy! Hela chassit har en schabbig hallick-gangster-look som får mig att må illa rent ut sagt.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Bland det bästa jag har sett iaf

Permalänk
Medlem

jag kan bara säga en sak, riktigt snyggt

Btw, du hade kunnat gjort fläkthålet betydligt snyggare, annars är det ett av de bättre byggena här på sc

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk
Medlem

Svårt att finna ord.. 7th bandit sa det bra.

Permalänk
Medlem

Den var väldigt fin !
PS. Det heter original

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Usch och fy! Hela chassit har en schabbig hallick-gangster-look som får mig att må illa rent ut sagt.

håller tyvärr med

Permalänk

Jaha nu igen......fan va snyggt !

Visa signatur

AMD 64 3400+,1024 Ram , 256MB Radeon 9800 XT

Permalänk

Välgjort, dock ej min smak

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Medlem

mycket snyggt, enda som går att klaga på är nog fläkt galrett som inte fick så bra kanter.
i övrigt mycket snyggt, även om den inte passar alla smaker ^^

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att se något ifrån dom vissa som klagar lite för mycket, men dom kanske inte kan göra något själv?

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Overkill

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Killen är konstnär
Undrar om denne magnus inte skulle kunna måla underbar konst på tex duk.Han har onekligen talang.Att gravera är en konst, minsta darr på handen får man göra om eller göra något annat som passar.
Bra jobbat sedan att det stog med enkla medel, jo jag tackar.Skillnaden mellan att bli nöjd själv eller fiasko är hårfin samt kräver mycket träning.
Det krävs ett proffs för att göra dem små ändringarna som gör dem stora skillnaderna, bra jobbat.
Vore skoj att se denne magnus ta sig an ett område som han inte behärskar lika bra, som en utmaning.Kanske airbrusch eller något.Du gör fantastiska kreationer puzzel boxen var riktigt skön att se (på bild)
mycket bra jobbat

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Skulle vara roligt att se något ifrån dom vissa som klagar lite för mycket, men dom kanske inte kan göra något själv?

jag köper ett fräscht chassi ifrån början, skippar moddningen, det är långt ifrån min passion, klagar inte heller på utförandet av själva graveringen.. hade inte klarat något liknande. vad som inte föll mig i smaken var mönstret. sen att många rent generellt börjat lessna på all CCFL och blåa dioder, halvtaskig plexi och knepiga lister.. tja smaken är som baken, bred (och delad)

året är 2005.. kom med ngt nytt.

Permalänk
Medlem

Hålen i fronten kunde ha varit snyggare & rakare på led.

Permalänk
Medlem

Måste klaga lite, på att folk klagar på "folk som klagar".
Om bygget är fint eller inte ligger väl ändå hos betraktaren. Vissa gillar det, andra inte, det finns inget rätt och fel.

Själv tyckter jag det var helt ok.:) Jag hade gärna sett att det fanns ett fotoalbum med lite fler bilder.

Visa signatur

MSI P45 Platinum, E8500, Corsair XMS2 4GB, Gainward HD4870, 36GB raptor, Zalman GT1000
Konverterat tillbaka till intel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lallare
Måste klaga lite, på att folk klagar på "folk som klagar".
Om bygget är fint eller inte ligger väl ändå hos betraktaren. Vissa gillar det, andra inte, det finns inget rätt och fel.

Själv tyckter jag det var helt ok.:) Jag hade gärna sett att det fanns ett fotoalbum med lite fler bilder.

Håller med dig. Men som det står i artikeln så har ju inte Wolverine gjort denna för att ställa upp i moddnings-SM utan bara visa hur man med enkla grepp kan modifiera sin egen dator, även om man inte är så van/duktig (eller tror sig vara, vilket är vanligt). Om man förväntar sig ett masterpiece och läst texten tycker jag att man börjar om med läsförståelse, lektion 1.

Bra artikel och inspirerande. Även om jag inte skulle modda min dator så är jag sugen på att fixa mig en dremel och gå lös på annat i hemmet. Diskbänken kanske...

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur nån kan tycka att det här inte är bra?
Och att hålen inte är helt preciiis parallella gör ju att det ser handgjort ut.

Hur bra som helst.

Visa signatur

K#

Permalänk

Den var klart trevlig. En mjuk röd eller gul belysning skulle passa ännu bättre på den tor jag. Men nog blir man sugen på att rita lite mönster alltid. Måste göra den ultimata blackmetal datorn härdad i getblod och piss med chassi byggt av djurhudar.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Inaktiv

Flawless masterpiece!
Är man inte intresserad av at modda, så är man det efter att ha sett ett riktigt hantverk som detta.

Tummen upp: 10/10

Permalänk
Medlem

Mmm, generellt ett klart snyggt bygge som ger inspiration!

Mycket snyggt mönsterarbete, och en riktigt tuff variant av svart/silver mix, helt klart!
Blått kanske är uttjatat, men banne mig om jag kan stå emot det

... håller med den som tyckte alu-polishen inte riktigt matchar kromlisterna dock, och kan hålla med dem som tyckte man kunde gjort mer av fläkthålet i toppen...

Om man nu ska fortsätta kinkigheterna (vi kan ju kalla det konstruktiv kritik så kommer jag kanske undan ) så tycker jag nog båda runda plexirutorna skulle varit försänkta: det ser lite billigt med utanpåliggande IMHO, och än mer när det är inkonsekvent mellan båda sidorna.

På tal om runda fönstren: hade det inte varit vettigare att bytt plats på dem? Att "se in" i baksidan på moderkortet ger ju inte mycket direkt?

Jag hade nog bytt plats på dem (eller kört båda fönstren utan genomskinlinghet) och skippat resten av fönstren - kanske blivit mer stilrent/diskret? Hade nog dessutom haft runda fönstren längre bak, så man fokuserar på det intressantare delarna av innehållet i lådan (har jag aldrig förstått idén med att ha fönster som visar plåten i 5.25 och 3.5 platserna, men det verkar alla envisas med )

Jaja, nu har jag gnällt färdigt
Klart tufft bygge på ett chassi man kunde tro det skulle vara svårt att utveckla designmässigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

inte så värst snygg... men skulle inte tacka nej på att få den iaf:P

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Nzxt kraken X42 | Gigabyte X570 Elite | Corsair LPX Vengeance 16GB 3200 | EVGA RTX 2080 XC Ultra | Win 10 Pro 64bit | Nzxt S340 elite | EVGA 850W G2 | Logitech G900 & PRO

Permalänk
Medlem

Det var helt klart originellt och välgjort. Har ett sådant chassi med likadan färg men gått i helt andra modifikationsbanor.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk

Riktigt snyggt jobbat där Magnus. Är själv en stor diggare av keltiska visuella teman. Fronten är riktigt snygg, hade inte alls haft nått emot nått liknande i fronten på min gamla TT Tsunami som jag nu har sålt.. Även pentagramplexit gillades skarpt. Det ända som inte föll mig i smaken var fönstrena. Har ett Armor chassi nu (som jag gärna sett att det kom en fönsterlös sida till) som har två metalplattor som går längs hela fronten ( http://www.thermaltake.com/xaserCase/armor/va8000bws/va8000bw... ) och ett keltiskt mönster på dem hade varit en våt dröm Tar du emot beställningsjobb? Jag betalar bra

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316