Snubbe börjar lipa efter att ha spelat Doom 3

Permalänk
Medlem

Jo, dessa filmer ar ju nya. Finns tre till har jag for mig.

Grymt roliga ar de.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det är ju iofs helt och hållet din personliga uppfattning. Precis som min är att det finns väldigt många som mäter sig och är bättre...

Tja, det kan man ju tycka om man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Tja, det kan man ju tycka om man vill.

Ja precis, fast om man inte gör det, så är fakta: Spelet suger, det är det sämsta spelet som ID har gjort och om de inte tar sig samman så kommer man bara komma ihåg ID för att Carmack såg till att de iaf gjorde bra motorer till sina spel, som, för övrigt, faller för varje år till bland annat Epic, nyare CryTek, Valve, Lith, etc etc. Men men...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av philipabcq
nee, det är väl på mars

Ja exakt.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Ja precis, fast om man inte gör det, så är fakta: Spelet suger, det är det sämsta spelet som ID har gjort och om de inte tar sig samman så kommer man bara komma ihåg ID för att Carmack såg till att de iaf gjorde bra motorer till sina spel, som, för övrigt, faller för varje år till bland annat Epic, nyare CryTek, Valve, Lith, etc etc. Men men...

Det där faller tyvärr på att jag tycker spelet är jävligt bra och roligt att spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Ja precis, fast om man inte gör det, så är fakta: Spelet suger, det är det sämsta spelet som ID har gjort och om de inte tar sig samman så kommer man bara komma ihåg ID för att Carmack såg till att de iaf gjorde bra motorer till sina spel, som, för övrigt, faller för varje år till bland annat Epic, nyare CryTek, Valve, Lith, etc etc. Men men...

Ett av årets bästa spel, Chronicles of Riddick bygger just på D3 motorn. Ta en titt på olika små mods som folk gör med D3 motorn så ska du få sen på vackra effekter.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Det där faller tyvärr på att jag tycker spelet är jävligt bra och roligt att spela.

Precis, det är ingen som säger emot det. Men eftersom inte EvilNed inte anser att det är persnoligt vad man tycker om spelet så...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ett av årets bästa spel, Chronicles of Riddick bygger just på D3 motorn. Ta en titt på olika små mods som folk gör med D3 motorn så ska du få sen på vackra effekter.

Lessen att göra dig besviken, men detta är lite som med Cloverleaf Interchangen Dvs, du har fel Och jag har aldrig sagt att D3 är en dålig motor, jag vet sannerligen hur bra den är och vad den kan göra.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Lessen att göra dig besviken, men detta är lite som med Cloverleaf Interchangen Dvs, du har fel Och jag har aldrig sagt att D3 är en dålig motor, jag vet sannerligen hur bra den är och vad den kan göra.

Hehe, hoppades på att folk skulle glömma det där..
Men, är inte Riddick baserat på D3 motorn då?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Människan öppnar en portal där fientliga utomjordingar tar sig igenom. Skillnad, i doom görs det på månen. I HL på jorden. Big difference.

Kör man Doom3 som det ska göras, bra ljud, mörkt rum osv samt man sätter sig in i det så blir det jävligt läskigt.

Nu gjorde dom väl det redan i HL1, och det kom ju tidigare än Doom3?

filmen var iaf jävligt rolig, han satt och pratade med sig själv hela tiden för att lugna sig

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Hehe, hoppades på att folk skulle glömma det där..
Men, är inte Riddick baserat på D3 motorn då?

Nej Riddick:EFBB använder inte D3 motorn.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slyswat
Nej, F.E.A.R har inte kommit ut än, men ifrån ingame videos och trailers som jag sett så ser det mycket lovande, Mr. Schnucky det är ett skräckspel.

det är definitivt inte ett skräckspel, utan som han sa ett actionspel med inslag med det onormala och skräck.

PS: hur töntig är killen asså, han skriker ju som en lite fitta ju, det e ju trots allt ett spel, själv har jag spelat det och finner det inte alls läskigt. förstår verkligen inte

Visa signatur

jag gillar glass!!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
Nu gjorde dom väl det redan i HL1, och det kom ju tidigare än Doom3?

Skulle nyss säga det, HL2 bygger vidare på HL och HL kom tidigare än D3, hela 6 år tidigare. Dessutom är det där med portalen den ENDA storyn i D3, i HL/HL2 finns det betydligt mer än så storymässigt.

Angående filmen: haha

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Doom3 var rätt obehagligt om man spelade ensam sent på nätterna med högt ljud. I alla fall i början, när man inte var så van vid monsterna. Däremot så tycker jag att System Schock 2 var klart obehagligare. Det är viktigt att ett spel är svårt för att det ska bli obehagligt. system Schock 2 var grymt svårt, och ledde till verkligen kaotiska slagsmål när någon zombie började mosa på en och man hade endast ynkliga vapen till sin hjälp.

Annars läskiga spel, hmm, Elvira på amigan var rätt kusligt.
/A

Permalänk
Medlem

D3 var lite läskigt tills jag fick hagel brakaren sen var det sitt gamla jag. altså ett splatterspel

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Skulle nyss säga det, HL2 bygger vidare på HL och HL kom tidigare än D3, hela 6 år tidigare. Dessutom är det där med portalen den ENDA storyn i D3, i HL/HL2 finns det betydligt mer än så storymässigt.

Doom kom före HL, Doom 3 är en remake av Doom och att Portalen är enda storyn i spelet... shit vad gjorde du när du spelade igenom det dvs om du nu har gjort det.

Den gnutta story som jag uppfattade i HL2 var: oh nej Dr. Breen (eller vad han nu hette) såg en på hans kontor och blir upprörd sen ska man springa hit och döda alla kombines som står i vägen, efter det springer man åt andra hållet och döda alla kombines som råkar vara där. När du nu kommit dit så ska du springa springa springa döda kombines döda kombines springa lite till döda fler kombines springa springa. Fan hela spelet går ju ut på att springa runt hela City 17 och döda kombines (med undantag från ravenholm), ganska trist story enligt mig men alla kan ju inte tycka likadant.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Doom kom före HL, Doom 3 är en remake av Doom och att Portalen är enda storyn i spelet... shit vad gjorde du när du spelade igenom det dvs om du nu har gjort det.

Den gnutta story som jag uppfattade i HL2 var: oh nej Dr. Breen (eller vad han nu hette) såg en på hans kontor och blir upprörd sen ska man springa hit och döda alla kombines som står i vägen, efter det springer man åt andra hållet och döda alla kombines som råkar vara där. När du nu kommit dit så ska du springa springa springa döda kombines döda kombines springa lite till döda fler kombines springa springa. Fan hela spelet går ju ut på att springa runt hela City 17 och döda kombines (med undantag från ravenholm), ganska trist story enligt mig men alla kan ju inte tycka likadant.

Glöm inte att man ibland var tvungen att använda den supercoola gravity gun (wow som aldrig funnits i något annat spel och är så nyskapande (<-- Absolut FEL))....

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

Det bästa med HL2 är väl ändå inte vapnen eller storyn utan atmosfären? Tycker jag iaf - maken till levande spel får man leta efter. Blev helt tagen av miljöerna och framförallt karaktärerna.
Jag vet att jag inte är den enda som tyckte att det kändes som att få uppleva en film där man själv har huvudrollen.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, ska väl inte sticka under stolen med att man känner igen sig själv på vissa partier, åtminstone sedan jag satt och spelade AVP2, där var det inte många sekunders stillasittande i stolen må jag säga!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

Ja, att spela AvP2 på en 28" TV i ett mörkt vardagsrum tyckte jag var en bra idé ända tills jag genomförde den ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Annars läskiga spel, hmm, Elvira på amigan var rätt kusligt.
/A

Ah, Elvira! Det kommer jag ihåg Fast jag vet inte om jag tyckte det var så läskigt. Kommer dock ihåg första gången jag spela Dungeon Master, det var värre i så fall. Det skrapande ljudet av mumierna. Spelet hade ju inte riktig "flytande" 3D utan man hoppade fram i steg och så även fienderna så helt plötsligt kunde det dyka upp en mumie runt hörnet så började man springa men gick vilse i och hamnade i nån återvändsgränd

Annars kan jag inte påminna mig att jag direkt blivit skrämt av något spel (förutom av vissa enstaka överaskningsmoment). Har alltid älskat skräckfilmer så är väl förmodligen avtrubbad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Det bästa med HL2 är väl ändå inte vapnen eller storyn utan atmosfären? Tycker jag iaf - maken till levande spel får man leta efter. Blev helt tagen av miljöerna och framförallt karaktärerna.
Jag vet att jag inte är den enda som tyckte att det kändes som att få uppleva en film där man själv har huvudrollen.

själv tycker jag att hl2 är grymt överskattat, lite småtråkigt faktiskt´.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Ja, att spela AvP2 på en 28" TV i ett mörkt vardagsrum tyckte jag var en bra idé ända tills jag genomförde den ^^

Hahaha, din galning! Skämt åsido, det är ett bra spel, men liksom Doom3 är det lite småläskigt!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
Nu gjorde dom väl det redan i HL1, och det kom ju tidigare än Doom3?

filmen var iaf jävligt rolig, han satt och pratade med sig själv hela tiden för att lugna sig

D3 är en remake på Doom 1 som kom väsentligt tidigare än HL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Precis, det är ingen som säger emot det. Men eftersom inte EvilNed inte anser att det är persnoligt vad man tycker om spelet så...

Ja, för exakt så sa jag ju.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ja, för exakt så sa jag ju.

Ditt svar "Tja, det kan man ju tycka om man vill" var helt klart knepigt så jag förstår Hipshot.
Du hade ju inte behövt svara alls där, det behövdes liksom inte...

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Jag spelade om D3 efter att jag köpt ett GT6800, och jag måste säga att det blev 100ggr värre med bättre grafik Mörkt+bra hörlurar(alltid bättre än högtalare) så visst fan känner man adrenalinet då.

Det jag fick ut av D3 var vad jag förväntade mig, både singel och multi(som är grymt underskattat ) Kan dock inte säga samma sak om HL2 (visst spelet är bra) ända som var riktigt kul var Ravenholm. Multina(nytt ord ) som följer med är ju knappt spel bara.

Tror dock att HL2 ändå är mer prisvärt pga modds.

Tycker att det är lite tråkigt att Id sålt sig till Microsoft, men det verkar ju alla göra nu :/

Ontopic: Riktigt så där är man ju inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
Doom kom före HL, Doom 3 är en remake av Doom och att Portalen är enda storyn i spelet... shit vad gjorde du när du spelade igenom det dvs om du nu har gjort det.

Den gnutta story som jag uppfattade i HL2 var: oh nej Dr. Breen (eller vad han nu hette) såg en på hans kontor och blir upprörd sen ska man springa hit och döda alla kombines som står i vägen, efter det springer man åt andra hållet och döda alla kombines som råkar vara där. När du nu kommit dit så ska du springa springa springa döda kombines döda kombines springa lite till döda fler kombines springa springa. Fan hela spelet går ju ut på att springa runt hela City 17 och döda kombines (med undantag från ravenholm), ganska trist story enligt mig men alla kan ju inte tycka likadant.

Doom kom före HL ja. Tänkte inte på det :).

Och när jag spelade igenom Doom3 så spelade jag igenom Doom3, vad annars ?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Inaktiv

vågar knappt med Doom 3. Spelat mast 5 min åt gången

Permalänk
Medlem

Han lipar ju inte..

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Har inte vågat spela klart än, men nu till sommarn ska jag minsann klara det!
Filmen var förövrigt en bekant reaktion :rolleyes:...

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X