Två Windows XP installerade :/

Permalänk
Medlem

Två Windows XP installerade :/

Ett problem uppstod när jag skulle installera om Windows XP. Jag valde självklart att installera om det helt (ej reparera), men i slutändan visade det sig att det gamla XP låg kvar, tillsammans med alla program som var installerade på C. Vissa drivrutiner har försvunnit (till nätverkskortet etc) och Mina Dokument har formaterats om, men när jag startar upp datorn kan jag alltså välja bland två olika Windows XP Professional.

Jag testade att installera om XP igen, men problemet kvarstod (när man väljer vilken partition man ska installera windows på kan man ju välja att formatera den partiotion först, men det går inte pga att det finns "temporära filer på den partitionen som behövs för att fullgöra installationen").

Hur ska jag göra för att få hela C formaterad med ETT nytt Windows XP? (Jag vill inte att de andra två partitionerna på HHD'n ska formateras)

Permalänk
Medlem

Bootar du med xpskivan ska det inte vara några problem att formatera partionen. Installerar du från hårdisk så kopierar den först alla filer till c: och installerar därifrån då kan du få svårt att formatera partionen.

Visa signatur

If The River Was Whiskey And You Were a Duck, You'd Dive To The Bottom And
Never Come Up!

Permalänk
Medlem

Ja, märkte det. Testade det nyss. Verkar funka nu