Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
det är typ tvärt om....

Håller med. .

Permalänk

Större framdrev: går fortare
Mindre framdrev: går saktare

Större bakdrev: går saktare
Mindre bakdrev går fortare

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Avstängd

Mer batteri tid och trimma? visst trimma en bil så den går snabbare samt drar mindre soppa... när du väl är i gång, fixa en evighetsmaskin..

Just vad forskarna önskar sig att dom skulle lyckas med.

Sen kan jag slå vad om att den inte är reggad som moped heller, lycka till med farbror blåbär

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Mer batteri tid och trimma? visst trimma en bil så den går snabbare samt drar mindre soppa... när du väl är i gång, fixa en evighetsmaskin..

Just vad forskarna önskar sig att dom skulle lyckas med.

Sen kan jag slå vad om att den inte är reggad som moped heller, lycka till med farbror blåbär

Hmm, du är nog inte så insatt i bilar, chiptrimmar du en bil får du 20-25% lägre bränsleförbrukning!

-Programvaran utformas för att ge mer effekt på de register där man vill ha den, dvs. vid omkörningar, acceleration etc. Bilen blir också snålare på dellast (landsvägskörning).Kör du inte som Ari Vaatanen på väg mot mål hela tiden så kommer den att dra mindre.

Källa: http://www.tuningchip.se/

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Puttrik
radioactiv: du byter "drivskivan" där kedjan sitter på till en större så får du högre toppfart men den axar sämst då!
--------------------------------------------------------------------------------

dum eller?? srry attityden xD om du har ett större bakdrev än orginal så går den saktare du vet... Om du ska sätta på ett bakdrev för att den ska gå fortare så ska det vara mindre... men om du sätter på ett större framdrev går den fortare....

Visa signatur

Lätt att jag nt vill ha kvar min intel celeron :((((***

Permalänk
Medlem

nonne_j:
hehe sorry det var lite längesen jag gjorde det, så jag har glömt :/
men tack för rättningen!

Visa signatur

:)

Permalänk

Tänkt att skaffa en elskoter
Vilken model ska man ha? och märke
e dom sega i uppförsbackar????

Visa signatur

Wiee!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hmm, du är nog inte så insatt i bilar, chiptrimmar du en bil får du 20-25% lägre bränsleförbrukning!

-Programvaran utformas för att ge mer effekt på de register där man vill ha den, dvs. vid omkörningar, acceleration etc. Bilen blir också snålare på dellast (landsvägskörning).Kör du inte som Ari Vaatanen på väg mot mål hela tiden så kommer den att dra mindre.

Källa: http://www.tuningchip.se/

Nej inte mer är fordonsutbildningen, styrprogramet som ligger i chipet från fabrik är gjord för att motorn ska hålla länge samt testad på ex antal motorer.

Men chiptrimning så anpassar man programet till just den bilen så att den går optimalt och vanligtvis lyckas man dra ner bränsleförbrukningen en del utan att motorn går torr och dör..

Det finns en lite problem med program som är optimerat till en motor, den passar inte alla motorer.

Och det finns jäkligt stora felmarginaler (tolerans) vid tillverkning av motorer idag, i runda slängar så är det ±10%.. så tänk om man kör en chip som är inställd på -10% i en motor som är byggd +10%.. Men hey, finns bilar som står längs vägarna även idag

Vanligt trimning går ut på att tillföra mer luft till motorn som i sin tur ökar bränsle förbrukningen (Turbo, intercooler bla bla), dumt att stanna där när växellådan är otrimmad.

äh fan, trött.. hög blodsocker. hoppas någon förstår mitt inlägg

Kör inte som Ari Vaatanen, dock heter Ari i andra namn samt släkt med Tomi Mäkinen (avlägsen släkting)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bygg om och pilla dit en 21 växel från en cykel som någon sa, borde inte vara så svårt.

kör dubbla mc batterier?

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200