Cryptan i "The dig", kommer inte ner!

Permalänk

Cryptan i "The dig", kommer inte ner!

Har fastnat på ett ställe i det ypperliga, och inte helt nya, spelet the dig. Kollade tillslut en walktrough och tydligen så skulle jag:

"Get on the crypt and you will go down."

Detta efter att jag fått bort jorden från linsen och petat på statyn som dök upp. Jag försöker ställa mig på cryptan men får bara kommentaren "This is pretty elaborate for a crypt blablabla". Någon som kommer ihåg hur man gjorde på detta stället?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Hehe minns tyvär inte. Men vart faktist sugen på att leta upp kartongen och installera det.

Visa signatur
Permalänk

söker man på google kan man hitta saker

http://www.balmoralsoftware.com/dig/dig.htm

Visa signatur

| A64 3200+ | 2x Apacer 512 Mb Pc3200 | Powercolor x800 XT |

Permalänk

Googlat har jag gjort det vill jag lova:). Har hittat 2 olika walkthroughs och denna är den andra. "Click on the front face of the platform to descend into the crypt" står det. Men det funkar inte. Har klickat på varenda liten sketen pixel i hela cryptan men inget händer

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg spelet som ett helt underbart lir, men kommer tyvärr inte ihåg denna specifika situation!

Grymt bra var det! Synd att dagens ungdom inte klarar den typen av spel! Vore skoj att få ett par nya i den klassen,

Permalänk

Jag har för mig att man skulle gräva fram någon sorts kristall utanför och ovanför kryptan.
Samt att månen ska skymtas i bakgrunden.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk

Jo, jag håller med. Sånna här spel görs inte nuförtiden.... Himla irriterande dock, här är ett utdrag ur en annan walkthrough:
"Walk north to the edge and enter the tomb. Walk onto the tile with the "CC"
marking to find a loose stone. Use the rod with the loose stone, then walk
outside. Get the dirt at the left side of the tomb entrance to reveal a lens.
Light from the moon will shine onto it, making a statue rise up on the crypt in
the tomb. Low will return to the tomb automatically. Select the statue and it
will turn to dust when Low touches it.

Stand on the crypt to travel down to a secret tunnel at the bottom of the tomb."

Men hur fasiken skall jag kunna ställa mig på cryptjäveln om det inte går genom at klicka på den!?

EDIT: Det fixade sig nu, var tydligen tvungen att gå till mapspire och slå in koden för den röda staven först så att jag kunde få en "vision" om att det verkligen kunde finnas någon under cryptan:) Jaja, gött att det löste sig iaf.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org