Bittorrentklient som stödjer RSS-feeds

Permalänk

Bittorrentklient som stödjer RSS-feeds

Jag har använt azureus sen urminnes tider men nu så segar det allt för mycket.. jag kan ens se på videofiler och ha azureus igång utan att det hackar. Så jag måste byta klient.. men till vilken? Jag är van vid att azureus klarade av att kolla rss-feeds och börja tanka ifall det matchade vad jag ställt in så nu skulle jag aldrig klara mig utan det.

Så är det någon som vet nån annan bittorrentklient som klarar av rss-feeds?

EDIT: Eller om det kanske finns ett firefox-plugin som sätter torrents på nedladdning och startar dom automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör också med Azureus, men har bekanta som gått över till BitComet. Ska tydligen vara något liknande, men lägre CPU-load.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Jo bitcomet verkar vara det ända som kommer i närheten av azureus. Men jag tror inte att man kan använda rss-feeds med det. Jag har inte provat programmet men jag har läst igenom hela deras forum känns det som.

Permalänk
Medlem

bitcomet kör jag med och det funkar fint vitt jag ser (att använda det alltså)

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Ingen som svarar på DeRaj's fråga?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk

Verkar inte så

Permalänk

G3 Torrent har stöd för RSS, dock vet jag inte om det går att göra som du säger att den startar nerladdningen när det är något som matchar - men du kan ju prova! Programmet har även stöd för att lägga till / ta bort torrent m.m ifrån webbläsaren vilket är gött om man inte är hemma.
http://g3torrent.sourceforge.net/

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
G3 Torrent har stöd för RSS, dock vet jag inte om det går att göra som du säger att den startar nerladdningen när det är något som matchar - men du kan ju prova! Programmet har även stöd för att lägga till / ta bort torrent m.m ifrån webbläsaren vilket är gött om man inte är hemma.

Och det är (var?) också känt för att vara en leecherklient...

Permalänk
Medlem
Citat:

ja va gött så att man slipper dela med sig!

*Ironi*

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

vad är det med g3 som har med leech att göra?
jag körde med det ett tag och fungerade bra? ratio 1.5

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Re: Bittorrentklient som stödjer RSS-feeds

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeRaj
Jag har använt azureus sen urminnes tider men nu så segar det allt för mycket.. jag kan ens se på videofiler och ha azureus igång utan att det hackar. Så jag måste byta klient.. men till vilken? Jag är van vid att azureus klarade av att kolla rss-feeds och börja tanka ifall det matchade vad jag ställt in så nu skulle jag aldrig klara mig utan det.

Så är det någon som vet nån annan bittorrentklient som klarar av rss-feeds?

EDIT: Eller om det kanske finns ett firefox-plugin som sätter torrents på nedladdning och startar dom automatiskt.

du kan använda något prog som scannar en rss feed och anropar klienten med det som matchar, så kör jag med ett egetutvecklat prog.

Funkar fint med bittornado.

Permalänk
Inaktiv

dela med dig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CladaM
dela med dig!

hehe

http://www.mk-edition.com/autodown/

där kan ni läsa lite om den och dra ner den.

Är ingen programmerare men den fungerar bra för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Och det är (var?) också känt för att vara en leecherklient...

På vilket sätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bitlord är liknande BitComet men snäppet bättre enligt mig.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Bitlord är liknande BitComet men snäppet bättre enligt mig.

Vad är det som är bättre? Förutom de "spykids" som följer med?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad är det som är bättre? Förutom de "spykids" som följer med?

Den inbyggda sökmotorn anser jag vara en av de bättre faktiskt. Hittar grejer där jag inte kan hitta genom de vanligaste tracker sidorna. Sen så använder den mindre CPU och minne än Bitcomet, Azureus, BitTornado.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alvedon
hehe

http://www.mk-edition.com/autodown/

där kan ni läsa lite om den och dra ner den.

Är ingen programmerare men den fungerar bra för mig

Tack så hjärtligt! Nu ska jag se om jag får igång det också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeRaj
Tack så hjärtligt! Nu ska jag se om jag får igång det också

ska inte vara något krångel, bara exekvera, den kommer skapa alla filer, sen får du kopiera exemplen i autodown.ini och fixa för dina serier och schemalägga, detta förutsätter då att du kör bittornado som klient. Annars får du ändra i autodown.exe.config filen vilken klient du kör samt vilka paramterar som behövs för att exekvera den.

Bara att PM:a om jag kan hjälpa till med något.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Azurus innan men jag tröttnade på java skitet man fick så jag instalerade Bitcomet i stället. Tycker det är mö bättre

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s